Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Amsterdam
Dedikeret medlem

Bongmeisteren skrev:
heyho!
Nu ligger landet sådan at en kammerat og jeg vil gerne en tur til Amsterdam, Vi har lidt gået og tænkt på at køre selv derned, men kan det nu svare sig? bliver det for dyrt? Hvis der er nogle der selv har været i Amsterdam, må de meget gerne lige PM'e mig. Jeg vil gerne have noget at vide om, sove muligheder, gode coffeshops og andet der kunne være relevant. Vi har planlagt det skal være 4 - 5 dage.
Håber på nogle svar ;) - Hygge!

Jeg har netop været afsted med 4 gutter i min bil. :) Det var en dejlig tur derned, og første stop i holland kl. 23.55 var selvfølgelig coffeeshoppen "Grasshopper" der lå lige over den hollandske grænse. Vi købte lidt pollen at ryge på til vi nåede Amsterdam, og det smagte super godt. Det skulle dog vise sig kun at være starten. Hashen blev kun endnu bedre, da vi dagen efter købte i en coffeeshop nærliggende vores hotel. Anyways, vi fik checket ind hos "La lanterna" (Vi havde bestilt hos Marnix og blev sendt herover :o). Vi gav 600 kr per mand, for 2 nætter. Det var et meget ringe hotel, der var aske i vinduerne, skidt rygepolitik samt lyset virkede dårligt, og en dør var ret smadret. :)
Værelset var dog fri for væggelus og andet skidt, men det lå ud til en larmende vej.
Vi fik i de kommende dage besøgt en masse coffeshops. The Bulldog kan jeg ikke anbefale, der var utroligt støjende derinde, og fyldt med turister. En coffeshop jeg dog kan anbefale er den, der ligger overfor Hotel Marnix. Amnesia var også fed, da der var gratis afbenyttelse af Volcano vaporizere. Mellow Yellow er absolut værd at besøge, og det samme gør sig helt sikkert gældende for Dampkring, der har en utroligt dejlig bubblelator hash.

De fleste steder går ikke op i, om I ryger tobak i jeres joint. I må bare ikke ryge cigaretter :)

Turen kostede for os per mand 600 kr for hotel samt 400 kr til benzin og P-afgift. P-afgiften lød på 36€, men den er sammenregnet med benzinprisen. Weed'en var nok det dyreste, da vi fik røget temmeligt store mængder. Vi tabte også et gram eller to i en skævert.

Ellers er det bare super hyggeligt. Vi fik tilbudt trøffelsvampe helt gratis af et par glade piger fra New York. Så I kan godt glæde jer. :)

Titel: Re: Amsterdam
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der ligger, så vidt jeg husker, også en coffeeshop somewhere i Amsterdam, der hedder ''Grasshopper''. Vi var derinde 2 gange, det er en af de lidt mere stilede/eksklusive coffeeshops. Så vidt jeg husker er den også 3 etager stor.
En Coffeeshop der er værd at anbefale, er ''Goa'', de er rigtig flinke der inde, fed psychedelisk musik og udsmykning, og så har de forskelligt rygegrej, som de med glæde låner ud :) Fik selv prøvet den største bong de har, det var sgu vildt nok. Kan ikke lige huske hvor den ligger, men i skal nok finde den ;)

Mht. tobaksrygning, er reglerne så latterlige, at i ikke må ryge smøger i coffeeshopsne - ejheller riste. Nogle steder har de tilgengæld nogle urter, som skal forestille at minde om tobak, men det er godt nok noget krads.

Og lige et godt råd; lad være med at købe for stort ind, når i er på coffeeshops. De lukker jer kun ind hvis i køber noget - de skal jo tjene på det - så selvom i har jeres eget med fra en tidligere coffeeshop (eller endda fra den samme), kan i ikke bare sætte jer ind og ryge, så køb hvad i regner med at kunne ryge mens i er derinde. Vi havde ikke tænkt så langt da vi var dernede, så vi endte med en masse hash/skunk/ryst, som vi ikke kunne komme af med, fordi vi hele tiden var tvunget til at købe mere, hver gang vi var på coffeeshop - og man kunne jo ikke ryge det på gaden.

Og så til en helt tredje ting. I skal ikke være bange for at bevæge jer ud af Amsterdam, har hørt fra adskillige hollændere, at coffeeshopsne udenfor Amsterdam både er bedre og billigere. Det skyldes nok turismen i amsterdam, at de kan tvinge priserne højt op (relativt - priserne er lavere end på staden og kvaliteten ofte bedre).

Sidst men ikke mindst: Hold jer fra cokedealerne, der render rundt om natten. I skal ikke engang sige 'no thanks' eller noget som helst, når de spørger ''COKA?!'' ''COKAIN, YES?'' osv. For det første er det noget værre lort de sælger, og hvis de synes i ser interesserede ud, forfølger de jer, og siger til sidst at i har spildet deres tid, så de truer jer til at købe noget. Det er ihvertfald mine erfaringer. Bare gå videre og lad som ingenting :) Har også hørt om folk der er blevet rullede, da de forsøgte at købe noget.
Protip: i kan kende dem på at de er negere/udlændinge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]