Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia..

Jeg er helt vildt begyndt at interessere mig for kemi osv. Er så småt ved at lære de forskellige ting, osv. Men har fundet ud af det tager sin tid, men det gør mig ikk noget da jeg har masser af det. :lol:

Men, da jeg er nybegynder søger jeg forskellige begynder "Bøger" og Kemi sæt (Udstyr). Har googlet det, men kunne ikk rigtig finde andet en små sæt til børn. Eller har fundet et sæt til at destillere med i england, men så vidt jeg kunne læse i regler står der ingen kildehenvisninger ??? Så ved ikk om det dur.. Please hjælp..
På forhånd tak..

/BaD^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
prøve at google laboratorie udstyr eventuelt.....

Det må jeg godt skrive ikke?

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tysk ebay er genialt når det gælder anskaffelse af laboratorieudstyr. Der er alt hvad hjertet begærer!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvis du har mulighed for undervisning i kemi, ville det nok være det bedste!
Ellers så tag en tur på biblioteket. De har kopier af næsten samtlige gymnasiebøger til kemi og biotek. Det meste kemi ligger ikke i pipetten, derimod i bøgerne.. Hvis jeg var dig, ville jeg vente med at købe udstyr, til du ved præcis hvilket forsøg/procedure du vil forsøge dig med.

Er det forresten bare for sjov hobby kemi du er ude i?

i så fald er alkoholgæring og destillering et godt og lærigt forsøg. Samme med oprensning af kodein fra kodimagnyler. (følg guiden i alkymisternes hjørne til du står med dit kodein og magnesium vand. Forøg derefter pH værdien til en 9-10 stykker så kodein og magnesium fælder ud. Filterer det fra og udvask kodeinen med IPA. Så kan du inddampe væsken eller lave kodeinen til salt igen med saltsyre. Det er ikke en billig måde at skaffe sig narko på, men du lærer af det :) )

Junior medlem

spiffeh skrev:
Er det forresten bare for sjov hobby kemi du er ude i?

i så fald er alkoholgæring og destillering et godt og lærigt forsøg. Samme med oprensning af kodein fra kodimagnyler. (følg guiden i alkymisternes hjørne til du står med dit kodein og magnesium vand. Forøg derefter pH værdien til en 9-10 stykker så kodein og magnesium fælder ud. Filterer det fra og udvask kodeinen med IPA. Så kan du inddampe væsken eller lave kodeinen til salt igen med saltsyre. Det er ikke en billig måde at skaffe sig narko på, men du lærer af det :) )

Jaa, både og :D Det har bare altid været i min interesse og nu fandt jeg tilfælgdisvis denne her side. Så nu tror jeg at jeg vil igang..

Og tak til jer andre også..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Komplet Rhodium-arkiv
Her er lidt mere læsning så ;)

Den ligger også på erowid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]