Tor skrev:
Ved ikke så meget om skizofreni, men jeg ved at min far også led meget af det, fik mange anfald hvor at han så/hørte ting, men han fik noget medicin som stoppede det, dog blev han ret traet.
Jeg syntes selv at du burde få noget af det hvis at de lidelser som at du får er så slemme, og efterhånden som at du tager det kan du tage mindre doser og blive mindre traet..!
- Er ikke sikker i det jeg siger nu, men hvis at du stopper med at tage det efter at du har taget det i et stykke tid bliver dit "anfald" meget kraftigt, gjorde min fars ihvertfald, hvilket endte i døden =(.. Men der findes jo også mange forskellige former for skizofreni, men du må vel også vide det bedst selv!
- Tor
Jeg får både antipsykotisk og beroligende medicin, men jeg har haft dødsfølelse i lang tid før jeg begyndte at tage medicin. Dødfølelse er ikke forårsaget af medicin, men er en af symptomerne på skizofreni, ligesom angst, uro, at høre stemmer, at have vrangforestillinger, osv.
Hvordan og hvorfor døde din far?
Tråden handler ikke kun om dødsfølelse, men også om smerter/symptomer der er atypiske.