Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey Psy

Som en slags eksperiment har jeg lige taget 100 dage uden stimulanser af nogen art(bortset fra et par smøger og en kop kaffe her og der). Ikke så meget meget som en panodil tog jeg.

Før dette eksperimenterede jeg gladeligt med alt muligt feta, keta, rita ganja et.al. Jeg har dog altid været allermest glad for alkohol og downers både opiater og benzoer, så det tog jeg en del af hver weekend dog uden at det havde nævneværdig indflydelse på mit arbejdsliv.

Den største overraskelse ved projektet var, at mit liv blev kedeligere og presset fra omverdenen større. Da jeg ikke længere havde min "frizone" i weekenden så begyndte arbejdsrelaterede ting at drive mig til vanvid fordi de hele tiden var "in my face"

Jeg begyndte samtidig at game en del for at få mine weekender til at gå og så ikke mine venner synderligt meget og når jeg gjorde så var det lidt akavet fordi jeg ikke kunne slå mig løs sammen med dem som jeg plejede.

Jeg er dog glad for at jeg gjorde det, idet jeg blandt andet fandt ud af at mit job suttede røv, selv når man ikke havde skyldsfølelse og syntes det var ens egen skyld det hele.

Jeg er dog lidt enig med den der "af alle perversioner, så er afholdenheden dog den mest bizarre"

Har i historier om afholdenhed?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Du kan også konkluderet, at i de 100 dage fandt du ikke en alternativ frizone som du kunne afstresse i. Du kan konkluderet at største delen af din omgangskreds indtager stoffer hver weekend og efter du valgte stofferne fra, fandt du ingen interesse i din omgangskreds. Du kan vel også kunne konkludere at når du ikke indtager stoffer, så blev det kedelig job en realitet og nu kan du sigte højere, fordi dit fulde potentiale ikke bliver brugt.

Sådan ser jeg det hverfald.

Medlem
Brugeravatar

Før dette eksperimenterede jeg gladeligt med alt muligt feta, keta, rita ganja et.al. Jeg har dog altid været allermest glad for alkohol og downers både opiater og benzoer, så det tog jeg en del af hver weekend dog uden at det havde nævneværdig indflydelse på mit arbejdsliv.

Hvor gammel var du da du begyndte? Hvor længe stod disse eksperimenter på? Hvor gammel er du nu? Fik du læst den her inden du begyndte på stoffer: RUSMIDLERNES BIOLOGI - om hjernen, sprut og stoffer af Henrik Rindom ellers har du jo tiden til det nu. Så forstår du måske bedre hvorfor din hjerne reagerer som den gør. Held og lykke med det hele og kom nu ud og få noget D vitamin.

Junior medlem
Brugeravatar

Til Rootmod:

Ja det ville være nærliggende at læse noget sådan ind i det derfor overvejede jeg også en disclaimer om at netop ikke dette var tilfældet. Altså "alcoholic druguser in denial" temaet. Det er hermed gjort.

Jeg syntes dog dine pointer er yderst gode og meget relevante, at have med i sine overvejelser og det har jeg i høj grad også.

Men Jeg ville egentligt skrive om den vision, som jeg forhåbentligt deler med de fleste herinde, at det er muligt at leve et sjovt og fyldestgørende liv med stoffer og at de forhåbentligt også bidrager til ens liv på en eller anden positiv måde. Hvorfor så ellers tage dem, hvis ikke dette er tilfældet?

Jeg vil dog give det ret i den observation omkring det med jobbet, (hvilket jeg også har gjort på en måde i den første post), jeg havde den der dårlige samvittighed overfor samfundet fordi jeg ikke levede så helligt og så troede jeg at dysfunktionaliteten kom fra mine weekender, men dette viste sig at være forkert.

mht. til relationen til mine venner, hvoraf mange slet ikke tager stoffer, så tror jeg at det var min egen neurotiske afholdenhed der skabte en distance, jeg var ikke fri til at gøre som det passede mig og det gjorde det lidt akavet.

Afsluttende har jeg et spørgsmål til dig:
Det du skriver, vidner om at du sætter afholdenhed som den "rigtige" tilstand, i lighed med store dele af samfundet, får det dig til at overveje dit evt stof indtag?

Massa:

Jeg er 32 år gammel og begyndte at drikke rigtigt omkring de 14, hash omkring d 17. mdma omkring de 17 opiater var vidst sidst i tyverne.

Har ikke lige læst den bog der, som ellers virker spændende, men har læst meget om emnet. Jeg er dog lidt en "mind over matter" type, så jeg ser det som et eksistentielt mere end et biologisk eksperiment.

Eksperimentet er forresten overstået og jeg deler gerne erfaringer

Dedikeret medlem

Jeg tænker at de første 100 dage af afholdenhed ikke er sjove for nogen - jeg skulle op på over et år før det blev sjovt og fnis alligevel begyndte jeg i det små igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Spændende Fso
kan du fortælle lidt mere om hvad der videre skete, altså hvordan ændringen til det positive indtraf og hvordan det føltes?

Dedikeret medlem

Det handlede om at kroppens egen belønings system begynde at virke igen - og jeg kunne begynde gradvist at føle glæde over ting. Jeg oplevede flere minutters sammenhængen lykke hvilket jeg ikke kunne huske jeg havde oplevet før.
Nu benytter jeg mig af lidt af hvert intet i intervaller hvor jeg vil kalde det misbrug og har et godt liv.

Medlem

Det handlede om at kroppens egen belønings system begynde at virke igen - og jeg kunne begynde gradvist at føle glæde over ting. Jeg oplevede flere minutters sammenhængen lykke hvilket jeg ikke kunne huske jeg havde oplevet før.
Nu benytter jeg mig af lidt af hvert intet i intervaller hvor jeg vil kalde det misbrug og har et godt liv.

Så du kan godt benytte dig af de substanser du før har misbrugt, uden at det ender skidt?

Dedikeret medlem

Indtil videre ja - der er self en hage ved det nemlig at det stjæler lidt evnen til at nyde nuet når jeg fx har røget et par dage og gerne vil blive ved, men ikke giver mig selv lov til det.
Så bruger jeg en del tanke energi på at tænke lysten ihjel, hvilket gør at jeg ikke er så meget til stede i den oplevelse som øjeblikket rummer.

Medlem

Indtil videre ja - der er self en hage ved det nemlig at det stjæler lidt evnen til at nyde nuet når jeg fx har røget et par dage og gerne vil blive ved, men ikke giver mig selv lov til det.
Så bruger jeg en del tanke energi på at tænke lysten ihjel, hvilket gør at jeg ikke er så meget til stede i den oplevelse som øjeblikket rummer.

Godt nok, så forstod jeg det rigtigt. :)
Det lyder desuden rigtig bekendt. Jeg har det på præcis samme måde med hash.

Jeg mindes at kunne huske fra andre af dine posts, at du tidligere har givet den ret meget gas med nogle af de hårdere dråågs, og det var egentlig det der fik mig til at spørge. Altså, at det ville komme ret meget bag på mig hvis man som tidligere misbruger af nogle af de mere afhængighedsskabene stoffer, godt ville kunne tage en smule i ny og næ, uden at ende i misbrug igen.

For at tage et random eksempel, ville jeg ikke kunne forstå hvis en tidligere misbruger af kokain godt kunne tage et par baner i ny og næ, uden at det ville ende galt, hvorimod at det ville give langt mere mening hvis det kun er hash der er snak om.

Hvis jeg må have lov at være temmelig personlig, vil jeg gerne høre dig, om du godt kan nyde nogle af de hårde substanser du tidligere har misbrugt(jeg mindes at have læst at du tidligere har været ret glad for nogle af de lidt mere æfhængighedsskabene stimulanser, jeg undskylder meget hvis jeg husker forkert!!!!!) uden at det hiver op i en masse abstinenser igen?

Du er selvfølgelig i din gode ret til ikke at svare, det ville være fuldt forståeligt... Jeg er bare nysgerrig! :D

Dedikeret medlem

Det er helt ok.
Har været afhænglig af brun heroin og nu spiser jeg morfin 10-20 mg måske 2 gange i mdr den trækker en del i forhold til at det er en dejlig følelse/søvn/drømme det giver.
Det er helt sikkert det jeg skal være mest opmærksom på, så har lavet det sådan at kæresten har pillerne og jeg ikke aner hvor de er - et triks jeg har lært af en gammel ræv ;)

Har prøvet små dosis amfetamin 40-50 mg 5-6 gange og det gider jeg ikke rigtigt - lige først trak det meget, men så mærkede jeg efter i rusen og den er sku ikke så fed som den var engang.
Jeg kan bedre lide at være mig selv.

Ketamin lader jeg helt vær med at legede med - benzoer har jeg kun brugt til det de er beregnet til og sådan skal det gerne blive ved med.

Den primære forskel til tidligere er at jeg kun har "smagt" på tingene og ikke overdosere og redosere i et væk. Samtidig med jeg har været meget opmærksom på hvad jeg får ud af rusen både mens den er der men også tiden efter.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Mit seneste eksperiment med afholdenhed varede lidt over et år, og inkluderede stort set ALT pånær nikotin og kaffe. Ingen alkohol, ingen narko, ingen fester.

Det kan godt være en hård oplevelse, og jeg er enig i OPs ide om at man godt kan gå hen og blive mere aggressiv fordi man ikke længere får et frirum.

Omvendt oplever man også et langt større overblik over ens hverdag, og der er mange tanker om fremtiden og ens liv, både på kort sigt og lang sigt man gør sig som man normalt ikke ville have kunnet overskue hvis hver søndag blev brugt på hangovers.

Jeg tror ikke det er sidste gang jeg tager en lang periode med afholdenhed da der også kom mange positive ting ud af det, men helt overordnet synes jeg stadig mit liv er mest fornuftig når jeg tager moderate doser af mange forskellige stoffer og med fornuftige perioder imellem hver dosering.

Så er der både plads til lidt "frirum" i mit liv, og også overblik til at tænke på karriere, studie og langsigtede fremtidsdrømme

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]