Prometheus skrev:
Bisættelsen var en flot ceremoni, og i Dex's ånd. Der blev spillet Frank Sinatra's "My Way" og Shpongle's "Upon the Sea og Blissful Awareness". Kapellet var stuvende fuldt.
Jeg har selv tænkt en del over det tilsyneladende paradoks at det ofte er de med mest baggrundsviden som kommer galt afsted. Hvad man ved, og hvad man gør, harmonerer bare slet ikke altid. Ofte vil de som har den største viden på området også være de som har mest af sig selv investeret i miljøet, og har den største kontaktflade til stoffer, af farlig og mindre farlig natur. Hvis man i en periode har en depression eller en nedtur, og har adgang til hele batteriet af bevidsthedsmodificerende stoffer, er det skræmmende nemt at opbygge et heftigt forbrug / et misbrug af de klasser af stoffer som virker dulmende - og som også er de som indebærer den største risiko for akut overdosering. Det kan muligvis også have noget at gøre med at man til dels mister respekten for de farlige stoffer man omgås, fordi man jo godt ved hvad man gør, og fordi det er gået godt så mange gange tidligere. En stor grad af viden i sig selv giver på ingen måde immunitet mod overdoser, hvis man ikke handler efter de grundregler vi forsøger at lære folk herinde.
Jeg tror det er de færreste af de gamle herinde som kan sige med overbevisning at de aldrig har gjort noget i forbindelse med stoffer som potentielt kunne ende i en farlig situation. Jeg kan i hvert fald ikke. Lad os alle sammen blive bedre til at håndhæve de rimelige forhåndsregler overfor os selv som vi opfordrer alle andre herinde til at følge.
Peace, Prom
Rigtigt godt sagt.
Vi kunne jo evt. starte en ny tråd med din besked som første post, og så se hvad der bliver skrevet. Og om vi bliver klogere.
Jeg har længe (de sidste mange år) tænkt de hér tanker med at det er dem der ved mest om stoffer der ender med at komme mest galt afsted. Og jeg har følt, at folk ikke rigtig var indstillede på at diskutere det, når jeg snakkede med dem om det. Jeg har tænkt, at grunden til det nok var en blanding af, at folk helst ikke vil sidde og pille i deres egne åbne sår, og tvinges til at indse at de er fyldt med fejl og menneskelige,
og at folk helst vil give et meget positivt billede af sammenhængen mellem stoffer og information på Psychedelia.
"Harm Recution" er jo nærmest blevet et mantra hér på siden, og det virker lidt som om at der er en følelse på boardet af, at vi er nødt til at lade som om man er sikker sålænge man bare har læst nok info om rusmidlerne. Og en frygt for at Psychedelia mister sin status som "sagligt og stuerent informations-organ" og bliver offer for en ny heksejagt i idiot-pressen (Urban, Ekstra Bladet osv.) hvis vi indrømmer, at der faktisk er MANGE af dem der vidste mest om stoffer, og var del af "inderkernen" på Psychedelia, som er døde, røget ud i misbrug, har kraftige psykiske problemer som følge af stof-misbrug osv. osv..
Det er f.ex. påfaldende, hvor mange af medlemmerne fra "inderkernen" som jeg har oplevet være FULDSTÆNDIG ødelagt af stoffer på den ene eller den anden måde i perioder af deres liv, og hvor få af de brugere der vælger at skrive om deres oplevelser og erfaringer i "Medaljens bagside" eller på andre måder "indrømme" deres misbrug overfor dele af Psychedelia som de ellers ikke er bange for at fortælle om alt muligt andet. Som f.ex. at skrive velmenende og gode råd til trådstarterne i posts'ene i "Medaljens bagside" om hvordan de kan få hjælp til deres misbrug.
Jeg synes at det er utroligt positivt, at situationen ser ud til at ændre sig. Lad os gribe i egen barm! Der er en masse historier og informationer der mangler at blive fortalt, hvis vi virkelig vil give et korrekt billede af hvad stoffer er.
P.S. Jeg håber ikke at jeg har såret nogen ved at gå offtopic i en mindetråd. Men jeg syntes det var oplagt at starte diskussionen hér, hvor en del andre allerede har skrevet noget i samme stil, og så evt. starte et nyt emne og en ny diskussion et andet sted, hvis folk er friske på det. Det virker jo som om Dex' død har fået flere til at tænke i de hér baner, så det føltes naturligt at starte diskussionen hér, og så måske senere lade den flytte et andet sted hen.