Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Det har et stykke tid været populær at sælge telefoner og digital kameraer der -naturligvis for brugerens skyld - indsætter et gps mærke så man kan se hvor billedet er taget.

Nu er det så også tilsyneladende en service der længe har været indbygget i laser printere. Et mærke så man kan se hvilken printer der har printet et givet dokument ud. naturligvis for at beskytte os mod terrorister nåe nej de var ikke frygtet på global niveau dengang så det er naturligvis for at komme falskmøntere til livs.

http://avisen.dk/bliver-udspioneret-printer-300308.aspx

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Haha Jeg elsker sku den her verden :D

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Læste det godt tidligere. Er lidt fuck't som alt i samfundet skal overvåges efterhånden. :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den havde jeg godt nok ikke lige set komme, det må jeg nok indrømme. Den overrasker mig. Men altid noget vi nu ved det, artikellen er heldigvis 9 timer før den 1 April, så sjov er det næppe :)

Titel:
Medlem

Det bekymrende for mig er at, det ikke er nyt men gennem lang tid er blevet sneget ind ad bagdøren "for at tjene folket beskytte dem eller gøre livet næmmere" når det så er blevet accepteret, blevet normalt og folk har vendt sig til det, så strammes der op og lovgivningen ændres så det kan bruges på anden vis end først fremlagt.

Og folk finder sig i det - politisk korrethed bruges til at holde folk nede - enten er du for overvågning eller også er du med terroristerne.

rokerlovgivningen i dk, the patriots act i usa -

se rygepolitiken i danmark, man forventede en opstandelse, men hurtigt blev det en selvfølge og nu strammes der igen op.

jeg tror ikke det varer længe før vi ser et forbud. men tror det varer et stykke tid endnu før rygerne selv tror det kan ske - indtil videre tror jeg de fleste tænker - Nej det vil aldrig ske så dumme er de alligevel ikke - men det tror jeg de er.

Det ser ud som om der er to grundlægende metoder der bruges til at stille og rolig fratage os vores retigheder - ved stille og rolig stramme op en grad af gangen så det ikke opdages - evt gives en anden forklaring for derefter at bruge det på anden vis.

En anden brugt metode er at lave en hård opstramning på 5 grader - og når folkets utilfredshed kræver at der skrues ned igen løsnes der 2 grader folket er tilfreds men regeringen fik stadig gennemført en stramning på 3 grader.

Jeg er ikke gennemført konspirationteoretiker - jeg tror ikke alien styre vores jord, jeg er ikke engang overbevidst om at der overhovdet der nogen central styring, men ethvert individ der bruger sine kognitive evner kan se der er noget galt.

Det store spørgsmål er hvordan det kan ændres - for da lovgivningen ikke bygges på viden, fornuft og frihed. vil oplysning ikke kunne hjælpe ret meget. Så længe et land kan holde befolkningen i skak vha gæld og frygt (planlagt eller naturligt fremkommet pga kapitalismen) så behøver en politiker ikke forholde sig til sandheden, videnskaben eller det bedste for folket.

Og da mennesker er så modtagelig og en god akumulator for fordomme, frygt og ikke mindst politisk korrekthed så ser det ud til at europa vil gå en gennem en facistisk periode før det bliver bedre.

Vi adopterer rigtig meget fra usa og hvis vi vil anskue en mulig fremtid kan vi blot vende blikket i den retning.

narkotikalovgivningen er blot et af resultaterne og skyldes mange aspektre af den menneske forståelse ihvertfald vores politikere ligger under for.

Selvmodsigelse er der mange af - liberale inskrænker frihedsbegrebet - og hvis markedskræfterne skulle bestemme så burde de fleste stoffer for lang tid siden være frigivet.

Vi finder masser af ligheder i religioners metoder til at fange folk i en bestemt paradigme - her betyder videnskabelige landevindinger ingen ting omvendt er videnskaben i praktisk andvendelse temlig kold og afstandtagende overfor ting der ikke kan måles og vejes (endnu)

rationalitet er set af mange som et højeste mål - men i praktisk er det kun psykopator (og til dels økonomer ) der scorer højt på en rationalitets test :)

Det er ikke meget nyt i dette - men hvordan kommer man ud af dette.
Jeg håber på vi kan fortsætte udviklingen - agerbrug, industri. teknologi, information, videre til et etisk verden - etik uden moral

printer overvågningen kan nemt bruges mod systemkritikere og ofte mødes modstanden mod overvågning af argumentet "hvis du har ren mel i posen bøhøver du ikke bekymre dig" men en system kritiker burde jo have rent mel i posen (så længe vi stadig lever i et demokrati) en systemkritiker er jo i vores opfatelse en ofte pasifistisk frihedkæmper indtil det er "vores" system der kritiseres så er der pludselig tale om en terrorist - overdrivelse fremmer forståelsen.

telefon og internet materiale gemmes i 5år hvilket betyder man ikke blot skal tænke over om det man skriver er lovligt nu men også om 5 år.

Og mon ikek der kommer en forlængelse af denne regel om måske 3år så der faktisk bliver tale om gemt materiale i måske 10 år.

Dette kan lyde paranoid, hvilket jeg ville håbe var tilfældet, men bliver mere og mere overbevidst om at det er den retning vi bevæger os i.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Topjohn: Jeg kan faktisk rigtig godt følge dig, og mener desværre også det er den retning vi er på vej mod.. Kan ikke lige huske navnet, men en kvindelig Soc Dem. var i tv for et par dage siden mht en masse nyt, men pointen er jeg fandt hende utrolig spændene grundet hun havde så meget fokus på det frie mennesker og det var det der manglede i vores samfund.
Der er jeg enig.

Det kan selvfølgelig igen bare være en politiker som vil være der hvor vælgeren er, så de kan få vores stemmer, men håber det dog ikke.

Titel:
Medlem

Man kan altid håbe - men samtidig passe på ens håb ikke bliver ens fængsel fra virkeligheden.

Jeg tror oprindelig på det gode i mennesket - jeg tror vi alle fødes med potentiale for både godt og ondt. Men i den forstand at det onde er en forkert brug af potentiale - vi er som mennesker født med overlevelses instikter og med disse er vi parate til at slå ihjel for at overleve, vi er et socialt dyr og som sådan villig til at gå langt for vores artsfæller og endnu længere for vores familie for såvidt vi har haft et god opvækst med disse.

disse potentialer kan ,hvis jeg ikke er totalt forkert på den, nemt komme til udtryk på en meget uheldig måde i et samfund der er fyldt af frygt og fordomme som jo netop øger føelsen af "kæmp eller flygt" mekanismerne i hjernen.

Det tror jeg er forklaringen på at så mange mennesker i hitlers rige, overskred, hvad man må tro, var deres egne grænser for hvordan man kan behandle andre mennesker

en overlevelses tilstand hvor "de andre" nedgøres til laverestående væsner.

Derfor er det forfærdeligt at vi er på vej til at få sat ligheds tegn mellem terrorister og muslimer.

Derfor er det vigtig at få gjort opmærksom på at krigen mod narko er en krig mod mennesker. en frihedberøvelse.

kan ikke huske hvem der sagde det men " frihed taget med magt kan generobres med magt, frihed afgivet friviligt kan ikke fåes tilbage"

Og det er netop det vi gør, friviligt afgiver vi vores rettigheder og frihed altsammen fordi vi er fordomsfulde, bange for det "anderledes"

og for at komme på ret kurs igen skal der sammenhold til, sammenhold på trods af uenighed.

det ironiske er at selv om jeg gennerelt er modstander af religion pga religion har været med til at skabe en psykisk tilstand hvor man accepterer indskrækelse af frihed og en fælles frygt for anderledeshed og selvforstærkende fordomme mod "kættere"

så ser jeg det efterhånden som en mulighed for et sammenhold der måske kan føre os ud af denne skrue.

overdrevet kapitalisme og materialisme skaber en interrese i at skumme fløden til sig selv en føelse af man ikke kan leve uden den nyeste mobil og dermed bliver blind overfor hvor meget ens frihed indskrækes indtil denne ligegyldighed udskiftes med frygt for hvad der vil ske hvis man står frem og siger fra.

ateismen har bidraget til at det religiøse fællesskab er blevet mindre på godt og ondt.

Titel:
Medlem

Tja, det er da lidt lummert med sådan en 'overvågning'. Men igen, hvis man ikke har noget at skjule, er der vel ikke noget problem. :)

Titel: damn
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
det lyder da ikke særlig behageligt normale mennesker bliver overvåget på den måde.. nogen der har set filmen V for Vendetta for det jo den der godt på vej efterhånden. Det fordi folk søger tryghed og det koster dem deres frihed !

8)

Titel: Re: damn
Medlem

Blæste Nico skrev:
det lyder da ikke særlig behageligt normale mennesker bliver overvåget på den måde.. nogen der har set filmen V for Vendetta for det jo den der godt på vej efterhånden. Det fordi folk søger tryghed og det koster dem deres frihed !

8)

mere fordi der _skabes_ en frygt så folk søger tryghed...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
Tja, det er da lidt lummert med sådan en 'overvågning'. Men igen, hvis man ikke har noget at skjule, er der vel ikke noget problem. :)

Det er jo lige præcis det det er. Prøv at læse hvad Topjohn skriver.
Man kan sagtens afsky overvågning og ikke bryde sig om det overhoved, selvom man er bevæger sig 100% inden for loven.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Det har da været kendt af offentligheden i flere år efterhånden. Siden engang i 90erne har alle nye printere skrivet deres ID på alt hvad man udskriver.

Titel:
Medlem

Citat:
Det kan selvfølgelig igen bare være en politiker som vil være der hvor vælgeren er, så de kan få vores stemmer, men håber det dog ikke.

har du nogen grund til at tro andet end det? i så fald hvad har givet dig den tro? for det er ikke erfaring!

Citat:
grappa_zappa skrev:
Tja, det er da lidt lummert med sådan en 'overvågning'. Men igen, hvis man ikke har noget at skjule, er der vel ikke noget problem. Smile

haha sjovt! ....du mener det ikke gør du?

Citat:
CamelJJ skrev:
Det har da været kendt af offentligheden i flere år efterhånden. Siden engang i 90erne har alle nye printere skrivet deres ID på alt hvad man udskriver.

nej det har været kendt at konspirations teorister i årevis. Folk som har råbt vagt i gevær, og er blevet latterliggjorte for deres "paranoia". Jeg finder det bare betænkelige som mange af de ting jeg før grinede af, faktisk på stribe har vist sig at være korrekte, og her er endnu een.

Det er faktisk rigtigt modbydeligt.

Senest rettet af Enki 02 apr 2008 20:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Enki skrev:
haha sjovt! ....du mener det ikke gør du?

Hehe.. Nejnej.. :wink: Det var min far der altid sagde sådan til mig.. Og jeg har desuden rigeligt at skjule, så den går ikke for mig.. :D

Medlem

topjohn skrev:
Det har et stykke tid været populær at sælge telefoner og digital kameraer der -naturligvis for brugerens skyld - indsætter et gps mærke så man kan se hvor billedet er taget.

Nu er det så også tilsyneladende en service der længe har været indbygget i laser printere. Et mærke så man kan se hvilken printer der har printet et givet dokument ud. naturligvis for at beskytte os mod terrorister nåe nej de var ikke frygtet på global niveau dengang så det er naturligvis for at komme falskmøntere til livs.

http://avisen.dk/bliver-udspioneret-printer-300308.aspx

Findes der en liste over disse telefoner du omtaler ? Eller kaldes fænomenet noget specielt ? Håber ikk jeg har investeret i en sådan telefon uden at ha fået info omkring det.. Fuck det overvågnings samfund.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Hashiza skrev:
Findes der en liste over disse telefoner du omtaler ? Eller kaldes fænomenet noget specielt ? Håber ikk jeg har investeret i en sådan telefon uden at ha fået info omkring det.. Fuck det overvågnings samfund.

Bare rolig, hvis der ikke er GPS i din telefon, så er der ikke GPS i. Ingen producenter putter GPS i telefoner uden at det står på pakken.

Hvis du har købt en mobiltelefon med GPS og kamera, så er der sikkert en mulighed for at gemme den nuværende position i et foto. Det bliver skrevet i et EXIF-tag der også indeholder andre informationer, som fx dato, zoom, blitztilstand og lukkertid.
Når du så kommer hjem kan du se præcis hvor billedet er taget, ganske smart.

Det betyder dog ikke at der er nogen der overvåger dig med GPS. For at andre skulle have fat i det, skulle de have dine billeder. Hvis du ikke vil have at folk skal have den information, kan du fjerne den fra EXIF-tagget eller slå funktionen fra.

Det tætteste vi kommer på at spore en mobiltelefon er vist triangulering mellem antennemasterne. Jeg ved ikke lige om man sender informationer om signalstyrke over GSM-netværket, men præcisionen er vist oppe i et par hundrede meter.

Mht. printerne, så er der lidt læsning her: http://en.wikipedia.org/wiki/Printer_steganography

En guide til at decode informationerne kan findes her: http://w2.eff.org/Privacy/printers/docucolor/

-RuneK

Medlem

RuneK skrev:
Hashiza skrev:

Bare rolig, hvis der ikke er GPS i din telefon, så er der ikke GPS i. Ingen producenter putter GPS i telefoner uden at det står på pakken.

Hvis du har købt en mobiltelefon med GPS og kamera, så er der sikkert en mulighed for at gemme den nuværende position i et foto. Det bliver skrevet i et EXIF-tag der også indeholder andre informationer, som fx dato, zoom, blitztilstand og lukkertid.
Når du så kommer hjem kan du se præcis hvor billedet er taget, ganske smart.

Det betyder dog ikke at der er nogen der overvåger dig med GPS. For at andre skulle have fat i det, skulle de have dine billeder. Hvis du ikke vil have at folk skal have den information, kan du fjerne den fra EXIF-tagget eller slå funktionen fra.

Det tætteste vi kommer på at spore en mobiltelefon er vist triangulering mellem antennemasterne. Jeg ved ikke lige om man sender informationer om signalstyrke over GSM-netværket, men præcisionen er vist oppe i et par hundrede meter.

Mht. printerne, så er der lidt læsning her: http://en.wikipedia.org/wiki/Printer_steganography

En guide til at decode informationerne kan findes her: http://w2.eff.org/Privacy/printers/docucolor/

-RuneK

Super mange tak for de info der.. Det er sgu perfekt.. fik lige noia på i min skævert før.. så mange tusind tak for hjælpen RuneK :D

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Hashiza skrev:
Super mange tak for de info der.. Det er sgu perfekt.. fik lige noia på i min skævert før.. så mange tusind tak for hjælpen RuneK :D

No problem :) -- glad for at kunne hjælpe.

Titel:
Medlem

ja efter min bedste overbevisning sker det ikke uden brugerens viden at kameraet indlæser gps position på billedet.. (på den anden side det troede jeg også med printeren)

Men jeg frygter at det med tiden komme blive et middel i kampen mod narko og terror, at producenter i takt med udviklingen presses til at lave en en permanent kodning med gps eller gprs (eller hvad det hedder) i billedet som ikke kan slåes fra.

Igen jeg er ikke konspirations teoretiker, men synes slet ikke det er en urealistisk scenarie.

der er sket alt for meget allerede der i min veden kun eksisterede på film - Igen den eneste vej ud er sammenhold - ikke kun på stof området.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg begynder snart med at bruge en gammeldaws skrivemaskine

Billede

HAHA, fang mig nu!! :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]