Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 05:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Det har intet med narko at gøre, håber dog i kan hjælpe.

Jeg har en veninde som 5-6 gange er blevet ringet op fra dette nr, 962795758158,
Jeg ved ikke hvilket sporg der bliver snakket men det lyder underligt. Ved i hvad det kan være, eller hjælpe med hvor nr stammer fra? Er lidt bange for at det er noget "modtager betaler pis".

På forhånd tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis hun er bange for det er modtager betaler, så skal hun jo bare lade være med at tage den, det må da være en start.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Du kan ringe til udenrigs oplysningen. Bare ring 118 så kan de stille dig videre. De kan ihvertfald sige hvilket land det er. Men tror bare ikke det er det værd til 20 kr i min. op til dig .< :D

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Så vidt jeg kan google mig frem til så skulle 962 være fra jordan, eller irak?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg ville bare lade lortet ringe, så holde de somregel op. Ellers få skiftet nummer hvis det bliver for stor en plage.

Man kan vist også få blokeret numre hos sin teleudbyder? :)

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Tvivler på at det er modtager betaler, for så plejer der og komme en telefon dame op først og spørge om du vil acceptere opkaldet :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Kender hun en soldat der er udstationeret? Det er jo sket før, at pårørende til udstationerede soldater har modtaget truende sms'er og opkald fra oprørere...

Relativistisk båthorn

Nu vi er ved emnet, er der nogen der ved om man ka' risikere at komme til at få en regning ved at sende en sms, eller svare en sms, til et nummer man ikke kender?

Det jeg tænker på er ligesom når man delta'r i tv-afstemninger feks, så koster sms'en jo noget mere end normal takst. Et beløb som så trækkes fra tlf-regningen.

Ka' man risikere at man pludselig får en regning på et stort beløb hvis man svarer en sms man ikke ved hvem er fra? Nogen der ved noget om det?

Dedikeret medlem

JEL:

Der for et par år siden en sag, omkring et udenlandsk nummer der sendte beskeder til folk med teksten: Du har en hemmelig beundre, ring op og lyt hvem der vil have dig (noget i den stil).

Fik den også selv dengang, og da jeg hurtigt fattede mistanke, bladrede jeg ca en 12-15 sider ned og så at prisen var anført som ca 250,- kr/minuttet. (ihvertfald et gigantisk stort beløb)

Til gengæld tror jeg kun at det er de dersens service numre (1231, 1234, 1223 osv) der kan hæve på din regning, og mener det højest er 8 kr pr besked max. Derfor spiller de nu også på den med at man kan besvare 9 spørgsmål, til ialt 72 kr. Skal vi ikke gætte på at det er 8 nemme og 1 svært?

Flæmming, det kan være at en indvandre fra irak har haft nummeret før, og at familien ikke er blevet underettet om det nye nummer. Så hvis det er længe nok siden, kan nummeret sagtens være genbrugt nu. Det lyder imo mest sansynligt. For guds skyld lad være med at tage den ligemeget hvad.

Relativistisk båthorn

Puttes skrev:
prisen var anført som ca 250,- kr/minuttet.

Så ska' hun fanme se godt ud

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
Nu vi er ved emnet, er der nogen der ved om man ka' risikere at komme til at få en regning ved at sende en sms, eller svare en sms, til et nummer man ikke kender?

Det jeg tænker på er ligesom når man delta'r i tv-afstemninger feks, så koster sms'en jo noget mere end normal takst. Et beløb som så trækkes fra tlf-regningen.

Ka' man risikere at man pludselig får en regning på et stort beløb hvis man svarer en sms man ikke ved hvem er fra? Nogen der ved noget om det?

Ved at sende en sms kan du nok godt, men mon ikke du kan overleve prisen på en sms :)

Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev
Mon ikke det er en 419 scammer?
http://www.419eater.com/

Relativistisk båthorn

Portuz skrev:
Ved at sende en sms kan du nok godt, men mon ikke du kan overleve prisen på en sms :)

jo, men hvis det nu var en scam-sms i stil med det fup-nummer puttes nævner. Feks et eller andet smart og lys-sky foretagende placeret i et Uland, hvor de trækker 1000 kr pr sms eller noget andet åndssvagt. Så ka' det jo hurtigt blive dyrt hvis man ikke er klar over det.

Hvis nu man får en reklame-sms der si'r man ka' vinde noget ved at svare feks, eller en sms der ligner at den er fra en privat-tlf og måske stiller et eller andet tilfældigt spørgsmål ("Hey, er det her x's tlf?), og som så trækker 1000 kr hvis man skriver en sms tilbage om at "nej, det er ikke x's tlf", som man måske skriver tilbage for at være høflig. Hvis den slags ka' la' sig gøre ka' man jo hurtigt blive snydt.

Det ka' godt være det ikke er muligt endnu, men så måske i fremtiden når sms'er bli'r endnu mere brugt til konkurrencer og alt muligt andet mærkeligt der koster penge? Når sms'en feks en dag ka' bruges direkte som et slags betalings-kort, hvilket jo ku' være smart nok til reelle ting, men som så selvfølgelig også ville ku' bruges til snyd.

Ka' man som privat egentlig få sit eget sms nummer hvor det koster penge at sms'e til? Feks sådan så man tjente 1 kr hver gang nogle sms'ede til en. Det ku' da være meget cool :)

Medlem

962795758158 er et jordansk mobilnr.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

-Sag opklaret-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]