Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Svampe - LSD
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg prøvet svampe et par gange, og overvejer nu at prøve LSD.
Kan nogen af jer prøve at sætte ord på nogle forskelle i trippet af de to stoffer?
Og jeg ved godt at to trips aldrig er ens og at det er ret så individuelt.
Men hvordan virker psilocybin og LSD generelt forskelligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kunne evt søge lidt på boardet. Det er helt sikkert blevet diskuteret før, på den anden side, fatter sku godt at du ikke gider til at søge. Søgemaskinen sucks og det er slet ikke til at finde det man leder efter

Jeg vil sige den væsenligeste forskel på LSD og Psilocybin er;

- LSD virker længere. (6-12 timer)

- Visuels på LSD er mere intense.

- Trippet kommer ikke I bølger, ligesom svampe gør.

For at sige det lige ud; LSD minder om et highdose svampe-trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Arthur Spooner skrev:
Du kunne evt søge lidt på boardet. Det er helt sikkert blevet diskuteret før, på den anden side, fatter sku godt at du ikke gider til at søge. Søgemaskinen sucks og det er slet ikke til at finde det man leder efter

Jeg vil helt sikkert sige at et LSD trip kommer i bølger, meget endda.

Nu har jeg ikke trippet så meget svampe, men mange siger at et LSD trip ikke er ligeså "rodet" som et svampe trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Arthur Spooner skrev:

Jeg vil helt sikkert sige at et LSD trip kommer i bølger, meget endda.

Nu har jeg ikke trippet så meget svampe, men mange siger at et LSD trip ikke er ligeså "rodet" som et svampe trip.

Interesant. Nu har jeg godt nok ikke selv fået prøvet LSD endnu (mærkerne er dog bestilt, hehe) så jeg skal ikke kunne sige noget med sikkerhed. Men jeg kender mange der er glade for LSD og som har trippet både det og svampe mange gange. De siger -som jeg har skrevet overstående- at LSD ikke kommer i bølger som et svampe trip gør. Mener desuden også at have læst det på nettet. Højst sandsynligt her inde. Men som sagt, dette topic er blevet diskuteret før, hehe.

Når du skriver at det ikke er så "rodet" hvordan skal det så forstås?

:peace:

Medlem

man bliver snotforvirret af psilocybin, hvorimod det under LSD rusen er lettere at holde hovedet koldt (hvis man sammenligner trips med lige mange visuals), det er min erfaring....

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Arthur Spooner skrev:

Den giver ingen mening den sætning. Både LSD og svampe kan give en mild effekt ved lav dosis og være ufatteligt intense i høje doser.

Ellers er jeg enig med hvad der er blevet sagt. Jeg synes også at LSD trippet er mere stabilt mens svampe trips kommer mere i bølger. Men hvordan psykedeliske stoffer opleves er meget subjektivt, så det undrer mig ikke at Xtreme oplever noget andet.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
For mig er de væsentligste forskelle:

- LSD varer længere tid - LSD varer 8-12 timer, med en meget lang perioder derefter, hvor man er "lidt ved siden af sig selv", hvilket godt kan være lidt ubehageligt. Svampe varer for mit vedkommende ca. 4-8 timer med en kortere "efter-effekt"

- LSD er mere stimulerende og "opfriskende". Jeg bliver lidt overgearet og manisk på LSD, hvor jeg nærmest kan blive lidt doven og "beruset" på svampe.

- LSD giver større tankemæssigt trip. Jeg føler at mine tanker kommer langt hurtigere, mere rodet og friere. Jeg kan associere meget kraftigt, hurtigt og frit på LSD. Det oplever jeg ikke helt så meget på svampe.

- LSD-effekten kommer for mit vedkommende mere i bølger end svampe-effekten. Når jeg er på peaket af LSD-effekten, fra ca. 1. til 6.-8. time i trippet, så kommer effekten nogle gange væltende frem igen, for derefter at mildnes igen. Sådan ligger det og kører op og ned.

Jeg synes personligt bedst om svampe, da jeg syntes at jeg blev for psykotisk og manisk på LSD. Jeg synes at den stimulerende effekt kombineret med det psykedeliske var for meget. Jeg synes også svampe er mere spirituelle og konstruktive, hvor LSD for mig var mere rodet og eyecandy/underholdnings-agtigt end svampe.
Jeg syntes sidst men ikke mindst, at der var lidt for meget ego-oppumpning på LSD, specielt til slut i trippet, hvor jeg følte en stor klarhed og at jeg fattede alting. Og det tror jeg ikke er særlig sundt. Jeg har set for mange syrehoveder der tror at de er Jesus, Einstein eller en kombination af de to, bare fordi de har været langt ude og skide på stoffer. Sådan gider jeg ikke være.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Zarathustra skrev:
- LSD-effekten kommer for mit vedkommende mere i bølger end svampe-effekten. Når jeg er på peaket af LSD-effekten, fra ca. 1. til 6.-8. time i trippet, så kommer effekten nogle gange væltende frem igen, for derefter at mildnes igen. Sådan ligger det og kører op og ned.

jeg syntes bedre man kan beskrive det som at trippet har forskellige faser, som man skal tilvenne sig.
ellers vil jeg give dig fuldstændig ret.

men lsd og svampe er to stoffer for sig selv, ikke fordi jeg vil dele dem så kraftigt op.
men mere i forhold til hvordan du bruger dem.
personligt kunne jeg i starten bedst lide LSD, for i starten handlede det for mig om ''underholdninggsværdien'' og den må man virkelig sige er iorden.
du kan umuligt komme til at kede dig i dine 10 timer, for du er virkelig underholdt.
men senere da jeg prøvede at få flere aspekter ud af trip end underholdning, blev LSD til alt for meget af det gode. det kan ikke beskrives hvad du kan opnå alane med den rigte playlist, bind for øjene og åndedrætøvelser.
der er psylocibin langt nemmere at kontrolere, fordi du netop har ''pauser'' til at beabejde og huske hvad der egentlig foregår omkring dig.
du ender hurtigt som ham der syrehovedet der bare sidder og snakker lort på LSD.

derudover er jeg også meget glad for at bruge kreativitet i mine trip.
på LSD føler jeg mig virkelig uendeligt kreativ, men hvad er der kreativt ved at sidde og engentlig ikke lave noget kreativt. - jeg har store problemer med at overfører det til musik bagefter.
hvor på svampe kan det lade sig gøre på en anden måde at spille og skrive ned mens jeg tripper.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Vi plejede at være glad for svampe, men nu synes Vi, at Vi bliver for beruset og slap af dem... Vi savner noget stimulerende, der kan holde Os i gang og få Os til at rejse Os fra sofaen, og det har LSD.

Vi synes også, at svampe åbner op for Vores psyke på en lidt anstrengende måde, som er meget forvirrende og "pløret", og synes slet ikke, at de egner sig til fest. LSD er helt klart sjovere, og Gud her kan også bedre lide indtagelsesmetode samt den måde, visuals foregår på.

Bralahbalhfbuuhuhuu... snot snot skiii.. pupuphfas!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Nu har jeg ikke prøvet svampe, men har prøvet både LSD og LSA - den beskrivelse i giver om svampene lyder som mine oplevelser på LSA.
Syndes faktisk LSD og LSA rusen ligger langt fra hinanden - Er der nogle der har prøvet alle 3 ting(Svampe, LSD og LSA)? Minder LSA så ikke mere om svampe end LSD?

Undskyld for off topic om LSA, håber det er ok

- Abraham Lincoln

In our memories
Brugeravatar

Jeg har taget alle tre ting... LSA minder måske nok mere om svampe end LSD. Der er noget af det samme svævende, drømmende trip på.

Hov... Forkert login... Det er Minimal, der skriver.

(jeg ændrede lige navnet til det rigtige - yeti)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Minimal skrev:
Jeg har taget alle tre ting... LSA minder måske nok mere om svampe end LSD. Der er noget af det samme svævende, drømmende trip på.

Nårh hvor sødt - I vil vise hele verden (eller ihvertfald hele Psychedelia.dk), at I sidder og bøsser med hinanden :oops:.

Jeg ved ikke om jeg skal være glad på jeres vegne, eller lidt jaloux.

In our memories
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Minimal skrev:

Nårh hvor sødt - I vil vise hele verden (eller ihvertfald hele Psychedelia.dk), at I sidder og bøsser med hinanden :oops:.

Jeg ved ikke om jeg skal være glad på jeres vegne, eller lidt jaloux.

Du er hurtigt ude med dommen. Min kæreste var logget ind på psychedelia, og jeg var ikke klar over det, før det var for sent. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]