dankdawg skrev:
Fordi det er vigtigt at læger henviser til ting der rent faktisk virker, da de skal stå til ansvar for det de siger til patienterne. Derfor skal det have en dokumenteret virkning. Overtro og religion hører ikke hjemme hos lægen. Forestil dig at du går hen til lægen med en lidelse og han siger til dig at du skal bede, tro på nisser, meditere eller andet gøgl. Det ville være en fornærmelse. Man går til lægen når man ikke kan håndtere sine problemer selv og forventer at det man bliver anbefalet har en dokumenteret effekt. Det handler også om tillid, og hvis en læge sagde til mig at jeg skulle begynde at tro på nisser, så ville jeg altså ikke have tillid til at han kunne hjælpe mig mere.
Nu må du sgu lige styre dig med de nisser altså

(selvom din tanke om at gnide dem i mit skræv tiltaler mig)
Selfølgelig skal det være dokumenteret, jeg har aldrig ment andet, det står også rimelig klart i mit første indlæg hvor jeg udtaler at man burde kaste noget forskning i det alternatives retning for at få dokumenteret de effekter flere oplever.
Se mit eksempel med ingefæren, det er sgu da dokumenteret, ka du så forklare mig hvad der ville være galt i at en læge anbefalede ingefær mod kvalme??
(Er det fordi det ikke kommer i indpakning fra et firma i medicinalindustrien, og de dermed ikke kan tjene penge på det?) <- Ren konspiration!!