Hej alle
Åh, når man tænker tilbage på de gange man har røget sig skæv med drengene med Casper & Mandrilaftalen som fantastisk underholdning. Hvem har ikke det?
I hvert fald er DR igang med at digitalisere deres arkiver. I den forbindelse har de haft afstemninger om hvilke serier der skulle digitaliseres og tilbydes til download igennem deres projektside på
http://dr.dk/Bonanza/.
Afstemningen for kategorien "Unge & Satire" stoppede for nogle dage siden, og ganske som forventet blev Casper & Mandrilaftalen blandt Top 10, og dermed er serien røget på nettet til frit skue for alle der betaler deres licens. Just kidding, kig løs

Adressen er
http://www.dr.dk/Bonanza/Bio/Unge+og+satire.htm. Tryk på det lille lyn ved siden af højttalerikonet for at vælge kvalitet.
Hvis man ikke bryder sig om DRs online flashbaserede lorteafspiller, eventuelt fordi at man kører Linux og er klar over at Flash 9 på Linux bare ikke er det samme som Flash 9 på Windows, så er der dog stadig råd.
2 minutter i selskab med WireShark giv mig følgende liste over Mandril-afsnittene:
Citat:
Listen indeholder alle de 20 afsnit der indtil videre er at finde på Bonanza -- hvor mange Mandril-afsnit der faktisk findes er jeg ikke helt sikker på.
Kvaliteten er endda i top. For en gangs skyld har DR brugt en sjat af licenskronerne på noget fornuftigt, så ovenstående links er til video i 720x540, encoded i H.264. Alt i alt er der lige omkring 6 GB, et afsnit fylder mellem 270 og 580 MB.
Hvis man er meget snu kan man bruge wget til at hente hele molevitten en gang for alle med følgende kommando i en terminal (Linux only, med mindre man har Cygwin):
Kode:
wget -i mandril.txt
Dette kræver selvfølgeligt at man har kopieret listen og gemt den i en fil ved navn mandril.txt. Lige til at overskue.
Jeg håber at I alle får glæde af dette dejlige gensyn med alle idioterne fra TV -- jeg ved i hvert fald godt hvad jeg skal bruge lidt tid på i snarlig fremtid. Husk på at safran er det eneste krydderi der kommer når man kalder!
Mange hilsner,
RuneK
EDIT: Må hellere lige nævne at jeg desværre ikke har så meget information om hvilke datoer de forskellige afsnit er sendt på. Bonanza er lidt mangelfuld på det punkt, men håber at informationerne kommer online en dag...
EDIT2: Har lige rettet øverste link. My bad. Wikipedia fortæller forresten at der alt i alt er 67 afsnit.