Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
At se sit eget land som 1. prioritet er i mine øjne, utroligt snævert synet. For at vi kan have nogen som helst chance for at overkomme den snarlige mangel på resourcer, bliver vi nødt til, at få HELE klodens internationale samfund til at arbejde sammen for en fælles sag. Det kunne f.eks. være bæredygtighed, et relativt hot emne i tiden for dem som ikke tror på evigt liv... :roll: Men det sker bare ikke, før man begynder at forholde sig optimistisk til det. Finanskrisen og den globale opvarmning bliver mere og mere ægte for individet i disse dage og jeg tror på, at jo flere der bliver ramt, jo mere opmærksomhed bliver der på problemerne.
Det kommer bare nok til at koste liv, mange flere liv, end det allerede har kostet. :whogives:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
ChiQah skrev:
Hvorfor hjælper og støtter vi ikke vores egne istedet for at donere flere millioner til andre lande?
Prøv og kig på os selv nu engang. Kan godt være vi ikke har det ligeså svært som dem i Afrika. Men jeg vil da 1000 gange hellere støtte mit eget land.

Martin Niemöller skrev:
When the Nazis came for the communists,
I remained silent;
I was not a communist.

When they locked up the social democrats,
I remained silent;
I was not a social democrat.

When they came for the trade unionists,
I did not speak out;
I was not a trade unionist.

When they came for the Jews,
I remained silent;
I wasn't a Jew.

When they came for me,
there was no one left to speak out.

Håber du kan se pointen.

Medlem

Vi har ulandsbistand for at kunne lave en større koordineret indsats, ikke at det fungere fejlfrit. Men den småborgerlige løst til selv at kunne følge de penge man givet, mens man så sparer i ulandsbistanden, er mere for egen samvittigheds skyld end noget andet. Det er til at brække sig over.
Kræv en forhøjelse af ulandsbistanden og glem de finpusede shows, og andre små respirator projekter der kører. Det er som plastre på et åbent benbrud.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude i hampen
Vi alle er jo med til at betale de 15,3 milliarder kroner (som den er i øjeblikket) i ulandsbistand (det svare iøvrigt til 0,83 procent af BNP), så kan jeg sgutte rigtigt indse hvorfor vi skal punge ud ydeligere.

Eller vil det så bare sige at vi skal punge ydeligere ud hvis dansk folkeparti (hvis de får deres vilje) får det ned til 0,70 procent, som er det beløb, FN anbefaler landene at bidrage med.

Bare lige det jeg ville sige.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror du selv at 15 mia. betyder noget for den 3. verden? mener det er 1/6 af verdensbefolkningen der lever under fattigdomsgrænsen. Men der eksistere enkeltpersoner der er rigerer end flere lande tilsammen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

crash-butterfly skrev:
Vi alle er jo med til at betale de 15,3 milliarder kroner (som den er i øjeblikket) i ulandsbistand (det svare iøvrigt til 0,83 procent af BNP), så kan jeg sgutte rigtigt indse hvorfor vi skal punge ud ydeligere.

Eller vil det så bare sige at vi skal punge ydeligere ud hvis dansk folkeparti (hvis de får deres vilje) får det ned til 0,70 procent, som er det beløb, FN anbefaler landene at bidrage med.

Bare lige det jeg ville sige.

Jamen er der nogen der sætter dig en pistol for panden og tvinger dig til at donerer ?

Du bestemmer jo selv om du vil give et bidrag, kan godt nok ikk forstå man kan have ondt i røven over at andre giver bidrag.. Så er man da for snæversynet.. imo.

Medlem

Så tager vi den helt simpelt: Borgerlig regering skære meget i ulandsbistand.
Dum befolkning køber ren samvittighed med meget lidt til ulandene.
Dum befolkning tror de har gjort det bedre for ulandene, men er i virkeligheden med til at fjerne fokus fra de manglende reelle midler til udlandene.
Ser du problemet?

Altsammen fordi småborgerlige mennesker hellere ved se den ene skole de hjælper til at bygge, end at sørge for vi gennem ulandsbistanden kan bygge 100.

Mvh.
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]