Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Efter at have fulgt med i EB kampangne,hvor unge på 15 år,fortæller at de tager 10 eller flere E-piller på en aften,spøger jeg så:
Hvad skyldes denne disrespekt for stoffer?
Min personlige mening er at alle stoffer burde være legale.Men det kræver selvfølgelig at man ved hvad man tager og hvor meget man bør indtage.Det er klart at regeringen har fejlet ved at tro man kan forbyde sig ud af narkotikaproblemer.
Dette efterlader så endnu et ?:
Hvordan lærer man mennesker at bruge stofferne korrekt?
Hvis man doper sig fra torsdag til mandag er det klar man får et problem med at få hverdagen,og kroppen,til at hænge sammen.
Det må altså være en general holdningsændring
,der skal til.Men hvordan faen' giver man folk et redskab til at bruge stofferne,frem for at misbruge dem?Og hvordan får vi verdens magtledere til at forstå,at 50 års kamp for at udrydde stoffer,kun har været spild af penge?
Målet må være at give mennesker viden,respekt
og mulighed for rene stoffer,så vi undgår flere tragiske dødsfald og psykoser.
Er der nogen,som har gode/dårlige forslag?

FED & FRED
ulle

Ja du har helt ret, man bør give unge det rette indtryk af hvad stoffer er og kan bruges til, således man undgår totalt misforstående brug. Jeg tror den eneste måde man kan dette, er ved at give den rette information om disse stoffer.
Man skal droppe alle de tåbelige skræmmekampanger, de hjælper ikke en skid! Men derimod forklare hvad det er man udsætter sig selv for når man, drikker sig fuld, tager ecstacy til fester, ryger cigaretter, eller påvirker sig med hvilken som helst anden drug.
Man skal stoppe med at forklare at nu er der så og så mange døde af E, uden at sammenligne med alkohol eller nikotin. For i bund og grund er det jo bare stoffer der alle påvirker nervesystemet på sin egen måde..

Ja jeg tror sku aldrig folk vil stoppe med at tage stoffer! Nu har folk fx røget lige siden Columbus tog tobaken med fra Amerika, og nu vil de tage syntiske stoffer, det hele styres af tiden.

Du har ret, stoffer burde gøres lovlige. Man burde gøres til ansvar over sin egen krop. Men på den anden side så vil det også bare ende med at vi glemmer at være mennesker, og glemmer at leve i den verden som vi alligevel ikke kan ændre...

MVH. Loonie

------------------
~Laws without victims serve no purpose other than to increase crime~

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
JA jeg er helt enig med jer. Jeg har selv prøvet en del stoffer og andre har jeg taget mange gange. Dog har jeg taget dem med respekt og en god tid imellem dem. Når folk fortæller mig at et stof er farligt kan jeg ikke sige andet end at det er vand også hvis det behandles forkert, der er simpelthend ikke noget her på jorden der ikke kan være farligt når det ikke behandles korrekt og med respekt. Derfor kunne EB's kampagne ligeså godt være imod kildevand da man kan drukne i det.
Nå men anyway jeg må se at komme til min pointe ;-)
Jeg er blevet træt af alle disse kampagner imod stoffer. Ja selvfælgelig er der massere af information FOR stoffer derude men de når simpelthend ikke ud til alm. mennesker. Kun itl dem der søger dem. Derfor burde vi gøre noget hved dette. Vi burde finde en måde at få denne information ud til alm mennesker så de kan få øjnene op for virkeligheden.
Vi burde bruge EB's egne knep og lade dem mærke hvad sandheden er.

Let no man lie upon another man

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg giver jer helt ret i at man burde legalisere samtlige stoffer. Som der engang var en der sagde til mig, så er alt fra kaffe og chokolade til heroin m.m. skadelige stoffer og loven er bare en grænse vi har sat efter hvad vi kan godtage/tolerer. Problemet er at, som Sten Laris skriver "nogle stoffer er farlige for politikerne". Derfor tror jeg, desværre, ikke at vi nogensinde for en 100% fri narkolov (et fuldstændigt åndsvagt udtryk) Jeg syntes også at det ville være en fed idé hvis man kunne få noget sandfærdig viden om stoffer ud til "folket" men det kan man vist kun gennem aviser og tv. Derfor er mit forslag at nogle friske fyre (eller damer9 går sammen om at lave et dokumentarprogram og sender det til DRvinduet. Så kan det være det bliver sendt. Gennemsnits seertallet til et sådan program ligger vist på ca. 25.000. Det er det eneste jeg kan komme på.

Hamp

------------------
Fri hash.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Vi bliver nød til at kontakte bladet som har skrevet dette og få fat i den information. Dette kan blive et vigtigt våben i kampen for legallisering.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
Zzzz

Senest rettet af loader 08 feb 2005 11:10, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Sverige
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Bøh:
Vi bliver nød til at kontakte bladet som har skrevet dette og få fat i den information. Dette kan blive et vigtigt våben i kampen for legallisering.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har scannet artiklen og lagt den her: http://www.egroups.com/files/dde-news . Acrobat Reader skal være installeret. Filen kan kun hentes, når man abonnerer på nyhedsbrevet, og er logget på eGroups. Se Generel Diskussion/Nyhedsbrev for informationer om, hvordan du abonnerer på nyhedsbrevet.

Hilsen Xanadu

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Jeg så lige en interessant rapport i tidsskriftet "Mens du venter", Juni/Juli 2000, s. 20-21 (ligger i lægernes venteværelser) om "Nikotin er lige så farligt som kokain":

"Parken i København kan rumme cirka 40.000 tilskuere. Et tilsvarende antal danskere dør indenfor 3 år af rygning."
...
"Et videnskabeligt forsøg med erfarne brugere af narkotiske stoffer viste, at det var svært at kende forskel på kokain og nikotin i ren form. Deltagerne i blindtestforsøget mente, de fik kokain eller muligvis heroin, selvom de i virkeligheden 'kun' fik nikotin."

Syntes bare det var gode eksempler på hvorfor vores narkolov ikke holder ;(

Xanadu

Junior medlem

Tja Stoffer skal legaliceres? tja. tjo. Har vi det ikke godt nok, Jeg tror en lovlighed inden for stofferne gør det på en måde kedeligt. Vi har det fint. jeg føgler ikke vi har brug for mere anaki, eller hvad du vil kalde det, jeg tror stofferne bliver taget fordi denne udholdelige verden, Gør en tankevenlig og Syg i Kraniet og derfor vil man Se tingene på andre måder. Drømme på andre måde. Vi kan tage rundt om jorden på 4 dage OG SÅ HAR VI SET DET HELE.! DET HELE PÅ FUCKING 4 dage. Der komme stofferne ind i billedet tror jeg. Vi leder efter drømme. Vi leder efter noget som der aldrig bliver åbne. Som jeg sagde til min storebror Vi har nøglen MEn vi kan ikke Dreje den. hvis endelig denne port Åbner går vi i Psykose og ligger i koma, lever vidre i sine drømme og bare får en normal værdag der. Jeg tror menneskerne er gået i den forkerte retnig af naturen.. Fuck vore hjerner og lad og blive Grasshopper, Fygle, Fisk, "dyr"
Hvorfor tager vi i byen.. hborfor?? Det gør vi for at få fisse <-- hvorfor vil vi have fisse. Fordi der kan komme unger ud af det. jeg tror der ligger en Tanke inde i det uvisse i dvale. Som siger FISSE! <-> Men der er så andre folk som gemmer sig væk i en sæk. Jeg holder mig sq til sækken, Jeg er bare ikke i stand til at holde sækken lukket. NOgle gange er der sq nogle der vil åbne den sæk. SOm åbner den med deres snævre finger. så kommer musikken langsomt ind. liiggee såå lannggsoommt sigger den - fisse fisse fiisssee FIIISSSEEE FIIIISSSSEEE OG MUSIIKKEN SPILLER Højt og der var man!

Jeg gider sq ikke skrive mere.. Det hele er jo bare en tanke som jeg glemmer og ikke opnår.. NU VIL JEG UD OG FISSE FIISSEE Billede ude i den Hyggelige by hvor alle menneskerne med de snævre finger som omfagner en og siger hej. Ses

<Martin - havde du forresten en god tur hjem fra Kbh?> Billede Ses Bjørn H F P

Fisse fisse fissee Natur Billede Stenalder mand kom herforbi STIG Billede!

Medlem

Til Loonex

Jeg tror sgu ikke du skal tager flere stoffer...

------------------
Fyzzt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]