Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 09:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Hvis man ikke har en tank, og sidder med en maske på, eller putter en pose over hovedet, er det ganske svært at dø af at inhalere de få liter nattergas som er i en patron. Slut og basta!

Det vil jeg godt se en seriøs kilde på. Der fuldstændig firfinder n2o patroners risiko af kvælning.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
eedeolla skrev:
Det vil jeg godt se en seriøs kilde på. Der fuldstændig firfinder n2o patroners risiko af kvælning.

Haha, jeg er skrap til at finde kilder, men jeg får nok svært ved at finde en seriøs artikel som kommer til den konklusion. Men du får mindst lige så svært ved at finde en seriøs artikel som kommer til modsatte konklusion.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja præcis. Der er jo bare tale om skønd og rygter i rusmidler miljøerne. Men det skal nok passe, men nu er risikoen der. Og jeg kunne da sagtens forstille mig nogen knægte på 12-13 år der tager en pose over hovedet for at fyrer gas op i den.

Desuden synes jeg det er unfair at nogen rusmidler er så godt lovlige, når dem jeg synes er sjove/gode er ulovligt. Enten har vi en nartotika lovgivning eller også har ikke.

Dedikeret medlem

eedeolla skrev:
Ja præcis. Der er jo bare tale om skønd og rygter i rusmidler miljøerne. Men det skal nok passe, men nu er risikoen der. Og jeg kunne da sagtens forstille mig nogen knægte på 12-13 år der tager en pose over hovedet for at fyrer gas op i den.

Men det har jo ikke noget med lattergas at gøre. Du kan stadig dø af at tage en plasticpose over hovedet, selv hvis der er normal luft i den. Det er et spørgsmål om naturlig selektion. Good riddance.

eedeolla skrev:
Desuden synes jeg det er unfair at nogen rusmidler er så godt lovlige, når dem jeg synes er sjove/gode er ulovligt. Enten har vi en nartotika lovgivning eller også har ikke.

Så fordi loven er idiotisk på ét område, så skal den være idiotisk på alle områder? Ellers er det ikke fair?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
eedeolla skrev:

Ja men det gør de skam også med lightergaz og alt andet shit.
Hvis du tager lattergas på en forsvarlig måde, og sørger for du giver dine lunger rigeligt med ilt samtidig- så der ikke blir på noget tidspungt lukket rent gas ned i dine lunger- er det ikke farligt.
spørg selv tandlægen...
Det er klart at lungerne kan lide skade efter lungerne lige har været fyldt op med meget kold gas- der lukkes direkte ud fra en beholder.

Da jeg var ung og dum ( 14- 15 år ) sugede jeg lightergas direkte fra dåsen- jeg tog også poser og fyldte dem op med gaz- og trak vejret i dem gentagene gange - imens jeg gik på efterskole...
vi gik ned tit og købte 3 dåser af gangen af købmanden selv om han udemærket godt vidste det var forbudt på skolen- men sådan er det jo..
jeg sprang ikke mine lunger.. jeg forfrøs dem heller ikke.. og jeg kan godt optage ilt den dag idag selv om jeg enda har astma og ryger bong ofte :)

og nej er ikke stolt af det med gassen- slet ikke- men ville bare lige pege ud at folk gør altså sådan noget vær dag- og hvis du er så meget imod lidt harmløs lattergaz hvad laver du så herinde ?
jeg mener ?
sprut er sku da også farligt.. det slår 13 årie sig da også ihjel på-
vil du nu ud og lukke alt eller hvad ?
held og lykke :- ) :life: :whogives:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er udmærket klar over at gassen i sig selv ikke er farlig. Det er jo bare to nitrogen molekyler og et oxygen molekyle. Men jeg synes bare ikke at det er så fedt at fuldstændig firfinde en form for rusmidle der kan købes overalt. Især på et offentlig forum, når der nu er der en real risiko. Og den kan man ikke bortforklare. Medmindre I kommer med en seriøs kilde. Jeg kunne godt se skræk forstilningen for mig: 12 årig død efter leg med farlig gas. Han troede det var ufarligt, efter at besøg narko samfund på nettet.

Og ja misforstå mig ikke, jeg synes også det er fuckt up den måde tv2s journalist håndtere denne sag på.

Citat:
Så fordi loven er idiotisk på ét område, så skal den være idiotisk på alle områder? Ellers er det ikke fair?

Det var også lidt en joke

Medlem
Brugeravatar

IAMTHELIZZARDMAN skrev:
eedeolla skrev:

Ja men det gør de skam også med lightergaz og alt andet shit.
Hvis du tager lattergas på en forsvarlig måde, og sørger for du giver dine lunger rigeligt med ilt samtidig- så der ikke blir på noget tidspungt lukket rent gas ned i dine lunger- er det ikke farligt.
spørg selv tandlægen...
Det er klart at lungerne kan lide skade efter lungerne lige har været fyldt op med meget kold gas- der lukkes direkte ud fra en beholder.

Da jeg var ung og dum ( 14- 15 år ) sugede jeg lightergas direkte fra dåsen- jeg tog også poser og fyldte dem op med gaz- og trak vejret i dem gentagene gange - imens jeg gik på efterskole...
vi gik ned tit og købte 3 dåser af gangen af købmanden selv om han udemærket godt vidste det var forbudt på skolen- men sådan er det jo..
jeg sprang ikke mine lunger.. jeg forfrøs dem heller ikke.. og jeg kan godt optage ilt den dag idag selv om jeg enda har astma og ryger bong ofte :)

og nej er ikke stolt af det med gassen- slet ikke- men ville bare lige pege ud at folk gør altså sådan noget vær dag- og hvis du er så meget imod lidt harmløs lattergaz hvad laver du så herinde ?
jeg mener ?
sprut er sku da også farligt.. det slår 13 årie sig da også ihjel på-
vil du nu ud og lukke alt eller hvad ?
held og lykke :- ) :life: :whogives:

:(

Medlem
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Jeg er udmærket klar over at gassen i sig selv ikke er farlig. Det er jo bare to nitrogen molekyler og et oxygen molekyle. Men jeg synes bare ikke at det er så fedt at fuldstændig firfinde en form for rusmidle der kan købes overalt. Især på et offentlig forum, når der nu er der en real risiko. Og den kan man ikke bortforklare. Medmindre I kommer med en seriøs kilde. Jeg kunne godt se skræk forstilningen for mig: 12 årig død efter leg med farlig gas. Han troede det var ufarligt, efter at besøg narko samfund på nettet.

Og ja misforstå mig ikke, jeg synes også det er fuckt up den måde tv2s journalist håndtere denne sag på.

Citat:

Det var også lidt en joke

ej nu må du sku da lige ?
Hvis ungen leger med gas han ikke troede han var farlig har han et par dårlige forældre - det ka ske og det sker over alt- og vi ungår ikke unge mennesker kommer til skade- ja det er farligt- ja der er en risiko ved det- og det er der næsten ved alting -
Og nu kan det jo ikke købes overalt lille du ?
jeg har ikke set det i 3 år på hele stevns hvor jeg kommer fra - har end ikke hørt om en der har beruset sig på det-
og hvad mener du med
Citat:
efter leg med farlig gas. Han troede det var ufarligt, efter at besøg narko samfund på nettet.

er vi det " narko samfund " du taler om ?
hvad fanden laver du overhoved herinde? hvis du tror vi går rundt og putter gas på børn og hjælper dem med selvmord osv tror jeg vidst du ska til at ligge det ned du selv forbruger vær dag- og indse du er parnoid :)

ryg nu en joint og skid lidt mere i bukserne vil du ikke ?

Medlem
Brugeravatar

Citat:
:(

what ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
ej nu må du sku da lige ?(...) ryg nu en joint og skid lidt mere i bukserne vil du ikke ?

Man skal aldrig sige aldrig. Dette er et harmreduction forum, så jeg synes ikke det er en god idé at skrive at n2o er harmløst, når du nu er en real risiko for kvælning, som umuligt kan bortforklares.

Og "hvad fanden" (for at citere dig selv) laver du her op boardet, når du ikke kan føre en diskution på et normalt niveau

Lad mig lige citerer fra "Retningslinier for dette forum!":

Citat:
1. Man bør læse alle regler og guidelines der er etableret på sitet.
2. Man bar altid være høflig overfor andre medlemmer.
3. Før man opretter et emne, er det en god ide at søge på siden, for at se om andre har spurgt om noget lignende
4. Folk der poster, bør følge almene regler for stavning og grammatik. Slang bør undgås. Leetspeak er nogle gange acceptabelt.
................

Retningslinier for dette forum! (Opdateret 30. april 2008)

Medlem
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Citat:
ej nu må du sku da lige ?(...) ryg nu en joint og skid lidt mere i bukserne vil du ikke ?

Man skal aldrig sige aldrig. Dette er et harmreduction forum, så jeg synes ikke det er en god idé at skrive at n2o er harmløst, når du nu er en real risiko for kvælning, som umuligt kan bortforklares.

Og "hvad fanden" (for at citere dig selv) laver du her op boardet, når du ikke kan føre en diskution på et normalt niveau

Lad mig lige citerer fra "Retningslinier for dette forum!":

Citat:
1. Man bør læse alle regler og guidelines der er etableret på sitet.
2. Man bar altid være høflig overfor andre medlemmer.
3. Før man opretter et emne, er det en god ide at søge på siden, for at se om andre har spurgt om noget lignende
4. Folk der poster, bør følge almene regler for stavning og grammatik. Slang bør undgås. Leetspeak er nogle gange acceptabelt.
................

Retningslinier for dette forum! (Opdateret 30. april 2008)

bla ? harmreduction ??? det betyder vel at ved at være her er der større risiko for at gøre sig selv skade ? undksyld hvis jeg ikke forstår det rigtigt men skal det forstårs sådan er du da latterlig ?
Jeg har nemlig via denne side sikret mig en god ros mange gange - hvor det virkelig kunne ha gået galt- denne side har vist reddet mig et par gange - så det der er noget værre vås..
Jeg har ikke sagt det er umuligt at blive kvalt ved inhalering af lattergaz- men jeg ved at gøres det rigtigt er det 100 % harmløst..
skal jeg virkelig sige det igen ? spørg dog tandlægen !!!!!!!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Harm reduction betyder skademinimering, dvs. vi vil gerne hjælpe flk til at undgå skader i så vidt omfang som det er muligt, når nu de vælger at tage stoffer på trods af at der er en risiko ved det.

Medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
Harm reduction betyder skademinimering, dvs. vi vil gerne hjælpe flk til at undgå skader i så vidt omfang som det er muligt, når nu de vælger at tage stoffer på trods af at der er en risiko ved det.

sorry my bad :/
er bare en lille smugle.......... skæv :shock:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
eedeolla skrev:
Jeg er udmærket klar over at gassen i sig selv ikke er farlig. Det er jo bare to nitrogen molekyler og et oxygen molekyle.

Jeg håber at du selv er klar over det er et åndsvagt argument. NO[sub]2[/sub] er bare et nitrogenatom og to oxygenatomer. Men stoffet slår dig ihjel i en fandens rap. Lille forskel i kemisk konformatur, stor forskel i effekt.
KCN er også bare et uskyldigt kalium (tilskuerion), et carbon og et nitrogen. Men det er en pænt effektiv gift på alle niveauer. Du kan slet ikke bedømme et stofs toksiske virkning udfra hvilke grundstoffer det består af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
atomer?

Men ehm.. Så vidt jeg har forstået, så er det ikke helt let at begå selvmord med n2o... - Selvom det er muligt, da du ikke kan mærke du bliver kvalt.

JUST SAY N[sub]2[/sub]O TO DRUGS!

Senest rettet af spiffeh 24 jun 2009 14:32, rettet i alt 6 gange.

Insane psychedelia user!

spiffeh skrev:
atomer?

:D Korrekt. Jeg lod mig rive med at tåbelighederne, og har korrigeret i min post.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er jeg den eneste der syntes at dette topic er waaay off-topic, og egentligt bare burde lukkes?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]