Uden at udelukke at der er mere mellem himmel og jord, så tror jeg ofte den slags kan forklares rent psykologisk...
Fx kender vi sikkert alle en som er forbandet heldig (eller omvendt); men hvis du fokuserer mere på det, vil du også være tilbøjelig til at lægge mere mærke til det... Er den heldige person fx mere heldig end andre, eller begynder vedkommende simpelhen at spille mere fordi han selv tror på det - og dermed øger sine chancer for at være "heldig"?
Samme opleves når den "uheldige" er heldig - så ryster man på hovedet og siger når det var da utroligt at jeg ikke var uheldig denne gang (og så er det glemt); men næste gang uheldet er ude, er man altså bare altid så uheldig.... Fordi man fokuserer på uheldet...
OP nævner han er forelsket, derfor gætter jeg på de har jævnlig kontakt - hvilket bekræftes af hun dukker op og tilbyder et lift (det gør man næppe til en tilfældig)... Så måske er det i virkeligheden ikke et helt usandsynligt scenarie der sker... Og den tanke/foruddannelse er kommet på en aften med hjernen i højt gear - kan det ikke tænkes at der simpelthen er røget så mange tanker gennem hovedet den aften at der er rimelig sandsynlighed for nogen af disse går i "opfyldelse"?
Måske har OP ubevidst signaleret at han gerne ville afhentes (hun må jo have vidst han var der siden hun kom for at tilbyde et lift), det har måske været antydet som et fragment af en samtale eller lignende - og i sin rus har hjernen brygget historien færdig og så sker det...
Men spændende perspektiver ellers

Personligt hælder jeg lidt til en teori om at forskellige rusmilder åbner vores sanser (eller blokerer vores "filtre" af sanserne), så vi får lov at smugkigge på "mellemregningerne" - mens vi normalt kun får facit præsenteret.
Hvorfor så jeg fx røde lydbølger fra bassen udbrede sig i jorden til en koncert på LSD? Lydbølgerne kan jeg jo mærke i jorden i normal tilstand, så der er ingen tvivl om jeg kan registrere dem - men normalt fortæller hjernen mig jo bare at der er konstateret lydbølger, for jeg kan "mærke" dem... Jeg får altså facit; men hvordan kom hjernen frem til det? Fik jeg et kort glimt af hvordan hjerne virker, hvordan den bearbejder forskellige signaler og regner sig frem til at der kan mærkes basvibrationer i jorden?
Fx føler jeg ofte en slags kollektiv bevidsthed hvis vi sidder nogle stykker hjemme og tager MDMA - det er som om man kan læse tanker, for man ved bare pludselig hvad den anden vil sige lige når han starter på sætningen... Men måske laver vi en masse ubevidste signaler, som hjernen opfanger og bruger til at danne sig en helhed - dem ser vi bare ikke på det bevidste plan... Vi får kun resultatet, som den bevidste tanke?
At kunne kigge ind i fremtiden ville være at kunne spå om noget man ikke har nogen mulighed for at vide på forhånd - fx de lottotal, der spørges til
Kan godt være jeg bare vrøvler; men det er i hvert fald min lille (lomme)teori - desuden mener jeg at disse overnaturlige fænomener, kun er overnaturlige fordi vi endnu ikke har fundet en videnskablig forklaring på det... Så hvis det en dag konstateres at vi kan se ind i fremtiden, kan læse tanker osv - så vil vi også finde forklaringen på det med tiden... og så er det pludselig helt naturligt