Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: trips sunde?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Nogen herhjemme der tror psykedeliske trips direkte er sunde for krop og sjæl. ?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
De ægte psykedelika(LSD, Psilocybin, DMT osv.) er ikke usunde for kroppen i moderate doser. Så hvis du kan klare det psykisk kan det være sundt nok. Bortset fra at der er en lille mistanke knyttet til psilocybin i forbindelse med hjerteproblemer, men der er ikke bevist.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psykedelika er direkte sundt for dit velvære på længere sigt, hvis benyttet korrekt og respekteret.

Desværre kan de dog være ligeså destruktive hvis benyttet uden hensyn.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
hmm det kommer vel an på hvad du vil anse for at være sundt da der kan være delte meninger på området. Men jeg mener altid det er sundt at udforske ting og udvide sin horisont så længe du ikke direkte skader din krop eller dit evt. skrøbelige sind men jeg syntes ihvertfald jeg har fået en personligheds ændring af rushmidler og er blevet meget mere forstående og har lettere ved at sætte mig ind i ting jeg endnu ikke har stiftet bekendskab med...

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Psykedelika kan bruges til at udforske dig selv, hvilket jo kan være sundt, men som resist skriver, så er det ikke legetøj. Det er ikke sjældent man hører om folk, som har fået problemer resten af deres liv efter diverse badtrips. Desværre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Steve Peck skrev:
Psykedelika kan bruges til at udforske dig selv, hvilket jo kan være sundt, men som resist skriver, så er det ikke legetøj. Det er ikke sjældent man hører om folk, som har fået problemer resten af deres liv efter diverse badtrips. Desværre.

Ja man skal være klar til at mærke det mest gudommelige i det ene sekund og det mest mareridtsagtige i det andet.

Samtidig skal man også have ret styr på sin hverdag, fordi efter et "hårdt" trip, er det meget rart at have en stabil base. man kan trække sig tilbage til.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Child of Aum skrev:
Steve Peck skrev:

Ja man skal være klar til at mærke det mest gudommelige i det ene sekund og det mest mareridtsagtige i det andet.

Samtidig skal man også have ret styr på sin hverdag, fordi efter et "hårdt" trip, er det meget rart at have en stabil base. man kan trække sig tilbage til.

-Jep! Et mindre trip kan imo også sætte fut i alt det man burde ha taget hånd om. Sidst gik jeg oprydningsamok i bankpapirer i slutningen af et mindre svampetrip. Det er ikke helt let at ændre et bekymringstrip til et resultattrip, men det er ganske muligt :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lakhippien skrev:
-Jep! Et mindre trip kan imo også sætte fut i alt det man burde ha taget hånd om. Sidst gik jeg oprydningsamok i bankpapirer i slutningen af et mindre svampetrip. Det er ikke helt let at ændre et bekymringstrip til et resultattrip, men det er ganske muligt :)

Haha, oprydning er fantastisk i slutningen af et trip, hvis man kan vel at mærke kan finde overskuddet og overblikket :P Gjorde det også selv i mit sidste trip og det føles fantastisk for din samvittighed, kan man vel godt sige er sundt.

Så hvis du gør en indsats kan trips godt være sunde, men det kræver det også. :idea:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hehe... Føler du dig træt i hverdagen? Har du ikke overskud til at ordne dine bankpapirer? Så prøv PSILOCYBIN!

Har du tjekket efterfølgende om der nu også er orden i det. at du ikke har sorteret papirene efter farve... dem som altså ikke er der. :lol:

Altså.. Jeg tror det er lidt på samme måde som det at blive ældre erfaringsmæssigt. Jo mere man oplever, jo mere finder man ud af at tingene ikke er som man troede det. Det skaber en vis udsikkerhed og man bliver mere følsom. Den erfaringsprocess tror jeg bliver speedet op af psykedeliske stoffer. Jeg er f.eks begyndt at flæbe som en anden tøs når jeg ser et sentimentalt øjeblik på film.... :oops:

Jeg er i hvert fald ikke nær så skråsikker som jeg var tidligere. Det går nok udover mine muligheder i et lederjob, som hovedsageligt går ud på at være skråsikker, bestemt, dum og rapkæftet.

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Halugenlampe skrev:
Det går nok udover mine muligheder i et lederjob, som hovedsageligt går ud på at være skråsikker, bestemt, dum og rapkæftet.

Siger du at jeg har en lys fremtid foran mig? :D

Jeg forstår egentligt ikke hvorfor at topic går på, om man tror at trips er 'sunde'. I min bog er sundhed noget fysiologisk, og er derfor også noget man kan måle på*. Derfor kan man også måle på hvilken effekt at hallucinogener har på organismen, og om den er gavnlig eller destruktiv. Derfor bør spørgsmålet ikke være om overbevisning, men derimod om viden.
En viden som skal opnåes af fagpersoner gennem forsøg, og ikke gennem egne subjektive fortolkninger af kroppens signaler. Ens krop fortæller sjældent hele sandheden - du kan næppe føle dit DNA undergår mutation fx. Altså, egne observationer vil altid kun være stikprøver i ens fysiologi :) :) :) :) :)

Jeg tror ikke at det er fysiologisk sundt at trippe, men jeg synes heller ikke det ultimative mål i livet bør være at være fysiologisk sund. Det mentale aspekt vælger jeg at ignorere da det er en kompleks problemstilling, ikke til at give et ja/nej svar på og det hænger også sammen med fysiologien, men en biokemi/bevidsthedssnak vil føre os på dybt vand.
Hvis det øger din livskvalitet, vil det da være gavnligt mentalt, men det udelukker ikke at der kan være andre mentale effekter som er mindre ønskværdige.

*Til dels. Wikipedia definerer sundhed således Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity. og min bog er dermed heller ikke perfekt. Man kan vel sige, at læger og biokemikere kan måle den fysiske sundhed, psykologer kan "måle" den mentale og sociale.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]