Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
cloud9 skrev:
Opis skrev:
cloud9 skrev:
men feks at kvinder skal være tildækket, er jo noget de burde tage fat på, fordi de ikke får sol nok og får blandt andet knogleskørhed pga d-vitaminmangel, og det skal VI jo betale for...at de ikke drikker alc. kan jeg godt lide + en masse andre ting, bla at ægteskab virkelig er " til døden dem skiller " og gæstfrihed ja, jeg er vokset op i bispehaven i århus v, så det er altså ikke fordi jeg ingen kender!

Hmmm, det der med til døden jer skiller passer ikke. Koranen er den eneste der har regler for hvornår en kvinde må forlade en mand. For eks hvis han ikke er i stand til at gøre hende gravid, så må hun gå sin vej. Hvis han ikke opfylder de seksuelle forpligtielser, så må hun gå sin vej, hvis han ikke kan sørge for hende økonomisk så må hun gå sin vej. Du burte læse lidt i koranen...

det var nu også mere arabisk kultur jeg mente! de har en meget LAV skilsmisse % og gør MEGET for at blive sammen, og det kan man ikke ligefrem sige om danske kvinder der hurtigt skrider ved et mindre problem! og det mener jeg er en "bi-gevindst" af kvindefrigørelsen...og ja jeg læser i lortebogen så tit som muligt, ellers kunne jeg heller ikke tillade mig at kritisere...jeg er jo ikke nogen "tom behnke" :D
men opis, pas på du ikke falder i søvn til lydbøger! det kan påvirke dine drømme og underbevidsthed! det fandt jeg selv ud af da jeg for ca 1 md siden faldte i søvn til "debatten" da jeg vågnede mente jeg at alt skulle forbydes, så opdagede jeg at det havde handlet om tobak og alkohol! jeg blev HELDIGVIS normal igen efter 5 min....jeg troede jeg var tom behnke....uuuuffff den var sgu slem

Kort og godt...
kvinder skrider når de ikke bliver behandlet ordenligt!
en kvinde der bliver ordeligt verdsat og elsket går ingen vejne, hun bliver der hvor hun får det hun har brug for..
"bi-gevindst" af kvindefrigørelsen er at de kan gå fra voldelige og ligeglade mænd der kun mener at kvinder er der til at føde unger og passe kørgryden når hun ikke skal lægge hul til.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
99,99% af muslimerne tager jo påbudende bogstaveligt...hvor ofte har du mødt en person som kalder sig muslim, som drikker alc. og spiser svin? jeg har ihvertfald aldrig...og kristne som syntes at det er saligt at knuse børn imod klippen..heller aldrig! så de kristne tager det IKKE bogstaveligt...de er bare alm. dumme, og muslimerne er bange for at modsige koranen, en anden slags dumhed...nu skriver jeg altså ikke mere! så må jeg jo bare nøjes med at være en racist så...så ER jeg da trods alt noget!

Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
99,99% af muslimerne tager jo påbudende bogstaveligt

Hvor har du det tal fra? Jeg går ud fra det bare er noget du har trukket ud af røven.

Citat:
hvor ofte har du mødt en person som kalder sig muslim, som drikker alc. og spiser svin

Kender mange der drikker alkohol, få der spiser svin. Men det er irrelevant. Der er forskel på den slags forbud, og så det at påbyde at slå ihjel. Enten følger man samtlige regler, eller ingen? Er der ingen mellemvej?

Citat:
så de kristne tager det IKKE bogstaveligt...de er bare alm. dumme, og muslimerne er bange for at modsige koranen, en anden slags dumhed

Igen, var det bare noget du trak ud af røven? Jeg kender flere muslimer der har en utrolig kritisk tilgang til koranen end jeg kender fundementalister.
Fundementaliser findes selvfølgelig, men hvor stor en del tror du de udgør?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Jugg skrev:
Citat:
99,99% af muslimerne tager jo påbudende bogstaveligt

Hvor har du det tal fra? Jeg går ud fra det bare er noget du har trukket ud af røven.

Citat:
hvor ofte har du mødt en person som kalder sig muslim, som drikker alc. og spiser svin

Kender mange der drikker alkohol, få der spiser svin. Men det er irrelevant. Der er forskel på den slags forbud, og så det at påbyde at slå ihjel. Enten følger man samtlige regler, eller ingen? Er der ingen mellemvej?

Citat:
så de kristne tager det IKKE bogstaveligt...de er bare alm. dumme, og muslimerne er bange for at modsige koranen, en anden slags dumhed

Igen, var det bare noget du trak ud af røven? Jeg kender flere muslimer der har en utrolig kritisk tilgang til koranen end jeg kender fundementalister.
Fundementaliser findes selvfølgelig, men hvor stor en del tror du de udgør?

ja! jeg har et stort smuglerhul! det største jeg har smuglet var en mejetærsker til Ungarn

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
cloud9 skrev:
99,99% af muslimerne tager jo påbudende bogstaveligt...hvor ofte har du mødt en person som kalder sig muslim, som drikker alc. og spiser svin? jeg har ihvertfald aldrig...og kristne som syntes at det er saligt at knuse børn imod klippen..heller aldrig! så de kristne tager det IKKE bogstaveligt...de er bare alm. dumme, og muslimerne er bange for at modsige koranen, en anden slags dumhed...nu skriver jeg altså ikke mere! så må jeg jo bare nøjes med at være en racist så...så ER jeg da trods alt noget!

Jeg gik i klasse med en muslimsk pige der drikker hvor forældrene godt ved det og de har IKKE slået hånden af hende eller sendt hende til omskoling eller noget.
Igen har du hørt om Naser Khader? er han fundementalistisk muslim? Tager han alt hvad der står i Koranen bogstaveligt?
Har du nogensinde været i Tyrkiet foresten? Hvor mange kvinder dernede går liiiige med tørklæde? Findes der ikke også natkluber der? Landet er endda sekulært! Så det med at alle muslimer tolker koranen bogstaveligt holder slet ikke.

Du er jo kommet ud på dybt vand. Du påstår her at alle muslimer kan dømmes som de var en gruppe, ved at sige at alle muslimer tager alle påbud bogstaveligt, det er fuldstændigt absurdt og viser hvor lidt du entelig kender til muslimer, os der rent faktisk kender muslimer og som også har muslimske venner ved at det forholder sig anderledes, de er lige så forskellige som kristne i hvordan de bruger Islam i deres liv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Stop? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]