Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Re: 8-16 job
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
HTX i aalborg, 2400 i SU om måneden, sgu ikke noget man bliver rig af :)

Medlem

Jeg studerer bioteknologi på KU... Så S.U. plus weekend job i et træningscenter.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9800
pædagog medhjælper i en fritidsordning. rigtig dejligt job, det er så chilleren eller så hårdt som man selv har lyst til. dog kun 11½ time om ugen indtil videre :( men regner med at få en masse timer her inden længe ;)
har ikke fået løn endnu, og jeg ved faktisk ærlig talt ikke præcist hva jeg tjener i timen. tror dog det er 120kr eller lignende. skal starte på seminarium næste år, og så kommer jeg på s.u. igen, det bliver trist!

Medlem
Brugeravatar

Ambient skrev:
Pædagogmedhjælper i en specialskole, superfedt job, søde børn (for det meste) og gode unge kollegaer og masser af nye udfordringer hele tiden :)

Cool, arbejder selv på sådan en skole som vikar. Er det børn med indlæringsvanskeligheder/handicap eller adfærdsvanskeligheder/socialt udsatte?

Har også været postbud i lang tid, men det HADEDE jeg.

Men altså, vikar på sådan en skole OG så er jeg studerende. Jeg har typisk omkring 10 timers arbejde om ugen(men det svinger meget, nogle gange mange flere timer), omkring 15 timers undervisning, plus en HELVEDES masse forberedelsestid(mellem 1-3 timer om dagen). Men jeg ryger også hash, så det må jo betyde at jeg er sløv og ikke kan tage mig sammen til noget som helst :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har arbejdet som:

13 år: Stik-i-rend dreng i Johnson Diversey - hyggeligt nok til 60 kr i timen

13 år: Avisbud - det mest forfærdelige jeg nogensinde har været med til

15 år: Arbejdsdreng hos en anlægsgartner - Endnu være end avisbud, stod op klokken 04:30 hver morgen og arbejdede til 16:00 til 60 i timen. Plus det er det er aalt for hårdt til mig

16 år: Lagermedarbejder for Tina Trans / Johnson Diversey - Skide hyggeligt, stod op klokken 10 og arbejde til klokken 7 om aftenen. Racede rundt på palleløfter og drak alle de ice-tee's jeg ville :D

16 år: Servicemedarbejder i kvickly: Hyggeligt nok, lavede tit den med at tage direkte på arbejde fra byen af. Så kunne man side ude i flaskerummet og sove :P det er bare ikke en god kombo når man får tømmermænd og skulle lugte til sur øl

17 år: Servicemedarbejder i Irma - Meget hyggelig butik og godt klientel - blev dog fyret da jeg fik influenxa af en sindssyg nytårscombo som indebar en masse kulde

18 år: Servicemedarbejder i fakta - Det kan være meeeget trættende engang imellem, men sætter en ære i at hæve niveauet i butikken da den er helt fucked og mange hader den, men ikke kan undvære den. Så er gode venner og sørger godt for mine stamkunder, selv drankerne. Der er heller ikke så mange regler så så snart kunderne er gået ryger vi smøger inde i butikken og racer rundt på skateboards derinde :P

Lige nu er jeg i 2.g på STX Mat/Bio/Kem alle på A ( når vi kommer så langt )
Jeg har muligvis planer om at uddanne mig som marin-biolog når jeg er færdig med at rejse.
Jeg skal efter gym uddanne med til ski-guide og arbejde i enten, canada eller Frankrig. Og efter det skal jeg backpacke rundt i indien og australienm muligvis også syd-amerika.

Jeg tjener lige i øjeblikket 6000 om måneden på mit arbejde og min SU ( frikort ftw ;) og uanset hvad kommer jeg til at bruge alle pengene, så.. i get by.. Også selvom det kun er 2000 altså :p

Jeg foretrækker at arbejde så lidt som muligt, så jeg har mest tid til at lave de ting, jeg gerne vil gøre - plus at jeg går i gymnasiet, så jeg har i forvejen ikke meget fritid. Egentlig ville jeg foretrække slet ikke at arbejde overhovedet (så var idéen om hjemmegående husmor måske slet ikke så dårlig igen ;-P), men det bliver man jo ligesom nødt til for at tjene til dagen og vejen. Men så skal jeg også lave noget, jeg interesserer mig for! det synes jeg er et must :idea:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det var dog utroligt at der er så mange der er postbud, eller har været det. Jeg må også bekende likør, og sige at jeg hopper med på vognen. Dog henter jeg pakker ude ved forskellige virksomheder i bil. Det er max chilleren, og ikke særlig hårdt. Vi får 118 i timen, og for det meste får vi fri en time før tid, så det er sgu god stil.

Ud over det arbejder jeg som musiker. Spiller i lidt blandede bands dog er indtægten meget svingende, men nogen gange kan jeg da godt score 1500 på en dag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Flytter snart selv, så jeg skaffer mig snart et 8-16 job hvis jeg skal have til husleje..
Men arbejder også med musik ved siden af, og håber på der måske bliver lidt penge i det :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
Arbejder som NAV programmør, ganske fint arbejde fra 8-16, min dag går psycho stærkt fordi jeg interesserer mig for det jeg laver og syntes det er mega spændende.. giver 36k så det er jo fint nok

Moderator
Brugeravatar

Er på sidste år af gymnasiet, så glæder mig ligefrem til at få et 8-16 job næste år, hvor jeg rent faktisk har fri når jeg har fri.

Tidligere holdmedlem

græsset er altid lysere på naboens side af hegnet

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
altmuligtmand på fabrik :( så laver alt muligt stressende fis. tjener 10300 ud ca. om måneden.

men overvejer en uddannelse snart

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Søger også arbejde pt. Godt nok stener at gå hjemme!

Junior medlem

BisMann skrev:
Er på sidste år af gymnasiet, så glæder mig ligefrem til at få et 8-16 job næste år, hvor jeg rent faktisk har fri når jeg har fri.

det er simpelthen det værste :/ YAY fri fra skole, og så står den på lektier og afleveringer. Synes altid man har en aflevering som man snart er nødt til at lave, det stresser mig voldsomt.

Er selv igang med gymnasiet 2.g, har overvejet at droppe ud og finde en lærerplads, men min drøm om en dag at blive folkeskolelærer var alligevel stærkere end lysten til at kunne slappe fuldstændig af, som jeg ikke føler jeg kan, når tanken om afleveringer og lektier altid skal hænge lige i baghovedet. :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg er sømand, det er et rigtig godt job hvis man vil opleve noget og arbejde så lidt som muligt :-D.
Lige pt. arbejder jeg en måned og har fri en måned, jeg for løn begge måneder og betaler ikke skat :-D . Jeg for ca. 11-12 kilo udbetalt og det må man sige er en god løn, når man tænker på at jeg arbejder under 6 måneder om året og er under uddanelse. Desuden er ens udgifter når man er ude og sejle minimale, det vil sige at man stort set har 2 måneders løn til en måneds forbrug.
Jeg regner dog ikke med at være sømand hele mit liv, men hvert fald så længe jeg ikke ved hvad jeg vil og jeg er glad for det. Jeg kan kun anbefale folk at tage en maritime uddannelse.

Pt. Det er desuden en rigtig god måde at holde styr på sit narko-forbrug, hvert fald hvis man kan holde sig i skindet når man er i havn.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
chrissen skrev:
BisMann skrev:

det er simpelthen det værste :/ YAY fri fra skole, og så står den på lektier og afleveringer. Synes altid man har en aflevering som man snart er nødt til at lave, det stresser mig voldsomt.

Er selv igang med gymnasiet 2.g, har overvejet at droppe ud og finde en lærerplads, men min drøm om en dag at blive folkeskolelærer var alligevel stærkere end lysten til at kunne slappe fuldstændig af, som jeg ikke føler jeg kan, når tanken om afleveringer og lektier altid skal hænge lige i baghovedet. :/

Du ved godt, at der er en masse hjemmearbejde forbundet med folkeskolelærer-jobbet, ikke? Stile der skal rettes, forberede undervisning, planlægge forløb...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Jeg arbejdede som engelsk-tolk til engang i november sidste år, siden da har jeg bare holdt mig til musikken og "personlig udvikling" ;)

Junior medlem
Brugeravatar

jeg går pt på svenborg søfartsskole og det er jeg sku rigtig glad for! for kun en sølle su på 5200 kr pr md. der skal jeg gå i 20 uger og derefter skal jeg ud og sejle og regner med at få alt imellem 8-12000kr pr md. mens jeg er under uddannelse.. og jeg kan osse sagtens anbefale en maritim uddannelse, jeg kan ihvertfald ikke komme på noget jeg hellere ville!!! sømand forever:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]