rootmood skrev:
RadResistance, du forklare alle de ting som er positive i forsvaret. Folk der mangler disciplin har også godt af at komme der ind og lære at stå ret. Man kan bygge sig en god uddannelse med mange udfordringer i hverdagen. Det primitive i forsvaret er at man sender blindt sine medborger i krig, uden en god grund. Man hælder millioner ned i et bundløst hul, som kunne bruges meget beder nu når krisen kraser. Der er ingen investering i krigen og lige nu står Danmark i gæld til halsen, på mange milliarder.
Jamen jeg er i bund og grund helt enig! Militæret er bestemt ikke for alle, men mine oplevelser var ihvertfald overvejende positive, og jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv. Det skal så også siges at der tilsyneladende er stor forskel på de forskellige kaserner og værn. Jeg var værnepligtig på en kaserne der åbenbart var lidt mere chilled end de andre, og det gode arbejds(mili)jø fungerede i kraft af en fornuftig og nogenlunde sober tone i dagligdagen. Ikke så meget magtliderlighed her:)
Hvis vi skal komme ind på krigens berettigelse så skal jeg da være den første til at stille spørgsmålstegn ved retfærdiggørelsen af at sende mennesker i krig. Jeg afskyr krig. Mit gæt er, at vores tidligere statsminister så det som en "investering" i visse udenrigspolitiske relationer(læs: USA) at føre Danmark i krig.
Og jeg tror bestemt ikke at folk der "mangler disciplin" får det bedre af at blive kostet rundt med inde i forsvaret. Jo, nogle gør, andre gør fandme ikke. Jeg ved ikke... Jeg er en sær blanding af et hashrygende, meskalintrippende hippieindivid, og en friluftselskende grenade'n gun nut...
Godnat psy