Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy

Vi er et par drenge der planlægger et roadtrip til Amsterdam og tænker at køre derned i bil. Efter lidt søgen på det, er der dog lidt bekymringer ved at køre gennem tyskland, når vi skal hjem, da der er en risiko for at blive stoppet.

Er der nogen der ved hvor lang tid der skal gå efter man har røget til man må køre?

Og er der nogen der har prøvet at blive taget?

Er straffen bare bøde, eller kan man risikere, at det også påvirker din danske straffeattest?

Håber der er nogen der sidder med lidt erfaring på området :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hej drenge!

Er i bekymrede for at blive stoppet fordi i har planer om at tage noget med hjem? Eller er det bare fordi at i har nøjeren over at blive holdt ind og f.eks. drugtestet?

Til VuuV 2009 blev min veninde holdt ind i Tyskland, på vejen hjem.. Hende testede de, men lod hende køre - selvom hun havde røget masser af hash og skunk, og taget ketamin og lsd indenfor 24 timer. Vi snakkede dog med en betjent uden for festivalen dernede, og han sagde at hvis man havde røget hash eller taget andre stoffer indenfor 7 dage, ville de teste dig - og du ville ikke få lov at køre hjem + stor bøde osv. Ved ikke hvor strikse de i virkeligheden er, eller om min veninde bare var heldig.

Hvis det er fordi i tror at i bliver holdt ind og testet, så lad være med at ryge alt for sent aftenen inden i skal afsted(føreren, i andre gir den sgu bare gas), og selvfølgelig heller ikke i bilen. Så burde der sgu ikke være noget problem. ;)

Junior medlem

Hej Psylau

Ja, det er kun pga. drugtest - vi har ikke tænkt os at tage noget med, men det vil alligevel være surt at blive stoppet. Andre der har gode råd?

Jeg har også et par spørgsmål:

Hvis man så bliver taget, resulterer det i en bøde, men hvad med straf? Hvordan håndterer man dette i henholdsvis tyskland og DK? Får man evt. køreforbud?

En kammerat fortalte også, at man kunne spille fuld (evt. sidde med en øl), når de stoppede en, da politiet iht. til loven kun måtte teste for én ting?

Det er kun en weekendtur, så det ville være lidt surt, hvis der var en af personerne der ikke kunne ryge - for så bliver det nok hurtigt kedeligt at tage til Amsterdam ;)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg er personligt aldrig blevet stoppet i Tyskland, når jeg har været der uden for festival/sommersæson.
I festivalsæsonen bliver udenlandske biler ofte holdt ind når man er i nærheden af festivalområdet. Og her er jeg blevet stoppet hver gang når vi kørte hjem fra festival og ofte også på vejen derhen.
"I ved godt, det er ulovligt at køre under indflydelse af stoffer og alkohol i Tyskland, ik?"
Har så skulle puste i alkometer, og en enkelt gang aflevere en svedprøve.
Jeg havde sovet igennem, men drak og røg med på en joint dagen før. 2 dage før tog jeg vist lidt amfetamin eller en anden stimulans.

Du kun kan være helt sikker på ikke at blive testet positiv, ved at lade være.

Dog er det lykkes for jeg selv og mange andre at komme hjem selvom man har røget lidt dagen før.
Hvilken konklusion du drager af denne post må du selv om, dette var bare lidt personlig erfaring :)

Btw: Bøder skal betales on the spot, så det er med at have kontanter på sig eller nok i banken til køre hen og hæve og at betale betjentene

Junior medlem

Hej Frugthat

Tak for svaret. Du har ret i, at det er os der står med den endelige konklusion, men det er rart at have lidt erfaring at drage den ud fra ;) Der hvor du skulle aflevere en svedprøve - skulle du så også puste i alkometeret?

Håber på at høre fra flere der har taget turen, eller ved hvordan tingene forholder sig. Vil stadig meget gerne vide, om det kun resulterer i en bøde hvis man bliver bustet, eller om man også skal regne med andet?

På forhånd tak for alle svarene :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Et lille sidespørgsmål. Er det kun chaufføren, der bliver testet eller er det alle i bilen?

Admin
Brugeravatar

Har kørt fra Holland til dk en enkelt gang og fra Tyskland til dk masser af gange, hvor chaufføren havde en smule i blodet fra dagen før. Jeg er aldrig blevet stoppet af det tyske politi. Men du kan naturligvis aldrig vide dig helt sikker. Det tyske politi ved godt, at der er mange hashturister i Holland, så jeg tror jævnligt der er razziaer ved grænsen.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Ja, det er selvfølgelig svært at vide. Tror i der er mindre risiko hvis man kører på et bestemt tidspunkt på dagen?

Medlem
Brugeravatar

Kør aldrig bil hvis du/i er det mindste i tvivl om i er påvirket :!:

Må da være logik for alle og en hver...

Junior medlem

Hej Sunshine

Jeg vil heller ikke mene man er påvirket af at ryge en joint dagen før man kører. Jeg tror faktisk også, at man beskriver rusen til at vare op til 6 timer, så det er ikke det der er problemet. Problemet ligger i, at politiet kan spore det, selvom man ikke er påvirket mere.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Nu taler jeg af erfaring med at køre over den dansk tyske grænse flere gange ugentligt pga arbejde.
Og tro mig det tyske politi har drugtest som standard hernede, bliver du stoppet får du både testen med alkohol og svedtesten.
Få jer en clean chauffør, hvis han ikke vil miste sit kørekort i Danmark, da de tyske myndigheder samarbejder med de danske og chaufføren bliver overført til "ribemodellen"

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Severus skrev:
Der hvor du skulle aflevere en svedprøve - skulle du så også puste i alkometeret?

Ja. Det er kun en enkelt gang jeg har afleveret svedprøve.
Mit forslag vil også være en helt clean chauffør. Better safe than sorry.

Hvis jeg har skulle køre dagen efter har det været meget moderat hvad jeg har indtaget.

I kan jo overveje at tage et fly eller tog, det koster ikke synderligt meget mere efterhånden, så er i ihvert fald på den helt sikre side

Junior medlem

Ok. Tak for svarene alle. Jeg har læst om ribemodellen og den lyder ikke særlig sjov. Nu var vi 3 mennesker om at dele 2 joint i tirsdags - vil det kunne slå ud? For det ville jo være dumt at sidde bag rattet, hvis det også gør et udslag.

Ekstra spørgsmål: Kan de også spore svampe? Her tænker jeg på philosophers stones, som stadig er lovlige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg tror sgu ikke de står og tester efter svampe. Alle de drugtest's jeg har set tester kun for hhv: Thc, stimulanser og opioder. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Blev den personligt krænkende og juridisk uholdbare ribemodel ikke substitueret af en generel nultolerance for kørsel med samtlige kendte rusmidler i blodet, man ikke kunne fremvise recept på?
Ja, og nu er det vel så blevet til 3 års ubetinget frakendelse af kørekortet for at have en bette mængde THC i kroppen jævnfør Barfoeds forslag ultimo 2010?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]