Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
Hej psychoes!
Har prøvet cannabis, men virkningen er ikke helt hvad jeg søger. Altså, det er hyggeligt nok at ryge lidt pind og hygge sig med vennerne.. Men tror det er noget andet jeg søger i min rus for tiden.
Kunne godt tænke mig at prøve et kraftigere euforiserende stof, som er kraftigere end THC..
Det skal meget gerne være lettere psychedelisk og afslappende..
Det skal lige siges at jeg vist er lidt af et hard-head- I hvert fald hvad angår alkohol og THC.

Ville Kratom eller nogle "milde" svampe fks. være noget for mig?
Andre bud på hvad der ville være det rigtige for mig?

Håber jeg har givet nok information om hvad jeg søger- ellers må i lige spørge ;)

Mvh Fjong!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Jeg kender ikke til Kratom. Svampe ville ikke være et dårligt bud. I små doser er rusen lidt ala cannabis, dog med et lettere psychedelisk drej. Når du så er blevet bekendt med rusen, kan du så overveje om du vil eksperimentere med højere doser.

Må man spørge hvad det præcist er du "søger i din rus", er der noget du ønsker at opnå??

T D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

IMO er kratom er nærmest et trin ned af stigen i forhold til cannabis. Har du i øvrigt prøvet at indtage det oralt?? Tror du vil blive overrasket over effekten i forhold til at ryge det....

Ellers kunne lav-dosis svampe være et bud - eller måske en lav dose 2cb (det er absolut ikke afslappende, men euforisk og psychedelisk, ja!)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Kratom er imo ikke psykedelisk. Det er dog ret afslappende.

Når du skriver "kraftigere end THC" mener du så "mere psykedelisk"? Nogle mener LSA er et meget godt stof der ligger sådan nogelunde mellem hash og LSD i styrke. Jeg har dog aldrig rigtig prøvet det ordentligt af så kan ikke komme med egne erfaringer.

Men... jeg startede med at prøve svampe fordi jeg søgte "noget mere" - noget mere spektakulært end filosofi, digte, alkohol og hash. Det er efter min mening et rigtig dårligt grundlag at tage kraftige psykedeliske stoffer på.
Hvor gammel er du? Jeg ville ønske jeg selv havde ventet med at tage svampe til jeg var 19-20-21 år og havde en nogenlunde udviklet personlighed. Verden er forvirrende og spændende nok når man er teenager.

Medlem

Tyler MacDurden skrev:
Må man spørge hvad det præcist er du "søger i din rus", er der noget du ønsker at opnå??
T D

Tror bare jeg søger det, som jeg fra start af troede THC rusen var. Blev mildest talt skuffet da jeg røg hash første gang!
En rus der sætter mine tanker i gang, og får mig til at føle velbehag og evt. noget lettere psychedelisk..

Så bare et forholdvist mildt stof, men som jeg alligevel kan mærke.. Håber ikke jeg stiller for store krav :D

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
På baggrund af at du skriver "lettere psykedelisk og afslappende" kommer jeg umiddelbart til at tænke på MDMA. Det har disse to egenskaber, men er selvfølgelig meget mere end det, så det er ikke til at sige om det er det rigtige for dig. Det er også et væsentligt stærkere stof end hash.

Kratom er muligvis ganske svagt psykedelisk, og særdeles afslappende. Hvis du kan lide hash vil du formentlig også godt kunne lide kratom, selv om du ikke skal forvente en THC rus som sådan.

Svampe er kraftigt psykedeliske og er ikke afslappende i sig selv, og kan godt "kræve" mere af dig end de de andre nævnte stoffer. Så jeg ved ikke om det er det du søger.

At du er hard-head mht. alkohol og cannabis siger ikke nødvendigvis noget om om du er det overfor andre stoffer, men det kan være en mulighed. Hvis du prøver et nyt stof er det dog vigtigt altid at starte med lave doser og prøve sig forsigtigt frem.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Personligt synes jeg ikke kratom har nogen psychedeliske egenskaber, det er afslappende og der er en vis eufori, IMO er effekten ret mild og mere kortvarig end en THC-skævert.

Medlem

Jeg er 15 år gammel, og fuldt bevidst om min alder. Jeg har 100% styr på settings, det kommer til at foregå hjemme, med en rigtig god og loyal ven..
Som Zara siger er teenageårene en forvirrende og sær tid. Men føler virkelig at jeg har styr nok på tingene til at gå skridtet videre fra thc'en.
Er inde i en kedelig del af mit liv, hvor jeg bare gerne vil videre fra folkeskolen, væk fra alt den dumhed jeg finder ser på min årgang!
Det er svært at beskrive, men alt i alt føler jeg et overskud til at eksperimentere med noget nyt..

Tror bestemt ikke MDMA er noget for mig, og efter hvad jeg har læst, heller ikke LSA- for kraftigt!

Insane psychedelia user!

FJONG skrev:
Jeg er 15 år gammel, og fuldt bevidst om min alder. Jeg har 100% styr på settings, det kommer til at foregå hjemme, med en rigtig god og loyal ven..
Som Zara siger er teenageårene en forvirrende og sær tid. Men føler virkelig at jeg har styr nok på tingene til at gå skridtet videre fra thc'en.
Er inde i en kedelig del af mit liv, hvor jeg bare gerne vil videre fra folkeskolen, væk fra alt den dumhed jeg finder ser på min årgang!
Det er svært at beskrive, men alt i alt føler jeg et overskud til at eksperimentere med noget nyt..

Tror bestemt ikke MDMA er noget for mig, og efter hvad jeg har læst, heller ikke LSA- for kraftigt!

Ryg noget pot, se nogle sort/hvid-film, læs nogle digte og føl dig bedre end de andre. Eller bedre endnu - dyrk motion, spis sundt og opsøg noget kærlighed. Og så glæd dig til gymnasiet og senere universitetet - der bliver de dumme langsomt siet fra (hvis du vel at mærke vælger de rigtige uddannelser).

Det er HELLER ikke en god grund til at tage kraftige psykedeliske stoffer at "man keder sig".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Eftersom du kun er 15 år, vil jeg absolut ikke anbefale noget. Skal du over i det psykedeliske er det kun godt med flere år i rygsækken. Måske noget stimulerende, men igen, 15 år er altså fortidligt så længe vi skal anbefale.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dekadenz skrev:
Personligt synes jeg ikke kratom har nogen psychedeliske egenskaber, det er afslappende og der er en vis eufori, IMO er effekten ret mild og mere kortvarig end en THC-skævert.

Grunden til jeg finder, at man måske kan kalde kratom en lille smule psykedelisk er, at det for mig gør mig empatisk og så åbner det nogen gange op for minder fra langt tilbage, der før var helt glemt. Desuden er der de der "vågne drømme" man kan få på stoffet.
Dog er det ikke på noget måde psykedelisk som svampe, lsd, meskalin etc. er.

Jeg vil i øvrigt give Zarathustra ret i at kedsomhed er en ganske dårlig grund til at tage stoffer. Måske er det i virkeligheden snarere en ny hobby, nye bekendtskaber eller en rejse du har brug for. Det er mindst lige så meget at "eksperimentere med noget nyt" som at prøve et nyt stof.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Portuz skrev:
Eftersom du kun er 15 år, vil jeg absolut ikke anbefale noget. Skal du over i det psykedeliske er det kun godt med flere år i rygsækken. Måske noget stimulerende, men igen, 15 år er altså fortidligt så længe vi skal anbefale.

Enig!

IMO er det liiiige ungt nok til at begynde på psychedeliske stoffer.. eller stoffer i det hele taget.
Kald mig bare en gammel sur nar - men jeg vil sgu anbefale du dropper det i nogle år.....

Medlem

Citat:
Ryg noget pot, se nogle sort/hvid-film, læs nogle digte og føl dig bedre end de andre. Eller bedre endnu - dyrk motion, spis sundt og opsøg noget kærlighed. Og så glæd dig til gymnasiet og senere universitetet - der bliver de dumme langsomt siet fra (hvis du vel at mærke vælger de rigtige uddannelser).

Det er HELLER ikke en god grund til at tage kraftige psykedeliske stoffer at "man keder sig".

Kan sige "tjek" til samtlige ting du nævner! Du må næsten have prøvet at være 15 år, og intelligent engang.

Det er vel heller ikke kedsomhed? Det er bare nu jeg føler jeg har overskuddet og tiden til det.
Vil jo heller ikke kaste mig ud i de voldsomme syretrips. Men bare gerne have den virkning som jeg hører andre får af hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hvis du er inde i en dårlig tid efter din egen mening så er det en dum ide at prøve psychedeliske stoffer, uanset alder. En positiv og glad psyke er så god at have med sig på sin første oplevelse med lsd,svampe osv. Problemer i hverdagen kan meget nemt forplante sig ud i ens trip og give en dårlig oplevelse.

Men ang. cannabisen så er det virkelig vigtigt der intet forbrug er af det. Sporalsk brug og god sativa kan give en helt anden flyvende skævert end den du får med vennerne i sofaen. Stadigvæk i en god og tryg setting

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nu har du jo faktisk fået et par gode bud i tråden her - som du kan tage op når du fylder 55 ...eller ok måske om 2-3-5 år....
Hvis du vælger at gøre det de fleste teenagere gør - nemlig skide på hvad de "voksne" siger - kan jeg kun råde dig til at være ekstremt forsigtig. Og der er masser af råd om den slags her på sitet.

Insane psychedelia user!

FJONG skrev:
Citat:

Kan sige "tjek" til samtlige ting du nævner! Du må næsten have prøvet at være 15 år, og intelligent engang.

Det er vel heller ikke kedsomhed? Det er bare nu jeg føler jeg har overskuddet og tiden til det.
Vil jo heller ikke kaste mig ud i de voldsomme syretrips. Men bare gerne have den virkning som jeg hører andre får af hash.

Haha ja jeg var både 15 og intelligent engang. Begge dele er (heldigvis?) overstået.

Jeg prøver netop at sige at jeg havde det på præcis samme måde som dig dengang og valgte at prøve svampe. Og jeg tror det havde været meget bedre at vente.

De sidste 3 år har jeg trippet ca. 2 gange om året i snit og mine sidste trips har alle været utroligt givende og gode. Jeg ville ønske jeg havde undværet mange af trippene dengang i gymnasiet. Det dér lort med "hvad der ikke dræber dig gør dig stærkere" passer ikke (ja, jeg er uenig med Nietszsche!) - nogle gange efterlader oplevelser dybe ar og blokeringer. Tænk på det som en slags granatchok eller traume.

Medlem

Med videre i livet mener jeg, at jeg føler folkeskolen og niveauet omkring mig holder mig tilbage.
Tror i misforstår mig meget. Jeg skulle nok have spurgt på en anden måde..

Jeg søger noget lignende kratom, har ingen planer om hverken LSD, cubensis eller MDMA.
Men at sidde stille og roligt en dejlig forårsdag, med min gode ven, og indtage en mild kop kratom-the.. Det er nok mere sagen.
Jeg er 15, og det er jeg godt selv klar over hvis i skulle være i tvivl.
Mit hashforbrug styrer jeg helt perfekt, og det samme med alkoholen.
Så kan ikke se hvad der skulle kunne ske ved en kop kratom fks.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Well, man kan udvikle en afhængighed osv. på kratom såvel som på så mange andre ting. Så HELT uskyldigt er det ikke (ligesom THC ej heller er). Kratom giver en opiat-agtig rus og er forholdsvis mildt - dømt ud fra dit forventningsniveau er jeg bange for det vil kede dig endnu mere end THC.

Men, nej. Du hverken dør eller bliver vanvittig af én kop kratom-te - din unge alder til trods....

Medlem

Harm reduktion og afhængighed har jeg helt styr på!

Men i har sku nok ret. At skulle anbefale ting som LSA og MDMA til en 15årig er ikke fedt.
Vil ikke love jeg venter til jeg bliver 55, men skal nok vente et par år, før jeg prøver stærkere ting endt THC..

Tror bare jeg tager til kbh i weekenden, og skaffer noget rigtig god hash, og indtager det oralt i en sød lille kage, som Dekadenz også foreslog. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Bare lige for en sikkerheds skyld - for jeg vil helst ikke citeres for at have anbefalet en 15-årig at æde hash...... det foreslog jeg før jeg kendte din alder. Og pas på hvis du gør det... det kan godt tage en med buksen nede om knæene....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]