Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Har du vist psychedelia til andre?
Ja, endda til folk der er anti-narko! 33%  33%  [ 20 ]
Ja, men mest folk der bruger narko 63%  63%  [ 38 ]
Nej, tør jeg sgu ikke! 3%  3%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 60
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hej Psy!
Vil bare lige fortælle jer om en oplevelse jeg havde i går..
Min far lånte min computer, og han så "Psychedelia" i bogmærke-sektionen på min browser.. Han gik ind på siden, og læste sig lidt omkring, og da jeg så han sad på siden, tænkte jeg "FUCK!".. Jeg har før talt med ham om nogle oplevelser jeg har haft med kokain, og han har den indstilling, at "hvis han har styr på det, vil jeg ikke fordømme ham.." - og det er jo et eller andet sted meget rart. Jeg vil her bringe et lille citat, fra en 46-årig mand der aldrig i sit liv har prøvet hårde stoffer:
"Jamen for satan [mit navn].. Hvis bare alle kendte den hjemmeside! Hvis bare alle vidste hvor de kunne søge hjælp, så de kunne gøre det hele lidt sikrere! Men nej, det er sådan noget her regeringen vil stoppe.. For fanden! Man kan jo tydeligt se, at de folk her.. De lever i virkeligheden! De ser de her ting hver dag, og de ved hvordan man kan gøre det sikkert! Hvorfor stoppe dem?! Hvorfor ikke lade dem rådgive?! Hvorfor ikke gøre sådan nogle hjemmesider statsstøttede, beskyttede!? For fanden, de hjælper befolkningen mere end licensen i hvert fald!"

Nu skal det lige siges, at min far er anti-narkotika.. Men han har efter at se siden, indset at det er nødvendigt!
Så jeg har lavet dette topic, for at nogle af jer kunne fortælle, og dele nogle af de oplevelser i har haft, ved at vise denne side til andre :) (ikke nødvendigvis forældre)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det var godt nok mange spørgsmål den pukkelryggede bombarderede dig med, nåede du at svare imellem dem? :)
Men det var da friskt at høre.

Jeg har personligt fortalt om hjemmesiden til andre ligesindede i vennekredsen, og nogen stykker har da også været inde og kigge.
Og min far, som er gammel hippie, har jeg også fortalt om den til.
Jeg bad ham om at læse min første svampe-triprapport som jeg lagde ud i 2005 under en anden bruger, men jeg kan ikke finde den efter de blev flyttet til det nye system.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Han lyder nu meget fornuftig din far.

Jeg har mest snakket om den med andre der ryger hash. Men har også benyttet den til at vise folk der har fordomme overfor mig og mit brug at hash altså ikke er farligere end deres fortrukne stof ethanol. Dog synes jeg at jo ældre jeg bliver jo færre i min vennekreds har fordomme. Nok fordi de bliver oplyst grundet viden blandt andet herfra. Synes ikke det er sjældent man møder folk med kendskab til den her side og det er jo bare dejligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
når folk ser jeg sidder på den i skolen osv, så spørg alle sammen; hvad er det for en side? hvorfor sidder du hele tiden og kigger på svampe. osv osv.

Jeg kan ikke helt svare dem på hvad det er for en side, for hvis jeg sagde; det en HR side for narko! - så ville de ligne spørgsmålstegn i ansigtet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Tror der er rigtigt mange ikke-brugere af stoffer der læser med, pga. nysgerrighed overfor et "semi" tabubelagt emne i samfundet :)

Insane psychedelia user!

Ja, hurra for falsk tryghed.

Medlem
Brugeravatar

Hehe, Nej, jeg nåede ikke engang at svare indimellem - og det var vist heller ikke spørgsmål til mig.. Det var vist bare en "braveheart" tale.. Jeg tror også der er mange der læser med, fordi de simpelthen er blevet trætte af regeringens politik.. Ikke nødvendigvis fordi de tager narko, men lige så meget for at se, om det dersens narko nu også er så farligt som de siger :)
@ Manze: Jeg har det på samme måde.. Sidder af og til med siden i skolen, og har opgivet at fortælle folk hvad det går ud på, for der opstår ofte en ophedet diskussion, hvor jeg kommer til at fremstå som en type der reklamerer for narko.. Vi er langt fra idealbilledet om et oplyst samfund, men at folk rent faktisk tør tage diskussionen med mig, og ikke bare bagtaler mig mens jeg ikke hører det, synes jeg også viser, at dette tabu-emne er ved at blive mere og mere oplyst, og det er jo positivt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Det var da godt at det skabte positiv begejstring, og ikke en nedrakken eller noget :) Jeg har vist siden til et par få personer jeg kender, men det er også det. Hvis jeg har siddet foran skærmen på Psychedelia.dk og folk er gået forbi, har jeg endnu ikke oplevet at folk har sagt noget. FOlk der kender mig ved at jeg sidder på rigtig mange forskellige fora, og når man er vant til at se billeder fra 4chan og andet "fucked up shit", så tror jeg ikke rigtigt man undrer sig :)

Jeg ved ikke lige hvad de gamle ville sige hvis de så siden her, dog. Jeg kan faktisk knap forestille mig det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Min kæreste, som er ikke-bruger med stort I - men ikke har det store imod stoffer, blev meget overrasket over HR begrebet og gik fra negativ over at jeg læser narko-forum, til at tænke at det faktisk var en ganske god ide.

Desuden er mit mødrende ophav begyndt at luske rundt herinde efter at jeg vidste hende siden. (Fandt psy.dk i hendes historie længe efter at jeg havde brugt hendes maskine til at følge op på sagerne). Selvom hun nok ikke vil indrømme det kan jeg mærke at hun synes at hampdyrkning, hydroponi og vækstlamper er spændende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rubberlizard skrev:
Desuden er mit mødrende ophav begyndt at luske rundt herinde efter at jeg vidste hende siden. (Fandt psy.dk i hendes historie længe efter at jeg havde brugt hendes maskine til at følge op på sagerne). Selvom hun nok ikke vil indrømme det kan jeg mærke at hun synes at hampdyrkning, hydroponi og vækstlamper er spændende.

Priceless :D

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]