Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 14 sep 2007 18:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Verner skrev:
Lilleso skrev:
Mit umiddelbare svar ville være HF* - selvom jeg ikke er glad for at sige det.

*Halv Fart

Men hvis du ikke kan overskue den ene gymnasiale udannelse, kan du sgu nok heller ikke overskue den anden..

Nu siger den oprindelige post jo sådan set også bare at han ikke tror at han kan klare eksamenerne, og ikke overskuer første g igen.. hvis han så tog HF ville han klare det på samme tid som ellers. See the point?

Titel:
Medlem

Hvis du består de eksaminer i første g. så nyd sommerferien i fulde drag og tag dig sammen i anden g! ALLE har nedern over gym og overvejer at droppe ud på et eller andet tidspunkt, men jeg kender folk der har været mere blæste og skoletrætte end man kan forestille sig som alligevel endte med at køre med på vognturen efter 3. g.
Det handler om at lave lektier med nogen der er gode, finde opgaver på nettet, ævle som en gal i timerne og så bare holde det ud.

Medlem

Geografisk sted: Århus
wist skrev:
jah som emnet siger "Idéer istedet for gymnasiet?" er sgu ved at blive lidt itvivl om jeg klare den igennem eksamerne i 1.g til at rykke op i 2.g... og orker sgu ik at tage 1.g om igen....

har i evt. nogle idéer til hvad jeg kunne gøre istedet??

ps. og jah har spurgt min studievejleder... men han er sgu på samme niveu som en guldfisk :?

Undskyld, men kunne ikke lade være med at grine da jeg læste din post. Du har svært ved at se dig gennem gym, undskylder tildels med at du går i "Rygerklassen", og mener så det er din studievejleder der er på samme niveau som en guldfisk...... :roll:
Tag det nu ikke personligt, syntes bare den var lidt sjov.

Mit råd: Hvis du virkelig ikke gider gym og ikke aner hvad du skal bruge det til, så DROP LORTET! Det giver jo ingen mening hvis ikke du bliver drevet af større ambitioner. Den med at have noget at falde tilbage på er så åndsvag, en studentereksamen giver jo ikke noget job alligevel. Næ, som tidliger forslået så prøv ungdomshøjskole, jeg kan varmt anbefale Egå Ungdomshøjskole i Århus, super lækkert sted med dygtige lærer. Inspirerne miljø!!! (Hvis du vil holde rygerstilen så måske Andebølle, har hørt på førstehånd at de stadig ryger i stor stil dér (#rygte#)).
Jeg var ihvertfald superglad for mit ophold på Egå, og syntes bestemt ikke tiden var spildt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@Neglen:
Det du siger om at en gymnasiel uddannelse ikke giver et job er en sandhed med modifikationer.
Jeg har søgt adskillige jobs som jeg var udmarket kvalificeret til, men blev afvist på baggrund af jeg ikke har en sådan uddannelse.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
Neglen skrev:
Undskyld, men kunne ikke lade være med at grine da jeg læste din post. Du har svært ved at se dig gennem gym, undskylder tildels med at du går i "Rygerklassen", og mener så det er din studievejleder der er på samme niveau som en guldfisk...... :roll:
Tag det nu ikke personligt, syntes bare den var lidt sjov.

hehe fair nok tager det nu heller ik personligt :) men har det med at skære ting ud i pap lidt for meget.. men der ligger nu nogle dybere ord bag det som er skrevet... tror bar jeg var for skæv til at skrive det :roll: men jo ungdomskole kunne godt lyde som en idé!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Jeg tog heller aldrig min studenter eksamen, starter som pædagog engang næste år..

Titel:
Medlem

DeHades skrev:
@Neglen:
Det du siger om at en gymnasiel uddannelse ikke giver et job er en sandhed med modifikationer.
Jeg har søgt adskillige jobs som jeg var udmarket kvalificeret til, men blev afvist på baggrund af jeg ikke har en sådan uddannelse.

Det jeg mener er at en gymnasiel udd. alene ikke bringer dig særlig langt anyway, den er sjældent job-givende i sig selv. Skal den bruges til noget, må der bygges videre med uni, handelshøjskole etc.....-derfor syntes jeg det er så lamt at tage en studentereksamen hvis man ikke har nogen anelse om hvad man vil, eller hvilken retning man vil gå.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Neglen skrev:

Det jeg mener er at en gymnasiel udd. alene ikke bringer dig særlig langt anyway, den er sjældent job-givende i sig selv. Skal den bruges til noget, må der bygges videre med uni, handelshøjskole etc.....-derfor syntes jeg det er så lamt at tage en studentereksamen hvis man ikke har nogen anelse om hvad man vil, eller hvilken retning man vil gå.

Jeg er ret enig i at en gym. udd. er klart mest til brug til videregående udd. Men selvom man ikke ved hvad man vil mens man tager den, er den dog rar at have den dag man finder ud af hvad gerne vil bruge sine evner til. Og i tilfælde af at du skal bruge en studentereksamen til det du vil lave, er den jo rar at have taget som ung.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det er altid en fordel at have huen.

Når man søger job gælder det om at have flest mulige kompetencer, tro mig, jeg ved hvad jeg snakker om.

Jeg har ikke selv de vilde kompetencer, jeg er bare et autodidakt knokkelhoved, men selv det kræver kompetencer. Jeg ville elske at have huen, fordi den vil gøre det lettere for mig at finde arbejde.

Tilbage til topic:

Hvad gør man hvis gymnasiet ikke går?

Enten finder man noget godt lønnet ufaglært arbejde og hygger sig med sine fritidsinteresser.
Man kan også tage en erhvervsuddannelse, for derefter at arbejde og hygge sig med sine fritidsinteresser.

Jeg er den første mulighed, det går fint og jeg har alt den tid i verdenen jeg kunne ønske mig i min fritid.

Hvorfor få en eller anden IMO latterlig boglig uddannelse? Man ender med stress og alt for meget arbejde. Jeg har det bedst med arbejde man ikke kan tage med hjem og jeg kan godt forstille mig at bogstav/tal nørderne har en del med hjem. Lad mig være badet i sved med smerter i musklerne og et smil i øjet, det er livet.

Har forresten lige søgt nat-arbejde. 160 i timen, ufaglært. Regner med at få det. Min gamle boss er ansat samme sted og hans folk bliver headhuntet, fordi vi simpelthen er så gode til at knokle røv.

Men jeg vil råde dig til at holde dig til gym, jeg er slidt ned inden jeg er 60 hvis jeg ikke tænker mig godt om, men det er det jeg har valgt.

Titel:
Medlem

Bliv bonderøv. Det rykker.. ! :D Men det kræver faktisk også en del bogligt, dog er det af intervaller, så det er til at holde ud.
Der er flere muligheder:
Faglært Landmand
Jordbrugsassistent
Jordbrugs maskinføre
Dyrepasser
Gartner
og flere.

Titel:
Medlem

Thomhash skrev:
Neglen skrev:

Jeg er ret enig i at en gym. udd. er klart mest til brug til videregående udd. Men selvom man ikke ved hvad man vil mens man tager den, er den dog rar at have den dag man finder ud af hvad gerne vil bruge sine evner til. Og i tilfælde af at du skal bruge en studentereksamen til det du vil lave, er den jo rar at have taget som ung.

Jeg ville da også gerne have en studentereksamen at vise frem, men at bruge 3 år af min ungdom på noget jeg ikke ser nogen særlig fremtid i??? HELL NO! Jeg fortryder ikke et sekundt at jeg istedet brugte mine 3 år på at leve livet, og få oplevelser på højskole, rejser og et udfordrende job som leder.
Hvis jeg en dag skal bruge en studentereksamen må jeg jo tage den til den tid, og så er det let at ærge sig og være bagklog. På den anden side ville jeg ærge mig 10x så meget hvis jeg havde slæbt mig 3 år igennem gym og aldrig skulle bruge papiret til noget. 3 år er laaaang tid hvis man bare følger flokken, forældrene el. "godt-at-falde-tilbage-på"-smørren.

Titel:
Medlem

Thomhash skrev:
Neglen skrev:

Jeg ville da også gerne have en studentereksamen at vise frem, men at bruge 3 år af min ungdom på noget jeg ikke ser nogen særlig fremtid i??? HELL NO! Jeg fortryder ikke et sekundt at jeg istedet brugte mine 3 år på at leve livet, og få oplevelser på højskole, rejser og et udfordrende job som leder.
Hvis jeg en dag skal bruge en studentereksamen må jeg jo tage den til den tid, og så er det let at ærge sig og være bagklog. På den anden side ville jeg ærge mig 10x så meget hvis jeg havde slæbt mig 3 år igennem gym og aldrig skulle bruge papiret til noget. 3 år er laaaang tid hvis man bare følger flokken, forældrene el. "godt-at-falde-tilbage-på"-smørren.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nu vil jeg så stærkt tvivle på at du som 30-40 årig går igang med en studenter udd., fordi du til den tid finder ud af hvad du skal bruge den til. Hvad med alle de andre ting du har i livet ved den tid. Kone, børn, bil, måske et hus. Job som giver penge til at betale for alle disse ting. Når man er i den alder er det svært bare at starte på en helt frisk fra bunden. Og så ville det imo være rart at have de to-tre år barberet af, og have taget uddannelsen som ung da man alligevel ikke vidste hvad man vil.
Desuden vil jeg mene at du kommer fra en studentereksamen, med mere end bare et stykke papir.
Men nu vil jeg lade den ligge her, kan udemærket godt forstå dig, ville bare lige pointere min pointe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
Agrimush skrev:
Bliv bonderøv. Det rykker.. ! :D Men det kræver faktisk også en del bogligt, dog er det af intervaller, så det er til at holde ud.
Der er flere muligheder:
Faglært Landmand
Jordbrugsassistent
Jordbrugs maskinføre
Dyrepasser
Gartner
og flere.

det eneste jeg skal plante er sgu min hash ! :D

men som det er indtil nu så er jeg ikke vidre i 2 g. fik lige et opkald fra vores sæk-retær :twisted: men har dog valgt at hoppe ind på TEC istedet... da jeg kan bruge min grafiske viden der... såå men ellers tak for alle svarende! damn det er sgu skønt med blandet respons'

Neglen skrev:
På den anden side ville jeg ærge mig 10x så meget hvis jeg havde slæbt mig 3 år igennem gym og aldrig skulle bruge papiret til noget. 3 år er laaaang tid hvis man bare følger flokken, forældrene el. "godt-at-falde-tilbage-på"-smørre

har det på samme måde! og jah livet skal sgu nydes og ikke bar følges trin efter trin efter trin! fordi nogle syntes man skal!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Neglen skrev:
Thomhash skrev:
Neglen skrev:

Selvom meget af det er skole, så er det hele ikke spild af tid. Det er ikke sådan at de 3 år man går i gymnasie er fuldstændig frarøvet oplevelser - ihvertfald ikke for mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]