Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: byen
endnu engang halløj til alle jer der ude
jeg har nu længe gået og fantaseret om tanken om at prøve lidt fantasy (GHB)

jeg har derfor læst nogle trip rapporter, og andre GHB relaterede tråde herinde.
selvom de her spørgsmål nok virker end smule uintelligente så spørg jeg fordi jeg har brug for svar
og det håber jeg i kan give mig

først og fremmest fik jeg læst herinde at grunden til det er så farligt at blande GHB og alkohol er fordi de påvirker samme center i hjernen. og at alkoholen derfor forøger din chance for at OD meget kraftigt.

1:hvis det er rigtig så skulle det vel være okay at ryge hash/cannabis selvom du har indtaget GHB??

2:hvis man f.eks. besvimer ved hjælp af hyperventilering er der så en chance for at udløse det koma som du kommer i ved en overdosis?

selvom jeg synes begge spørgsmål er ret indlysende så går jeg klart ind for udtrykket "better safe then sorry" og da cannabis er ret almindeligt i min omgangskreds, og at det til tider sker der er en der lige for løst til at besvime, så vil jeg være helt sikker. da jeg selvfølgelig ikke vil tage nogle chancer med hensyn til mine venners helbred.

3:ud over alkohol hvad skal man så ellers passe på ved indtagelsen af GHB

4: hvis jeg bestiller 250 - 500 ml. GBL fra udlandet (UK) vil jeg så for besøg af politiet? jeg kan huske jeg læste en del om det her inde, men nu kan jeg ikke finde det igen. og det skader jo ikke at spørger.

5: er der nogen der ved hvad lovgivningen siger omkring fantasy, hvilket gruppe hører det under? da det er her jeg nok er mest blank ville alt blive værdsat.

tak til alle jer pro psych people for jeres tid og svar
brugernavn
:gud:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
1: Der er ingen direkte synergisme mellem GHB og cannabis, men hvis du vil ryge så start roligt ud..
2: Aner det ikke - men syntes det er en underlig "leg" du vil praktisere, er tæt på, at sige direkte idiotisk..
3: Benzodiazepiner, der ligesom alkohol og GHB også koncentrerer sig omkring GABA-receptorerne, derudover vil alle opioder, og depressanter i det hele taget være stupidt at kombinere med GHB - det gælder også sederende antihistaminer..
4: Hvem ved hvad der slipper igennem tolden - det er der ingen der garantere dig noget her...
5: Kan ikke på stående fod, huske hvilken klasse GHB hører under, men ulovligt, det er det!

Pas på dig selv! Har set folk, besvime, pisse i bukserne, ryge på hospitalet med blå blink, lave ravage - og der er bestemt risiko for, at overdosere og dø - specielt hvis du kombinerer med andre depressanter.. Hvis du ikke selv har lavet dit GHB, så aner du i princippet ikke hvor stærkt det er, så træd varsomt!!

Edit: En mindre stavefejl i din titel, ligger op til en garanti for katastrofe - du må klart mene: Better safe than sorry :P

Medlem

HopIFjordeN skrev:
2: Aner det ikke - men syntes det er en underlig "leg"

det er det sku også, men jeg vil bare gerne vide så meget som muligt, så der ikke går noget galt. ville ikke komme mig over det, hvis en af mine venner gik i koma/eller andet fordi jeg ikke gad spørge her inde

HopIFjordeN skrev:
Pas på dig selv! Har set folk, besvime, pisse i bukserne, ryge på hospitalet med blå blink, lave ravage - og der er bestemt risiko for, at overdosere og dø - specielt hvis du kombinerer med andre depressanter.. Hvis du ikke selv har lavet dit GHB, så aner du i princippet ikke hvor stærkt det er, så træd varsomt!!

det skal jeg nok :)

HopIFjordeN skrev:
Edit: En mindre stavefejl i din titel, ligger op til en garanti for katastrofe - du må klart mene: Better safe than sorry :P

jeg har desvære altid været en hat til grammatik.. :P men tak for svaret

Relativistisk båthorn

HopIFjordeN skrev:

Godt set der :)

'Human error' er KLART den største risiko ved narko.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GHB er klassificeret under klasse B i bekendtgørelsen omkring euforiserende midler. (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=120497)

(Baudelaire 1860).

Medlem

lige det jeg ledte efter tak pivo_cerveza

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]