Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hittegods
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Jeg fik min rygsæk stjålet, med tegnebog og det hele i.
Så var det jeg tænkte at det er jo muligt at tyvene kun har været interseret i værdier og smidt resten et eller andet sted. Muligvis kunne rygsækken blevet fundet af en eller anden og afleveret til hittegods. Jeg savner min jakke der var deri og min kasket og vil gerne have dem igen.

Problemet og spørgsmålet er så, hvis det nu er afleveret til hittegods og den ikke er helt tømt for ulovligheder så som hash og svampe, får man en bøde så hvis man kommer og gør krav på sin taske. Eller kan man påstå at tingene ikke er ens egne, man har jo ikke været den sidste der var i besiddelse af tasken?

Hvad gør jeg egenlig her... Spørger jeg efter den på hittegodskontoret eller skal jeg bare lade tinge være og glemme alt om at få min jakke igen.

Tegnebogen er jeg ikke så nervøs for, den regner jeg med dukker op et eller andet sted om ikke andet så kørekort og hævekort, plejer at komme tilbage. Kørekortet har jeg mistet 3 gange og det er kommet tilbage hvergang. Den ene gang var da lidt vildt. Da havde jeg lagt tegnebogen på taget af bilen mens jeg lige læssede vare ind i bilen og så kørte jeg ellers hehe. Jeg kørte den strækning mange gange bagefter for at finde den igen, men nope... 2 uger efter kommer en komunearbejder med næsten alle kortene der var deri. de havde renset grøften og fundet dem, blant andet sygesikringskorten hvor min add jo var på... Der var jeg glad :D

Titel: Re: Hittegods
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
du kan altid benægte det er dit.... de kan ikke bevise det ikke er tyvene der har lagt det i den taske. kender en hvor samme trick lykkedes for. hun tabte en taske som blev indleveret til politiet med en masse godter i. der herefter kontaktede hende for at høre hvad det var. hun benægtede og de måtte udlevere hendes taske og bare beholde narkoet..

Titel: Re: Hittegods
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Det lyder jo godt.
Jeg var inde og læse på deres hjemmeside og man skal møde op for at spørge efter sådanne ting, Så var lidt nervøs for at man måske ikke bare kunne benægte at det var ens eget..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]