Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pauser
Indlæg: 20 sep 2021 20:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2021 20:03
Indlæg: 3
Ohøj derude

Hvor lang pause skal man egentlig holde pause fra coke for ens dopamin optagelse/udskillelse normaliserer sig?

Og er der noget man kan gøre for at hjælpe det på vej?

Håber nogen af de kloge hoveder herinde kan hjælpe :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Pauser
Indlæg: 21 sep 2021 01:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Hvor lang pause skal man egentlig holde pause fra coke for ens dopamin optagelse/udskillelse normaliserer sig?


183 dage

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Pauser
Indlæg: 22 sep 2021 12:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Fortet2021 skrev:
Ohøj derude

Hvor lang pause skal man egentlig holde pause fra coke for ens dopamin optagelse/udskillelse normaliserer sig?

Og er der noget man kan gøre for at hjælpe det på vej?

Håber nogen af de kloge hoveder herinde kan hjælpe :wink:


Hej Fortet2012

Generelt vil jeg ikke anbefale at tage coke da skaderne ifm. inflammation omkring hjertet er irreversibelt og kan koste en dyrt helbredsmæssigt senere i livet.
Så hellere receptpligtigtige stimulanser og ordenlig HR samtidig, hvis man alligevel har sat sig for at tage stims.
Det er meget almindeligt at især kokain på sin vis "highjacker" dele af ens hjerne, og efterfølgende kan give slemme cravings, depression, angst osv.
Du kan tage en kombination af Mucuna ekstrakt, L-tyrosin og Blåbærekstrakt, i en overgang og det vil modvirke symptomerne ret hurtigt men selve forbruget af kokain er det du burde fokusere på da det er nu du skal forbygge og hjælpe dig selv inden du for alvor sidder og har solgt dig selv ud af job, hus og familie grundet misbrug. Og det kan ske for selv de bedste indenfor topbrancer hvis man først får smag for det så tænk dig om og slå på tråden hvis du vil gå videre så hjælper jeg dig igang.

Har lavet den her for lidt tid siden som inspiration evt.

Vh. Nafets

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Pauser
Indlæg: 22 sep 2021 13:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Der går ikke lang tid før dit dopamin system er normaliseret. Jeg mener at have læst én herinde skrive at det er 24 til 48 timer.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Pauser
Indlæg: 25 sep 2021 18:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2021 20:03
Indlæg: 3
Tak for svarene :rocking:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Pauser
Indlæg: 25 sep 2021 20:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Bo Dega skrev:
Der går ikke lang tid før dit dopamin system er normaliseret. Jeg mener at have læst én herinde skrive at det er 24 til 48 timer.


Jeg må sætte spørgsmålstegn ved dette. Har du et overforbrug, kan der gå meget længere tid, samt ske varige skader.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Pauser
Indlæg: 25 sep 2021 21:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2021 20:03
Indlæg: 3
Hvordan defineres overforbrug? Og hvilke varige skader ?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Pauser
Indlæg: 25 sep 2021 22:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Det er svært at definere overforbrug, da det ofte er subjektivt og individuelt.

Personligt mener jeg, hvis du tager kokain hver 14. dag er det et overforbrug, og ser du over en længere årrække, vil jeg mene at hver 4. uge også er et overforbrug. Det afhænger selvfølgelig altid af mængden af kokain.

Af varige skader kan nævnes, skader på hjerte og kredsløb, nedsat evne til naturligt at producere dopamin, psykiske men i form at angst, depression osv.

Som der allerede er nævnt, sørg for at leve sundt. Fokuser på at få nok kvalitetssøvn, spis nærende mad og dyrk motion.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team