Davs, jeg er i gang med at tage en
psykologi BA på KU, CSS, og jeg ville høre om der var nogen herinde som kunne tænke sig at indgå i et lille samarbejde, specielt gerne hvis du/I selv studerer i København.
Som overskriften afslører omhandler det omtalte samarbejde LSD-terapi, særligt som det bliver udlagt af Stanislav Grof i f.eks. hans bøger "LSD Psychotherapy" og "LSD: Doorway to the Numinous". Grunden til at netop hans tilgang er valgt, er vel egentlig bare, at der ikke er så mange andre tilbud, og at han har en tilpas skeptisk tilgang til de fænomener, der dukker op, samtidig med at han ikke underkender deres mange implikationer, omend hans fortolkninger ofte tager udgangspunkt i en psykoanalytisk tradition.
Incitamentet for at gå i gang med en sådan omgang "amatør-terapi" er
ikke at behandle hinanden for nogle reelle psykiske eller fysiske lidelser, men derimod at udforske bevidstheden og sig selv, og til dette formål at have en trip-sitter, der kan hjælpe med at bearbejde og integrere, hvad end der måtte komme op (som godt kan være tunge sager, som Grof også beskriver, men selvfølgelig også de - til det positive - livsændrende oplevelser).
Den partner/trip-sitter jeg søger skal helst have en grundlæggende viden om terapeutiske situationer (og det er jo bare at åbne et par bøger), da en sådan er helt essentiel for et ordentligt forløb, så evt. en medstuderende ville være ideelt, men alle andre skal selvfølgelig også være velkomne til at skrive

Hovedpunkterne kan siges at være
udforskning, diskussion og udvikling.
Men når alt kommer til alt handler det egentlig bare om, at man skal være tryg ved hinanden, og ikke så meget hvad man har af viden, så jeg ville foreslå at vi bare mødtes og snakkede lidt om det, hvis det skulle have nogen interesse... så finder vi ud af det derfra!

Mvh. Frederik Faye