Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 09:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Videnskabenstime skrev:
spiffeh skrev:
Det sker igennem ens liv at man får følelsen af at vide noget på forhånd, som så sker...

For nogen uger siden var jeg på noget tur med nogen. Dagene efter gik jeg og håbede på at en bestemt pige fra turen ville skrive en email til mig, vedkommende havde ingen grund til at gøre det(vi havde knap nok snakket sammen og er fra 2 forskellige steder). umiddelbart efter turen gik der 3 dage hvor jeg tænkte på hvor fedt det ville være hvis hun skrev en email. For hendes smil var noget så sødt..

på 4 dagen modtog jeg en email fra hende...

Noget specielt? noget deja-vu? noget magisk? næppe. Desuden svarede hun aldrig efter at jeg svarede hende. :roll:

... Men det er længe siden jeg har været så glad som dagen jeg modtog emailen :), så selve oplevelsen var god!

(Nej jeg gav hende ikke min email, hun fandt den på intrawebben i firmaet vi begge arbejder for)

Må jeg høre hvad hun skrev da? Nogle tegn på noget? En hilsen? Eller hvad??

Det i hvertfald ikke deja vu. Deja vu er noget der kommer i nutid og man så TROR man ser en i fremtiden i et par sekunder frem. Det jeg - og du nævner overstående, er noget vi har tænkt på dagen(e) forinden og som sker. Det må kaldes tilfældighed eller fremtidslooking... :P

Hun ville høre hvorvidt jeg kom til firmafest... men det gjorde jeg ikke :(
- skal siges at jeg kun har haft smilt til hende, hun er et par år ældre end mig og havde kæreste. Jeg synes bare stadig hun så noget så sød ud.. og så er der intet mere sexet end en pige der siger at hun elsker kemi.

Senest rettet af spiffeh 10 jun 2009 18:35, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Videnskabenstime skrev:

Det i hvertfald ikke deja vu. Deja vu er noget der kommer i nutid og man så TROR man ser en i fremtiden i et par sekunder frem. Det jeg - og du nævner overstående, er noget vi har tænkt på dagen(e) forinden og som sker. Det må kaldes tilfældighed eller fremtidslooking... :P

nej det er ikke...

Deja-vu er betegnelse for det fænomen at man mener at have oplevet den nuværende situation engang før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uden at udelukke at der er mere mellem himmel og jord, så tror jeg ofte den slags kan forklares rent psykologisk...

Fx kender vi sikkert alle en som er forbandet heldig (eller omvendt); men hvis du fokuserer mere på det, vil du også være tilbøjelig til at lægge mere mærke til det... Er den heldige person fx mere heldig end andre, eller begynder vedkommende simpelhen at spille mere fordi han selv tror på det - og dermed øger sine chancer for at være "heldig"?

Samme opleves når den "uheldige" er heldig - så ryster man på hovedet og siger når det var da utroligt at jeg ikke var uheldig denne gang (og så er det glemt); men næste gang uheldet er ude, er man altså bare altid så uheldig.... Fordi man fokuserer på uheldet...

OP nævner han er forelsket, derfor gætter jeg på de har jævnlig kontakt - hvilket bekræftes af hun dukker op og tilbyder et lift (det gør man næppe til en tilfældig)... Så måske er det i virkeligheden ikke et helt usandsynligt scenarie der sker... Og den tanke/foruddannelse er kommet på en aften med hjernen i højt gear - kan det ikke tænkes at der simpelthen er røget så mange tanker gennem hovedet den aften at der er rimelig sandsynlighed for nogen af disse går i "opfyldelse"?

Måske har OP ubevidst signaleret at han gerne ville afhentes (hun må jo have vidst han var der siden hun kom for at tilbyde et lift), det har måske været antydet som et fragment af en samtale eller lignende - og i sin rus har hjernen brygget historien færdig og så sker det...

Men spændende perspektiver ellers :-)

Personligt hælder jeg lidt til en teori om at forskellige rusmilder åbner vores sanser (eller blokerer vores "filtre" af sanserne), så vi får lov at smugkigge på "mellemregningerne" - mens vi normalt kun får facit præsenteret.
Hvorfor så jeg fx røde lydbølger fra bassen udbrede sig i jorden til en koncert på LSD? Lydbølgerne kan jeg jo mærke i jorden i normal tilstand, så der er ingen tvivl om jeg kan registrere dem - men normalt fortæller hjernen mig jo bare at der er konstateret lydbølger, for jeg kan "mærke" dem... Jeg får altså facit; men hvordan kom hjernen frem til det? Fik jeg et kort glimt af hvordan hjerne virker, hvordan den bearbejder forskellige signaler og regner sig frem til at der kan mærkes basvibrationer i jorden?

Fx føler jeg ofte en slags kollektiv bevidsthed hvis vi sidder nogle stykker hjemme og tager MDMA - det er som om man kan læse tanker, for man ved bare pludselig hvad den anden vil sige lige når han starter på sætningen... Men måske laver vi en masse ubevidste signaler, som hjernen opfanger og bruger til at danne sig en helhed - dem ser vi bare ikke på det bevidste plan... Vi får kun resultatet, som den bevidste tanke?

At kunne kigge ind i fremtiden ville være at kunne spå om noget man ikke har nogen mulighed for at vide på forhånd - fx de lottotal, der spørges til

Kan godt være jeg bare vrøvler; men det er i hvert fald min lille (lomme)teori - desuden mener jeg at disse overnaturlige fænomener, kun er overnaturlige fordi vi endnu ikke har fundet en videnskablig forklaring på det... Så hvis det en dag konstateres at vi kan se ind i fremtiden, kan læse tanker osv - så vil vi også finde forklaringen på det med tiden... og så er det pludselig helt naturligt :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
Fx føler jeg ofte en slags kollektiv bevidsthed hvis vi sidder nogle stykker hjemme og tager MDMA - det er som om man kan læse tanker, for man ved bare pludselig hvad den anden vil sige lige når han starter på sætningen... Men måske laver vi en masse ubevidste signaler, som hjernen opfanger og bruger til at danne sig en helhed - dem ser vi bare ikke på det bevidste plan... Vi får kun resultatet, som den bevidste tanke?

Det du beskriver ER da tankelæsning? Jeg kan kke se forskellen i hvert fald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ved ikke med jer andre, men hvis i sidder og tripper med et par rigtige gode venner på syre, så ved jeg da fra mig selv at når den ene starter en sætning. kan flere andre fuldføre sætningen. Specielt på LSA og LSD synes jeg at det er rigtig mærkbart at man er på det præcis samme plan hvis man kan beskrive det sådan?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg sad og tænkte på fælles bevidsthed...

De fleste har vel også oplevet at man havde de samme hallucinationer/visuals/syner...

Jeg ville finde triprapporten om de 2 gæve gutter der køre bil på svampe og bliver angrebet af en kæmpehveps, de begge kan se... men den er ikke til at finde :(

Junior medlem

spiffeh skrev:
Videnskabenstime skrev:
spiffeh skrev:
Det sker igennem ens liv at man får følelsen af at vide noget på forhånd, som så sker...

For nogen uger siden var jeg på noget tur med nogen. Dagene efter gik jeg og håbede på at en bestemt pige fra turen ville skrive en email til mig, vedkommende havde ingen grund til at gøre det(vi havde knap nok snakket sammen og er fra 2 forskellige steder). umiddelbart efter turen gik der 3 dage hvor jeg tænkte på hvor fedt det ville være hvis hun skrev en email. For hendes smil var noget så sødt..

på 4 dagen modtog jeg en email fra hende...

Noget specielt? noget deja-vu? noget magisk? næppe. Desuden svarede hun aldrig efter at jeg svarede hende. :roll:

... Men det er længe siden jeg har været så glad som dagen jeg modtog emailen :), så selve oplevelsen var god!

(Nej jeg gav hende ikke min email, hun fandt den på intrawebben i firmaet vi begge arbejder for)

Må jeg høre hvad hun skrev da? Nogle tegn på noget? En hilsen? Eller hvad??

Hun ville høre hvorvidt jeg kom til firmafest... men det gjorde jeg ikke :(
- skal siges at jeg kun har haft smilt til hende, hun er et par år ældre end mig og havde kæreste. Jeg synes bare stadig hun så noget så sød ud.. og så er der intet mere sexet end en pige der siger at hun elsker kemi.

Grineren, der er lige startet en pige som er 2-3 år ældre end mig som også har kæreste på og som er pisse fræk og sød. Lille pige, men super dejlig. Og smiler også til hende hver dag. :-) Det var da sjovt det dukkede frem midt i mit spørgsmål :-)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Spiffeh - Du havde 100% haft mulighed for at kneppe hende. Hun lagde den jo op til dig. Håber, du havde en god undskyldning for at blive væk! :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Det jeg har prøvet der ligner var engang jeg havde suget en masse lattergas, så under "trippet" så jeg et eller andet som jeg skulle huske som ville redde mit liv. Jeg var virkelig lettet over jeg havde set dette, så jeg kunne undgå det, lige i det samme jeg tænkte det glemte jeg totalt hvad det var. Det var til grund for en del frustration :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg fik også engang et fremtidssyn på en blandning af alkohol, hash, letigen(efedrin+koffein), og store mængder amfetamin..
Jeg var sammen med min kæreste, vi var lige kommet hjem fra en fest der havde varet til den lyse morgen, jeg røg noget hash for at slappe lidt af.
Pluselig kunne jeg se mig og min kæreste blive gift, engang om lang tid, hende med brudekjole og mig i jakkesæt, oppe ved alteret osv...
Blev så lykkelig ved den tanke at jeg begyndte at tude, og hun fulgte med.

Nu har vi lige slået op for et par uger siden.. Life is cruel :P

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Spiffeh - Du havde 100% haft mulighed for at kneppe hende. Hun lagde den jo op til dig. Håber, du havde en god undskyldning for at blive væk! :wink:

Det ville ødelægge mine fremtidsplaner om at blive gammel og dø af ensomhed.

- Det kræver hverken stoffer eller meditation at forudse sådan nogen ting ;)

Junior medlem

I dag så jeg endnu et tegn.

I går inden jeg gik i seng tænkte på en pige som jeg har mødt på min arbejdsplads (når jeg er ude og ryge, hun arbejder IKKE hos os, men har set hende, mens jeg har været ude og ryge), tænkte jeg, det kunne være skægt hvis hun kom igen og hilste og røg med mig igen (hun er meget naturlig og yderst smuk af udseende og lidt ældre end mig, vil skyde på hun er 21-23 år), nå, men så kan i vel gætte jer til resten. Da jeg (for 15 minutter siden) sad og røg på en trappeopgang for første gang i dag på jobbet, kommer hun gående og hun har lige tændt, hilser og smiler til mig.

Enten er tilfældighederne blevet meget meget naturligt for mig, ellers er der et eller andet i vejen, det er da skægt jeg også kunne forudsige det....
Nu må jeg jo så håbe på i aften, at på mandag, at hun kommer gående og flasher patter og trækker mine bukser af og begynder at blowe... hehe... Hvis dét så sker, så vil jeg begynde at spille lotto ;-)

Junior medlem
Brugeravatar

At du ønsker det, er jo ikke at forudsige det...

Men jeg synes du skulle tage et kig på det der Law of Attraction... helt kort er det, at det man tænker intenst på og virkelig ønsker sig, det kan man få!
altså, at det du udsender, får du tilbage... sådan cirka... men prøv at læs lidt om det
Der er i hvert fald skrevet en bog der hedder The Secret om emnet. Og det skulle vist ikke være en ny "opdagelse"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]