Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 sep 2020 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har accepteret det.
Er generelt også meget negativ, og bare træt af folk. Men så engang imellem møder man en person man rent faktisk kan holde ud, og synes har en fed personlighed - og så tænker man; "Fedt! Der er håb!"

Er bare nået frem til at det er sådan jeg er, og jeg kan ikke ændre det. Holder mig til de få jeg kan lide, og klarer mig igennem dagene ved at være flink mod folk men holde dem på afstand. Har ikke brug for at tage i byen med dig, eller høre på hvem du knaldede i weekenden. Nej, jeg er ikke kedelig, eller en enspænder der bare sidder derhjemme - Jeg har bare andre interesser end dig. Nogle som jeg synes giver mig mere indhold i livet end at skulle score 19 årige sofie, eller drikke bajer med guttern'

Junior medlem

Flux. skrev:
Har accepteret det.
Er generelt også meget negativ, og bare træt af folk. Men så engang imellem møder man en person man rent faktisk kan holde ud, og synes har en fed personlighed - og så tænker man; "Fedt! Der er håb!"

Er bare nået frem til at det er sådan jeg er, og jeg kan ikke ændre det. Holder mig til de få jeg kan lide, og klarer mig igennem dagene ved at være flink mod folk men holde dem på afstand. Har ikke brug for at tage i byen med dig, eller høre på hvem du knaldede i weekenden. Nej, jeg er ikke kedelig, eller en enspænder der bare sidder derhjemme - Jeg har bare andre interesser end dig. Nogle som jeg synes giver mig mere indhold i livet end at skulle score 19 årige sofie, eller drikke bajer med guttern'

Du rammer meget godt sømmet, som man siger. Er der folk der påpeger du ikke smiler? Som at man sku være en dødbider?

Junior medlem

Jeg blev i forbindelse med alkoholmisbrugsbehandling (12 ugers intens døgnbehandling morgen til aften - det føltes som et kursus/højskole) undervist af en meget meget dygtig mand som var helt nørdet med personlighedsstrukturer. Han var måske den bedste i landet, særligt i misbrugssammenhæng, taget hans CV i betragtning. Udover at have tygget på al den undervisning i årene efter endt behandling, har jeg også haft en masse indsigtsfulde trips, hvor størstedelen har været af dissociativ karakter. I dag er jeg landet et sted, hvor min forståelse for omtalte emne(r) og mig selv i dét, er på et niveau, hvor jeg kan forstå, hvordan jeg bedst bruger mine mentale resourcer/kapacitet ift. hvornår jeg har lyst til mennesker, og hvornår der skal være ro omkring mig. Jeg kan umiddelbart konkludere, at jeg hverken er ekstrovert eller introvert. Særligt som barn og delvist som ung mand var jeg dog ret introvert, men jeg gjorde meget i at have mange gode venner, og jeg var et eller andet sted midtpunkt i min vennekreds og var en populær gut. Når jeg i nyere tid går igennem hårde tider kan jeg både være introvert eller ekstrovert. Det afhænger lidt af hvordan min energi på dagen er.

Jeg har eks. haft meget lidt lidelse i tiden med corona, og har egentlig bare levet et solo-liv, men engang imellem får jeg pludselig en stærk trang til at være sammen med en kammerat, hvor vi så går en tur og snakker i øst og vest i timevis. Det er dog som udgangspunkt ret komplekse emner vi taler om, da vi begge ikke har den store interesse i det vi vel kalder "smalltalk". Et spørgsmål som "hvordan går det?" eksisterer ikke rigtigt i vores dialoger, men et spørgsmål som "hvordan går det med dét!?" kan nærmere forekomme og aflede en samtale på op til 3 timer på en god dag, hehe.

Jeg læser normalt aldrig bøger, men div. værker med udgangspunkt i Buddhisme/Tibetansk Buddhisme, særligt Dalai Lama d. 14's egne ord, inspirerer mig meget, og jeg oplever enorm meget sandhed for mit væsen i det der bliver formidlet. Hvordan negativit kan vendes til posivitet bl.a., som jeg synes et super fedt koncept/mindset når man dykker dybere i det. Overfladisk: At undgå negativitet, uden at gå på kompri med sig selv, skaber en følelse af positivitet og fremgang (den er mere kompleks end som så, men pointen er der næsten.) Og at stille sig selv spørgsmålet "gør dette mig lykkelig?" når vi handler/træffer beslutninger. Er svaret "Ja", så skaber du positivitet, som er bidragende til lykke, og svarer du "Nej", og vælger fra, så skaber du ligeledes positivitet og bidrager til lykke.

Jeg er omkring 35 år gammel, hvis det kan give noget perspektiv, og jeg har i senere tid oplevet hvordan hjernens plasticitet simpelthen er unægtelig. Og modningsprocessernes kraft ligeså. Der har været en del aha oplevelser. Det har for mig været fedt at blive ældre. Jeg savner bestemt ikke at være ung.

Om du hører til i den ene boldgade eller den anden boldgade eller en tredje, fjerde, femte, sjette, syvende osv. boldegade, så kan du altid, uanset genetik og/eller hvor krystalliseret dit indre måtte synes for dig, besøge de andre boldgader, og måske endda investere en smule, eller sågar en masse, i de boldgader hvor du normalt ikke kommer. Der er dog visse sindslidelser hvor mange af de ting jeg har nævnt umiddelbart synes irrelevante, men det fornemmer jeg ikke er dér hvor vi er i tråden.

Det virker måske lidt små-tosset skrevet, men jeg håber trådstarter eller andre kan få noget ud af det, om end ikke blot et sandkorn. Jeg fik meget ud af selv at skrive det, så tak Bloodsucker, og resten der har bidraget til tråden. Jeg er desuden ikke buddhist, og jeg spiser kebab, styrkeløfter som en besat, ryger smøger, gamer 10 timer om dage, og binge-watcher tv-serier som en hjernelam. Blot lige for at understrege at jeg bare er en random abekat, og ikke en der søger nirvana og konstant sidder i en meditativ tilstand det halve af mine vågne timer.

Insane psychedelia user!

Smukt udtrykt mr.friendly kan godt mærke at alderen er ved at stivne min hjerne, men det er faktisk ikke så tosset for det giver en form for kontrol som jeg tidligere ikke har haft.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]