Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 05:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
banisteriopsis skrev:
Mini-krøl skrev:
.....OG hvis aldersforskellen er stor, så lav dog for helvede to psy.dk hjemmesider. Et for jer, med livserfaring, akademisk uddannelse, over 1000 postcounts osv. Og et for os andre hvor man ikke behøver et eksamensbevis for at bevise man kan tænke selv.

Og hvem skal så lave den for dig? (psy.dk hjemmesiden for "andre hvor man ikke behøver et eksamensbevis for at bevise man kan tænke selv")
Lav den selv, så slipper du/I over at skulle klage over andres arbejde.

I er sgu da for sjove drenge - og så siger I, at vi piger er nærtagende :lol:
Dyb respekt til (næsten) alle her på boardet uanset postcunts.
Vi bidrager alle med, hvad vi nu har at give.
Personligt ku jeg så godt ønske, at en del havde mere ydmyghed og selverkendelse...
så de var interesserede i at lytte og lære fra nogle af de mere erfarne (og her mener jeg ikke erfaren aka mange posts).
Det er ikke ydmygende at ikke vide, men det er ydmygende at ikke ville vide (ikke at turde indrømme at man ikke ved).
Dog ku jeg godt ønske, at nogle ikke gik så f... meget op i postcunts (ja det er med vilje jeg staver det forkert!)
- for i stedet for at ha så travlt med at få det, I tror er status via mange posts, ku det i mange tilfælde være fedt, at der blev brugt mere tid på at øge informationsniveauet.
Læs en bog, kram et træ, mediter, lær noget nyt og fyld ikke bare psy op med smalltalk.
Lækkert at vi har en virtuel psykedelisk stamme i vores lille kongerige. Og dejligt at nogle gider lægge så meget arbejde i at holde siden kørende.

Du har mange gode pointer.. Synes også for et par dage siden at psychedelia var en pisse fed hjemmeside, da den er drevet af frivillige og formålet er utrolig vigtigt på et stort problem.

Men i denne og "be afraid - the world is a stage" trådene har mods ikke udvist nogen form for respekt. Folk er blevet censureret og fået slettet indlæg fordi de ikke klapper i hænderne over mods, og faktisk stiller spørgsmål til hvorvidt der hersker et hieraki på boardet.

Det synes jeg er mangel på selverkendelse, og manglende evne til at tænke udover sin egen lille boks..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jamen selvfølgelig hersker der et hieraki på boardet, det gør der alle steder, der skal jo være nogen der bestemmer og nogen der snakker sammen om at lave alt lortearbejdet så vi andre kan nyde, har ikke noget imod det hieraki, det gør da at jeg kan hygge mig med min interesse når jeg har lyst. Kan også få info om knark, hvilket i sidste ende kan betyde overlevelse. Så kravl lige af deres ryg lidt, de gør et ok stykke arbejde og selvom jeg ikke altid er lige tilfreds, well, bid det i dig. Æbler er ikke så sure.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Postcounts betyder ikke det store for mig ihvertfald. Vi kommer jo alle herind og starter med 0 og fra post 1 fortæller vi noget om os selv og hvordan vi tænker og hvordan vi forarbejder andres meninger og ideer. og hvis du skriver noget fornuftigt og tror du ikke ved alt ,så får du respekt med det samme, ihvertfald fra mig. Også selvom at de 2 ting ikke er på plads til at starte med, så lærer de fleste hvordan tingene foregår herinde og hvordan man taler fornuftigt og høfligt til hinanden og hvordan man skriver en fornuftig post/reply uden at svine nogen til.

Tænk på hvor mange nye brugere der kommer på et år og hvor mange bans der bliver udstedet. det er meget få bans ift. antal medlemmer så på det område er psy godt kørende. Nogle sites banner i meget større stil.

Nogle mennesker har en speciel måde at udtrykke sig på, en måde som måske ikke altid er lige høflig, men sådan er de bare, det må man se bort fra og læse imellem linierne og se hvad de virkelig mener og hvilket budskab de vil frem til.

Men hvis man bare ikke kan klare at se lige en persons posts/replies så kan man altid sætte personen på "fjende" listen her http://psychedelia.dk/forum/ucp.php?i=zebra&mode=foes
På den måde vil indlæg fra brugen ikke blive vist på samme måde som før, man kan dog stadig modtage pms fra vedkommende.

Mvh Mikkel

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mini-krøl skrev:
banisteriopsis skrev:
Mini-krøl skrev:

Men i denne og "be afraid - the world is a stage" trådene har mods ikke udvist nogen form for respekt. Folk er blevet censureret og fået slettet indlæg fordi de ikke klapper i hænderne over mods, og faktisk stiller spørgsmål til hvorvidt der hersker et hieraki på boardet.

Det synes jeg er mangel på selverkendelse, og manglende evne til at tænke udover sin egen lille boks..

Havde ikke tænkt mig at blande mig, men skal vi lige gøre det helt klart Mht. din klage over censur.

Jeg fjernede en post med "Arguing on the Internet is like running the Special Olympics" intet andet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det som i små whinere ikke fatter, er at vi ofte tager folk med få postcounts seriøst. Det mest nærliggende eksempel jeg kan huske, er brugeren Big Ras, der ikke har mange posts, men de få han har er rigtig godt skrevne, og kommer med meget god og solid viden.
Problemet med dig mini-krøl, er at du ikke kan formulere dine idéer klart nok, og bare bliver stødt når nogen viser en fejl i din måde at fremstille dine idéer på. Jeg kan godt forstå DD begyndte at kalde jer stupide, han definerer endda begrebet for jer. Og i jeres harme kan i ikke engang formå at gå ind i diskussionen ordentligt. Hvis i kunne det, kunne i jo fint tage hans stupiditetsbegreb op, og så derefter se om i var enige, og vise hvorfor i, i forhold til diskussionen ikke mener i skal kaldes stupide. Der er SÅ mange bedre måder i kunne løse det problem på, end det forbandede whineri i har gang i nu.
Vi har ikke manglende respekt for folk med få postcounts, vi mangler bare respekt for whinere der ikke formår at stoppe mens legen er god.
Prøv at have lidt mere tålmodighed næste gang, træk vejret nogle ekstra gange, overvej hvorfor du bliver harm, og hvordan du kan modargumentere de pointer og se om du kan sætte diskussionen i en konstruktiv retning i stedet for. Det har hjulpet mig, og mange andre at lige slappe af i en diskussion.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
DR-D skrev:
Jeg fjernede en post med "Arguing on the Internet is like running the Special Olympics"

Indrøm det nu bare, den var velplaceret. :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Halugenlampe skrev:
DR-D skrev:
Jeg fjernede en post med "Arguing on the Internet is like running the Special Olympics"

Indrøm det nu bare, den var velplaceret. :wink:

mr. 305 posts?... næppe.

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Andreas/Saiko-Pod skrev:
fe_faqet skrev:
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Det er da rigtigt at Dank har det med at provokere og stikke til folk i hans indlæg + at han kan køre ud af en tangent når det kommer over ham.

Hvilket jeg ikke rigtig kan forstå bare kan blive ved. Der står jo endda i regelsættet at personlige angreb ikke er tilladt, hvordan kan en tråd så blive fuld af så meget provokation at den bliver lukket og at den derefter bliver diskuteret i en anden tråd? Og en moderator har endda spillet en af hovedrollerne i det her drama.

Tråden blev lukket fordi der var en masse mennesker der fik ondt i røven over formen i Dankdawgs indlæg i stedet for at bruge tid på at læse hvad han egentlig skrev. Den bliver diskuteret i en anden tråd fordi Mini-krøl følte sig trådt på.

Hvis man starter en tråd omkring konspirationsteorier, hvilket helt åbenlyst er ret kontroversielt, så må man være parat til at forsvare hvorfor man tror på det man tror på, selvom folk kan finde på at latterliggøre én (læs her at Dank faktisk er den eneste bidragyder, der formår at argumentere for hvorfor HAN har det som han har det). Som udgangspunkt mener jeg at det er fint at diskutere (næsten) alt herinde, men hvis ikke man kan fundere sine beskyldninger (ja, konspirationsteorier er beskyldninger) i et sagligt kildemateriale, der er videnskabeligt redeligt og tilgængeligt så mener jeg helt objektivt at man bør være klar til at tage nogle verbale tæsk.

Jovist var Dank en af de få der dokumenterede sine argumenter, og gjorde rede for hvorfor han mente som han mente, men jeg er stadig af den opfattelse at han godt kunne have skruet lidt ned for flammekasteren. Ikke at han var den eneste, Mini skulle også have holdt igen med 'psy.dk' pro og hvad ved jeg.

Det er menneskeligt at fejle, det er klart, jeg finder det bare ironisk at moderatoren for politik forummet (hvilket jo kan blive temmelig kontroversielt) spiller så stor en rolle i denne sag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
jeg kom til at tænke på astral.. no offense, flink gut..

men han har næsten 2000 posts... vil det sige at hans ord er lov og ret?? :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Personligt kan har jeg ikke kunne mærke noget :) ..ved godt min profil er ret ny, men var førhen herinde og læse en masse. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor mange posts den pågældende vedkommende har skrevet, det hele afhænger af indholdet - om det noget værre lort eller rent faktisk brugbar information man får at vide.

Junior medlem

Kan ærlig talt ikke se formålet med en ny tråd som bare diskutere videre hvad der er sket i en gammel tråd... Mini Krål du føler dig trådt på, forståeligt nok, ikke at jeg er enig med dig, men det har jo været oppe mange gange herinde om folks mening tæller mere, blot fodi man har flere postcounts... Sandheden er for nogle betyder det noget, for nogle betyder det ikke noget. For mig betyder det mest; hvad folk skriver , og om de kan argumentere for deres sag.

Personligt føler jeg, at de folk, som føler sig trådt på og uretfærdigt behandlet, som regel er dem, der ikke kan argumentere for deres sag, og derfor giver noget andet skylden(som fx. at folk ikke bliver taget seriøst, medmindre de har x antal indlæg), for det kan jo ikke være dem selv (underforstået deres argumenter eller sårede følelser og dermed evnen til at se klart), den er gal med vel...?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Så kommer der vist ikke mere suppe ud af denne pølse.

-lukket-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]