Homo Superior skrev:
Jeg synes det er neget mærkværdigt, hvordan du sætter lighedstegn mellem en forfejlet opdragelse, og så forbudet mod at udøve vold mod sine børn. Jeg synes faktisk ikke bare, at der er mærkværdigt, jeg synes det er sygt, ulækkert og et absolut bevis på, at du ikke ved en skid om børneopdragelse, hvis du virkelig opfatter vold som et effektivt middel i forbindelse med opdragelse.
Men du skal da være mere en velkommen til at uddybe lidt omkring, hvorfor forældre fuldstændigt er frataget deres muligheder for at opdrage et velfungerende barn, når de ikke længere må slå.
Hvis jeg har misforstået dig, så beklager jeg, og så er du selvfølgelig hverken syg, ulækker eller noget helt tredje

Det er der intet mærkværdigt i. Børn har i disse dage slet ikke respekt eller autoritet over for voksne menesker, en del af denne mangel skyldes, at de i deres opdragelse ikke har oplevet en stor nok konsekvens i at udføre uartigt. Vi snakker ikke om at lilleper skal have en flad når han tigger om slik i netto, nej det er i den situation når han for første gang, sparker på en der ligger ned, og hvor det bare SKAL vare klart, at den slags gør man bare ikke.
Der måske en 5-10 episoder i et barns barndom, hvor valget af konsekvens vil have en meget stor betydning i forhold til barnes grundholdninger på meget fundamentale områder som voksen, det er i disse episoder hvor jeg og nok osse de fleste andre med samme holdning, mener at her kan en mild fysiks straf er i orden at anvende. At slå er den ultiamative straf, som kun bør/kan anvendes i meget få situationer.
Jeg er osse af den opfattelse at de i mange tilfælde vil være muligt at opdrage et barn uden brug af en mild fysiks straf, hvis blot forældrene kan finde ud af at give en skideballe hård nok til den fiser ind på lystavlen.