Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: hehe...
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
keta-smølfen skrev:
hvorfor ik kbare bruge mønter ? en 10'er vejer fx precis 7 g.
http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money ... enDocument

og så lige et spørgsmål til hvorfor der er postet så mange forhandler links i denne tråd ? de er da vidst ikk helt tilladt hva?

tak for linket med mønter, lige hvad jeg manglede til min handscale til 26 kr. og den faktisk bedre end forventet :D

nu skal der pakkes svampe :twisted:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er brug for en præcis skalering, og her duer en smøg ikke (her skal feks tages højde for fugtighed, dårlig pakning og "smuldret" spids ol), og ved en mønt skal der tages højde for snavs og slitage.

Hvis jeg havde brug for et kontrollod ville jeg nok benytte mig af en rengjort og pudset mønt eller en klump rustfrit stål, som blev vejet på en ordentlig vægt (her taler jeg som et absolut minimum en af de "klassiske" vægte fra gymnasiets kemilokaler, men jeg ville personligt gå efter en stabiliseret laboratorievægt med aflukket vejekammer, og med en præcision på 0,1mg)

Dette lod kan nu opbevares i en lille lukket bøtte i et stykke filt eller noget vat, og kan tages frem når vægten skal kalibreres. Det er naturligvis vigtigt, at loddet kun håndteres med pincet og altid lægges direkte tilbage i æsken efter brug.

Kontrolvejning af de sidste to smøger i min pakke (de lyserøde Manítou) var 0,988g og 0,980g. Målt på en Tanita 1210.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]