Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Computer jagt
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hey derude.. Jeg skal til at anskaffe mig en ny computer.
Giver gerne 10.000 for sådan en sag. Men så skal den også kunne det hele være totalt opdateret med det nyeste geil og holde i mange år.

Den skal generalt bruges til spil, medier graifk og self have word og internet.

Har hørt mange snakke om at jeg burde samle en selv. Er ikke den store bygger men kan da godt lokkes hvis der er den store forskel.

lige pt har jeg kig på denne sag..

http://topdata.dk/product.asp?product=3 ... 260&page=1

eller denne

http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=da&s=dhs

Men inden jeg kaster mig ud i det vil jeg lige hører om jeres mening hvis i altså har forstand på sådan noget..

Gerne med links info osv... :wink:

Titel:
MEGATRON

Lad nu være med at købe det grimme monster fra topdata, medmindre du gemmer den væk signalerer den "ULTRA-G33K!!!11" og det er jo ikke ligefrem hvad damerne vil ha' :)

Anyways så er det ret let at bygge selv(guide kan findes på nettet), du sparer lidt penge, men vigtigst er det at du kan sikre god kval. hele vejen igennem, ved fabrikslavede pc'ere er det typisk sådan at flere af komponenterne er noname osv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
dopamin skrev:
Lad nu være med at købe det grimme monster fra topdata, medmindre du gemmer den væk signalerer den "ULTRA-G33K!!!11" og det er jo ikke ligefrem hvad damerne vil ha' :)

Anyways så er det ret let at bygge selv(guide kan findes på nettet), du sparer lidt penge, men vigtigst er det at du kan sikre god kval. hele vejen igennem, ved fabrikslavede pc'ere er det typisk sådan at flere af komponenterne er noname osv.

:yeah:

Det er pisse smart at danne dig et overblik over alle dele du vil have i maskinen også finder dem på http://edbpriser.dk. Det giver dig et godt overblik over prisniveauet og gør det ofte muligt at spare en del penge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

well nu er det ikke for at imponere tøserne jeg køber en computer.. Heldigvis er der jo også flere kabinetter at vælge imellem.

men kan godt se det måske ville være både billigere og bedre kval. at samle en selv..

Dog syntes jeg stadig at den fra topdata har et lækkert indhold af elektronic..

Titel:
Den fra topdata er nice. :D Har selv samlet min som minder en del om den fra topdata.

:) Bare vælg den fra topdata , Kender mange som er tilfredse med pc'rne derfra

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg ville samle selv hvis jeg var dig, man får lækre komponenter, og det er en del billigere, hvis ikke du har modet til at samle selv kan du på sider som f.eks. shg.dk få dem til at samle en ønsket pc for dig, det koster 500,- men det er godt givet ud fremfor at købe en samlet imo. og så kan du altså også få en oversyg computer for 10k.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Strømforsyningen i computeren fra topdata er ikke stærk nok til den konfiguration, der skal en 600 watts til med minimum 40 ampere på alle railsne til sammen. Men det er et godt grafikkort, har selv et tilsvarende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
byg en selv... eller køb dele og få en ven til det... kender mange der har bestilt en til at bygge en com hos div. firmaer og de er mere eller mindre alle sammen blevet snydt for enten den ene eller anden del.. køb alle dele selv og få en til det derfra... du kan tit købe et bundle sæt fra edbpriser.dk til billige penge.. det er en god start og så shoppe videre derfra f.eks. :wink:

min mening... køb aldrig intel... køb amd athlon.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
waggafnipsen det var da det dårligste råd.. Intel core 2 duo er MEGET hurtigere end de AMD modeller der er på markedet ... Tåbeligt ikke at købe intel.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dikki skrev:
waggafnipsen det var da det dårligste råd.. Intel core 2 duo er MEGET hurtigere end de AMD modeller der er på markedet ... Tåbeligt ikke at købe intel.

sagde osse imo... men synes ikke intel er særlig stabile i forehold til amd.... men det er kun min erfarring...amd arbejder imo bedre under pres end intel.

for man kan jo sagtens finde hurtige processere(eller hvordan det stavet) men de skal osse kunne arbejde ordenlig under pres

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
Dikki skrev:

sagde osse imo... men synes ikke intel er særlig stabile i forehold til amd.... men det er kun min erfarring...amd arbejder imo bedre under pres end intel.

for man kan jo sagtens finde hurtige processere(eller hvordan det stavet) men de skal osse kunne arbejde ordenlig under pres

Ej nu må jeg le, der er jo ingen, mærkbar, forskel på hvordan henholdsvis AMDs og Intels cpu'er klarer presset. Det er kun når man overclocker at det kommer til udtryk, og C2D (Core 2 Duo) er nogle af de bedste til at overclocke IMHO. Så kom den nørd-galde ud

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr. Blaaaack skrev:
waggafnipsen skrev:
Dikki skrev:

Ej nu må jeg le, der er jo ingen, mærkbar, forskel på hvordan henholdsvis AMDs og Intels cpu'er klarer presset. Det er kun når man overclocker at det kommer til udtryk, og C2D (Core 2 Duo) er nogle af de bedste til at overclocke IMHO. Så kom den nørd-galde ud

jamen jeg ved self kun af egen erfarring som sagt... uanset hva bryder jeg mig stadig mest om amd...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Jeg har samlet mange computere i tidens løb. Og osse hjulpet folk med at købe dem.

Her er et par gode råd.

Køb aldrig en dell, med mindre det er til din svigermor. Dell er dyrt, og ofte kan man ikke opdatere maskinen, med mindre man får nuked den bios version der følger med.

Hvis man endelig skal købe en computer fra et supermarked, så er aldi stedet. Man laver ikke et kup, men man bliver heller ikke snydt.

Steder som Fona, Merlin og Elgiganten, er stedet hvor du får mindst computer for pengene.

Skal man købe en samlet computer inde i en butik så vælg et nørdet sted inde på Falkoner Alle.

Typisk kan man spare 15-30% ved at samle sin computer selv, så gør det.

Når det kommer til cpu, er det en fanatisk krig ligesom mellem brøndby og FCK, nogen gange er den ene bedre end den anden, andre gang er det lige omvendt. Det er lidt ligesom at diskutere kix.

Når det kommer til valg af Hardware, ville jeg spørge inde på et hardware forum, Det er bedre at spørge computernørder om computere. Du spørger jo heller ikke computernørder om ting, mht stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
CamelJJ skrev:

Her er et par gode råd.

Køb aldrig en dell, med mindre det er til din svigermor. Dell er dyrt, og ofte kan man ikke opdatere maskinen, med mindre man får nuked den bios version der følger med.

bedre HR bliver det næsten ikke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Når det kommer til valg af Hardware, ville jeg spørge inde på et hardware forum, Det er bedre at spørge computernørder om computere. Du spørger jo heller ikke computernørder om ting, mht stoffer.

Jeps ville bare lige se om der gemte sig nogle pc eksperter blandt psy folkene :roll:

Men ja har også besluttet mig at samle selv. For de interesserede ser den således ud indtil videre:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz / 1066 MHz

Bundkort: Intel Desktop Board D975XBX2

Kingston HyperX 2 x 1 GB

Skræm: Fujitsu Siemens SCALEOVIEW W19-1 eller Samsung SyncMaster 226BW - flad skærm - TFT - 22"

Mus: Logitech VX Revolution

Grafik kort: 8800 GTS

der kommer sikkert et par ændringer og tilføjelser når jeg når så langt..

Er hoppet ind på edb priser for vejledning.

Men tak for rådene..

Titel:
Dedikeret medlem

synes den på topdata ser rimelig god ud, skal selv have ny computer om 1 måneds tid, og det blir fra topdata.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja enig.

Men fandt ud af at hvis du bygger selv kan du lave en pc der har bedre dele til billigere penge.

Hvis du eks søger på nette kan du finde de samme dele som i den fra topdata og måske spare 2.000 kr. Det er også en slags penge

http://www.edbpriser.dk/Community/forum/board.asp?id=18

Glemte også lige at lave links til mine dele de kommer her

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216462#

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244449

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307883

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227724

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=314031

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138806

8)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
vælg en anden skærm end fujitsu'en

Jeg ved fra pålidelig kilde at fujitsu dropper alt hvad der har med skærme at gøre og det kan således blive svært at får den repereret eller ombyttet hvis den skulle gå i stykker inde for garantien

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Dikki skrev:
Intel core 2 duo er MEGET hurtigere end de AMD modeller der er på markedet ...

Core duo 2 ROCKS!!!

Ellers skal du vente lidt og så købe den nye Intel Core Quattro. Den skulle rykke temmeligt godt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dikki skrev:

Nu skal jeg ikke kunne sige hvordan det er for tiden, men da jeg købte computer for halvandet år siden og gangen før, var AMD betydeligt billigere end Intel. Om den så er lidt langsommere vil jeg skide på, så kan man altid købe en lidt hurtigere(på papiret) fra AMD til samme pris.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]