Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 03:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Er frit på Tripzine.com.

Psychedelic Information Theory
Shamanism in the Age of Reason
by James Kent

Psychedelic Information Theory: Shamanism in the Age of Reason is a landmark text in the field of psychedelic study. Written by James Kent, former Editor of Psychedelic Illuminations and Publisher of Trip Magazine, Psychedelic Information Theory spans the chasm between science and mysticsm and fully deconstructs the magic of the psychedelic experience in a way that promises to satisfy both skeptics and true believers alike. James Kent has been studying psychedelics, mysticism, neuroscience, and psychedelic culture for over 15 years, and now presents the culmination of his research in one epic volume. In addition to the most complete neurologic deconstruction of various psychedelic mind states ever compiled, Kent also provides an exhaustive analysis of the way information is generated within the psychedelic state, and how that information transcends the personal mind and influences human culture at large. Finally, Psychedelic Information Theory examines the scientific basis of traditional shamanic powers and techniques, and frames a new model for shamanic practice and clinical therapy in the modern world. Destined to become a classic within the field, Psychedelic Information Theory blows the lid off the psychedelic experience and demonstrates beyond a shadow of a doubt the impact pscyhedelics continue to have on global culture. If you ever wished for a single book that described exactly how psychedelics worked and just why they are so important, then this is the book you have been waiting for!

Jeg har kun selv fået læst de indledende kapitler, men derudfra virker bogen bestemt lovende, i en tone der er ret objektiv og påpeger, at de psykedeliske kræfter ikke bør komme i gale hænder (Kent bruger her Manson som en reference).

Med venlig hilsen
Anders

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det lyder præcis som en bog jeg har gået og ventet på, utrolig spændende tilgang til emnet og dejligt med et lidt mere nutidigt perspektiv på tingene. Marilyn Manson? Eller? Hvad har han gjort med psykedeliske stoffer, som er "galt" :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ambient skrev:
Marilyn Manson? Eller? Hvad har han gjort med psykedeliske stoffer, som er "galt" :)

Han mener nok nærmere Charles Manson, som svjh yndede at indtage psilocybinsvampe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

yeti skrev:
Ambient skrev:
Marilyn Manson? Eller? Hvad har han gjort med psykedeliske stoffer, som er "galt" :)

Han mener nok nærmere Charles Manson, som svjh yndede at indtage psilocybinsvampe.

Korrekt, iflg. Kent er det dog LSD:

Citat:
And in the middle of it all was a Harvard psychology professor turned New Age guru named Timothy Leary, a very avid and public proselytizer for the wonderful consciousness-expanding qualities of LSD.

It sounds like a sure-fire recipe for disaster...

And then came Charles Manson and his LSD-fueled hippy family of helter-skelter homicidal maniacs (1969), and all hell broke loose, for a few months anyway...

Genialt skrevet, han opridser LSDs historie på en ret underholdende måde.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har kun kigget indholdsfortegnelsen igennem, men det ligner en bog der helt klart skal læses, og omend ikke andet med dens vægt og argumenter vil være et glimrende redskab til at bashe anti folk i hovedet med :D
Hvornår kommer bogen i print?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Den skal jeg bestemt have læst - James Kent har skrevet mange spændende ting. Længe siden jeg har læst et nummer af Tripzine/TRP, men det plejede i hvert fald at være et interessant magasin.
Charlie Manson var ikke just kendt for at være kræsen - The Family gik hårdt til den både med LSD, svampe, meskalin og natskygger så vidt jeg ved.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bøh, jeg ved desværre ikke hvornår den kommer i print og google vil heller ikke sladre, desværre. Jeg vil dog også selv have den i print, så så snart jeg støder på den..!

Og ja, Kent er bestemt en velargumenterende og dygtig fætter. Selvudlært, endda, som mange af de største indenfor dette område.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]