Der ligger, så vidt jeg husker, også en coffeeshop somewhere i Amsterdam, der hedder ''Grasshopper''. Vi var derinde 2 gange, det er en af de lidt mere stilede/eksklusive coffeeshops. Så vidt jeg husker er den også 3 etager stor.
En Coffeeshop der er værd at anbefale, er ''Goa'', de er rigtig flinke der inde, fed psychedelisk musik og udsmykning, og så har de forskelligt rygegrej, som de med glæde låner ud

Fik selv prøvet den største bong de har, det var sgu vildt nok. Kan ikke lige huske hvor den ligger, men i skal nok finde den

Mht. tobaksrygning, er reglerne så latterlige, at i ikke må ryge smøger i coffeeshopsne - ejheller riste. Nogle steder har de tilgengæld nogle urter, som skal forestille at minde om tobak, men det er godt nok noget krads.
Og lige et godt råd; lad være med at købe for stort ind, når i er på coffeeshops. De lukker jer kun ind hvis i køber noget - de skal jo tjene på det - så selvom i har jeres eget med fra en tidligere coffeeshop (eller endda fra den samme), kan i ikke bare sætte jer ind og ryge, så køb hvad i regner med at kunne ryge mens i er derinde. Vi havde ikke tænkt så langt da vi var dernede, så vi endte med en masse hash/skunk/ryst, som vi ikke kunne komme af med, fordi vi hele tiden var tvunget til at købe mere, hver gang vi var på coffeeshop - og man kunne jo ikke ryge det på gaden.
Og så til en helt tredje ting. I skal ikke være bange for at bevæge jer ud af Amsterdam, har hørt fra adskillige hollændere, at coffeeshopsne udenfor Amsterdam både er bedre og billigere. Det skyldes nok turismen i amsterdam, at de kan tvinge priserne højt op (relativt - priserne er lavere end på staden og kvaliteten ofte bedre).
Sidst men ikke mindst: Hold jer fra cokedealerne, der render rundt om natten. I skal ikke engang sige 'no thanks' eller noget som helst, når de spørger ''COKA?!'' ''COKAIN, YES?'' osv. For det første er det noget værre lort de sælger, og hvis de synes i ser interesserede ud, forfølger de jer, og siger til sidst at i har spildet deres tid, så de truer jer til at købe noget. Det er ihvertfald mine erfaringer. Bare gå videre og lad som ingenting

Har også hørt om folk der er blevet rullede, da de forsøgte at købe noget.
Protip: i kan kende dem på at de er negere/udlændinge