Hey Psychedelia!
Har været med på en kigger i mange år (tak for et awesome forum!), men har nu et spørgsmål som søgefunktionen ikke kunne svare på
Er ved at lave en vægt til min kammerat. Jeg har splittet en vægt fra eBay ad og sat den til en microcontroller og et display, som selvfølgelig kan vise almindelig vægt, men også beregne priser præcis som grøntsagsvægte i Bilka hvor man får et klistermærke. Man kan gemme 4 forskellige prisfaktorer eg. 1337 [kr pr. gram]. Trykker man på en af disse knapper viser displayet prisen på hvad end man har placeret på vægten. Vægten var oprindeligt af 0.01g's præcision, hvilket jeg også har opnået , men kalibreringen er en lille smule tricky fordi den afhænger af temperaturen i rummet og fordi komponenterne først er varmet op efter 10-20 sekunder.
Er der et (niche) marked for sådan en vægt eller eksisterer der noget lignende i forvejen? De mindste vægte jeg kunne finde som kunne beregne priser var på størrelse med kolosserne fra Bilka. Jeg havde tænkt på bare at lave 5 stykker og tage dem med på staden.
Her er et par billeder af prototype-progress og et 3d-renderet billede af den endelige prototype (venter stadig på nogle dele):

Der mangler stadig en pæn kasse (med 9V batteriholder) og nogle pænere navngivne knapper som jeg havde forestillet mig kunne 3D-printes eller købes i nærmeste størrelse også bare fyldes op med noget klart plastic-gele som størkner.
Kan det sælges? Idéer til forbedringer ros/kritik i enhver form modtages med kyshånd. Takker på forhånd for din/jeres tid