Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Vær hilset psychedelia folket.
Nu da dette er min første post vil jeg da lige udnytte lejligheden til at præsentere mig selv.
Jeg hedder [INDSÆT NAVN HER] og er fra det mørke jylland.
Jeg har lurket her inde fra tid til anden i et godt stykke tid efterhånden og nu synes jeg det var på tide at lave en bruger og blive en del af herligheden :) Og nu til mine spørgsmål:

Hvad har været jeres bedste trip oplevelse med musik?
Hvilke stoffer spiller mest på opfattelsen af musik?
Hvad kan man ellers gøre for at opleve musik bedre under et trip?

Jeg tror min fedeste musik/triprelaterede oplevelse var da jeg trippede LSD i et sommerhus med en flok venner.
Hele huset var simpelthen FYLDT med alverdens eksotiske musikinstrumenter. Trommer, klokker, kalimbaer, sære strenginstrumenter, percussion-gøgler-objekter og ja - you name it! Jeg mindes at sidde foran en dejlig varm pejs og trippe helt ud med en kalimba. Jeg følte simpelthen at de lyde jeg lavede på den var ligesom ord og at jeg kunne forstå alt hvad den sagde klart og tydeligt - meget svært at forklare, men en skide lækker følelse.
Ellers er da også fedt at sætte noget spændende elektronisk musik på og ligge og kigge op i loftet, det var bare fedt fordi det var sådan en anderledes ting at foretage sig. Det var noget "ægte" over det, hvis i forstår?

Jeg glæder mig til at læse jeres svar :)
:peace:

(Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle poste, men denne kategori virkede mest egnet)
Edit: Jeg opdager nu at Generel diskussion nok ville have været mere passende? Det må være op til mods'ne at afgøre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hey og velkommen til :)
Da det er sagt vil jeg da godt lige bidrage med lidt af hvad jeg har haft af oplevelser.

Den bedste jeg har haft er en længere forklaring som kan ses her: Supernova efter "tryllemix"?
Men kort sagt, en god gang troldmands bong mix og så ellers fulde smæk på neelix :D

Havde dog også en oplevelse første gang jeg prøvede nøgen spidshat med mine brødre, hvor vi fyrede godt op for noget vildt full-on, smed os i hver sin fatboy sækkestol men kolde øl, en stakfuld joints i en skål og så ligge og nyde MilkDrop Visualization i Winamp. Der var ikke nogen deciderede visuals da effekten ikke var stærk nok pga. mængden var beregnet til 2 :)

Håber det var lidt det du ønskede at høre lidt om, og mon ikke jeg har lidt flere gemt bagerst i mit hovede? :D

Site Webmaster
Brugeravatar

-Flyttet til Generel diskussion-

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

NEELIX er også helt klart det musik jeg har haft mine bedste øjeblikke til. og kan godt følge dig i at lyde kan sammenlignes med ord, hver en lille lyd i psychedelisk musik hører jeg som ord jeg selv kan bestemme meningen af :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige mine ord bolle :)

det vildeste var da jeg hørte Neelix - Coloured Light, Just Another Victim og Same Thing But Different.

Hørte dem alle 3 første gang mens jeg var ordentlig basket og ud i cyberspace med mig :D

Især hvis du gør det om aftenen hvor det er mørkt, og så med små og få lamper tændt. Gerne noget stemningslys, såsom uv, neon i diverse farver, stearin lys og lignende.
Bare helst ikke for hurtige lys effekter som strobe osv. Det skal være langsomt og dejligt "blødt" lys, så er du garanteret en fed oplevelse :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Giver Psychedelic-Minds SÅ meget ret i det med Neelix!

Er ikke sikker på at jeg overhovedet har hørt det på et trip - men Colured Light sætter virkeligt tankerne og følelserne igang på en ret unik måde efter min mening.
Så vil også sige at Neelix helt klart er noget man skal prøve at høre under et trip :)

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min absolut mest syrede oplevelse med tripmusik, var da jeg for første gang indtog svampe med en ven og 2 tripsittere, og vi hørte shpongle. Vi sad oppe i hans stue og hyggede os, da ''Shpongle Falls'' pludselig kom på (havde aldrig hørt den før). Så begynder den der stemme, der altid følger i den slags musik, og jeg kigger forvirret rundt og spørger hvem det er der snakker til mig (meget instens stemme, somom den var direkte rettet mod mig). Så lige pludselig siger stemmen ''Spinning... spinning.. spinning..'' og jeg mister al kontant med de andre, og det er somom at hele rummet snurrer rundt omkring mig - det var meget virkeligt, kunne nærmest se hvordan alt drejede rundt, som hvis jeg havde rejst mig op og drejet rundt om mig selv.. Weird!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt sikkert Shambhala :D
Det er en fed følelse ;D

Dog er Snoop Dogg også godt, nok mere til rygeraftener og man sidder og har det sjovt og snakker :)

Medlem

neelix har også lavet så meget andet fed musik han bliver jo bedere og bedere for hvert album han udgiver. men same thing butt different er også det album jeg har hørt mest, håber han går tilbage til sin gamle stil, da det nye mere og mere bevæger sig væk fra den fede stil man kender ham for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Noget der virker hver gang for mig er et par joints med hash af exceptionel kvalitet og så Pink Floyds "Atom Heart Mother", "Echoes" og hele "Animals-pladen", så er jeg et andet og meget dejligere sted :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Gode gamle Doors er heller ikke afvejen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hørte hele den nye shpongle plade på mit forrige syretrip (og jeg var ramt dér....) Aldrig har musik følt så guddommeligt og været så uendelig smukt, men samtidig var det også en dybt vulgær oplevelse, lydbilledet er så åbent med plads til enhver form for instrument og lyd, uforligneligt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]