Cigaret-manden arbejder for regeringen og er et korrupt svin der ønsker verdens-herredømme og at holde information hemmelig fra befolkningen så de ikke ved hvad der foregår. Støtter man ham støtter man terror-lovene som danmark og usa osv bruger til at undertrykke os
Såvidt jeg da ved, jeg ser faktisk ikke x-files

Kun den der rigtige film der blev lavet engang.
Nå, men det er da et sjovt indslag. The truth is out there.
jim fear skrev:
Kan du ikke forklare os hvordan dit "trick" fungerer så? Eller i det mindste linke til en artikel der forklarer det, jeg kan ikke finde noget i dine wikipedia links...
Jeg har som sagt selv set et udstyr i funktion der kunne dette mellem 2 rum, så jeg ved bare at det virker i praksis. De præcise tekniske detaljer osv har jeg altså ikke indsigt i, kun i over-ordnede termer (at det handler om at måle på de em-felter mikrofoner skaber når de opfanger lyd)
Wiki-links'ne er ellers ikke dårlige, men her er endnu et der uddyber det lidt mere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_radiationLSDrejø skrev:
Elektro-magnetisme kræver et elektrisk felt, det er ikke noget som kommer ud af den blå luft - altså det kræver elektrisk effekt, som fx fra telefonens batteri... En mikrofon er en passiv komponent (i alle de udformninger jeg har lært om) - dvs. den kræver ligeledes tilført effekt for at virke.
En mikrofon producerer elektricitet og em-felter så snart den opfanger lyd. Den behøver ikke være forbundet til noget. En mikrofon er dybest set samme princip som en vind-mølle; den påvirkes af luft-molekyler og omdanner deres energi til elektrisk energi ved hjælp af bevægelse omkring en magnet (jeg ved ikke om det billede forklarer energi-udvekslingen der foregår mere tydeligt end når du visualiserer små mikrofoner, men måske, nogle gange ska' man tænke lidt udenfor 'boksen'

)
Læs den wiki om mikrofoner jeg postede i starten igen hvis du ikke forstår det endnu. Det står fint beskrevet der i flere detaljer hvordan mikrofoner virker.
LSDrejø skrev:
De em-felter skal, som wikipediaen også nævner i første linie: The electromagnetic field is a physical field produced by electrically charged objects. altså have tilført elektrisk energi for at opstå og som det ligeledes nævnes i første linie: It affects the behavior of charged objects in the vicinity of the field - altså objekter i nærheden... I praksis er dette væsentligt under en meter (uden at der er tale om virkelige kraftige felter)... og kraftigere felter kræver mere energi (meget mere end der kan leveres fra en kilde politiet umiddelbart kan skjule for dig).
Det er ikke korrekt. Din mobil-tlf ka' feks række langt over 1 meter. Og den ka' man da let skjule i lommen, eller mellem brysterne hvis man er kvinde

Em-stråling kræver ikke nødvendigvis meget energi for at række langt. Det lys du ser er feks em stråling, og du ved sikkert selv hvor langt selv en simpel diode ka' ses lyse. Eller en lille laser-pointer du ka' ha' i hånden.
Der ska' ikke tilføres nogen energi til mikrofonen, der ska' kun detekteres på den energi den selv skaber når den opfanger lyd.
Jeg ved ikke hvor lang række-vidden er praktisk brugbar, og det afhænger nok af flere ting. Men det fungerer altså i praksis mellem 2 rum som minimum (det er pænt over 10 år siden jeg så dette, så mulighederne er måske endnu bedre nu), i forbindelse med opfangelse af tale.
LSDrejø skrev:
Så står du nu med et elektrisk signal, som skal videre til politiets aflytningsudstyr
Men det er jo aflytnings-udstyret der opfanger signalet, så i-og-med det gør det så har det jo allerede nået policen?
Jeg forstår ikke hvad du ser som et problem her? At sende et signal fra et aflyttet sted og ind til en politi-central er da let nok.
LSDrejø skrev:
Du nævner selv A/D converteren, som skal gøre det elektriske signal digitalt, så det kan sendes i GSM nettet... Både A/D konverteren og sending af det digtiale signal kræver elektrisk energi - og dette kan i vores teori også leveres af det em-felt vi antog før... Nu er der bare lige den hage at det meste elektronik er pænt utilfreds med elektromagnetisk stråling - og et felt kraftigt nok til at levere effekt til alt dette, vil ikke bare forstyrre både A/D konverteren og sendekredsløbet; men sandsynligvis riste alt elektronikken permanent...
Nej, jeg sagde netop at man IKKE bruger tlf's egen a/d converter.
Læs wiki'en om mikrofoner, det hele står der. En mikrofon skaber em-felter stort set hele tiden.