Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

Hvad kan vi lære af det?

Læs om lortet, før man spiser det. Alt andet kan faktisk være dumt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan også få Ibuprofen som gigtmedicin på 400mg. De er lidt mindre og runde, ligesom almindelige ipren, hvor 600mg er lidt af en hestepille.(en forvokset panodil) Har selv fået det(400mg) hos lægen grundet smerter i skinnebenene. Men generelt synes jeg at det der ibuprofen er noget stærkt stads. I starten blev jeg helt groggy i et par sekunder ad gangen, bare jeg spiste en 400mg. Har sidenhen prøvet at spise 2 fordi, ja det var der behov for, og der var den styg ved mig. Hvis du ikke mener Ibuprofenen er nok så suppler med noget paracetamol eller noget, men som Levose så rigtigt siger: Ikke bare mere af det samme :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Kan godt være at jeg er totalt blæst at høre på, men hvad med noget kokain på gummerne? kan da bedøve dejligt. ellers ville jeg nok også sige lidokain.
mht ibuprofen fås de også i 400mg. :)

og hvis alt andet håb er ude, så se at falde i søvn så hurtigt som muligt, evt. med hjælpemidler, eller smudt ned til vagtlægen og ryk ham rundt. :) (og være glad for at du ikke bor i en skod by hvor vagtlægen lukker kl 23 så du må køre 50 km! :evil: )

Titel:
Flueknepper kongen

Ibuprofen virker på ingen måde psykoaktivt, så groggy-effekt er ren placebo :wink:

Titel:
MEGATRON

kokain!

Titel: svar
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
dopamin skrev:
kokain!

Hehe, syntes det var meget at gøre ud af en tandpine.. :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

2 kodimagnyler!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: nil aksem
Tag en frisk pilekvist og skær over på langs, så skal du bare forsigtigt ligge den ind ved tandpinen så skulle den være fixet. det virker faktisk forbavsende godt, kan ikke lige huske hvad det er i pil der gør det, men det er ikke bare fis.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
hvis det er tandkødsbetændelse, så skal du børste dine tænder grundigere.. se det hjælper.

hvis der er gået infektion i tandkødet, så skal man have antibiotika, og SÅ børste sine tænder grundigt, med en blød tandbørste således at tænderne og tandkød ikke lider overlast. supler gerne med mundskyld:)

gem hellere kokain m.m væk til en anden go' gang:)

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er salicylsyre i barken fra pil (salix alba - hvid pil), som sjovt nok er det virksomme stof i f.eks. aspirin, kodimagnyl, treo mm..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Der er salicylsyre i barken fra pil (salix alba - hvid pil), som sjovt nok er det virksomme stof i f.eks. aspirin, kodimagnyl, treo mm..

Forkert. Acetylsalicylsyre, som er et derivat af salicylsyre er det virksomme stof i de typer medicin du nævner. Salicylsyre derimod bruges til at opløse og blødgøre hård hud, og til at fjerne ligtorne og vorter. Tror ærligt talt ikke det er skide godt at smide i munden, men skal ikke kunne sige det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Acetyl-gruppen er kun påsat for at gøre salicylsyre mere fedtopløseligt... det virksomme stof er salicylsyre, og kun i mindre omfang, acetysalicylsyre. Ved peroral indgift vil størstedelen af den indtagne mængde ASA hydrolyseres til SA.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er jeg sgu forvirret, selvom det lyder som om du i den grad har styr på det. Den må jeg tage på min kappe, har ellers lige udført et forsøg hvor vi skulle fremstille acetylsalicylsyre, og jeg har også kigget lidt rundt på nettet. Forvirrende. Fandt det her, i et dokument fra Lægemiddelstyrelsen:

Citat:
Acetylsalicylsyre hydrolyseres hovedsagelig i leveren af esteraser til den aktive metabolit salicylsyre. Hydrolysen forekommer også i tarm og plasma samt i erythrocytter og i mindre grad i synovialvæske.

Er det det du mener?

Titel:
Insane psychedelia user!

Treasure skrev:
Acetyl-gruppen er kun påsat for at gøre salicylsyre mere fedtopløseligt... det virksomme stof er salicylsyre, og kun i mindre omfang, acetysalicylsyre. Ved peroral indgift vil størstedelen af den indtagne mængde ASA hydrolyseres til SA.

Så kodimagnyler indeholder altså også morfin?

Titel:
Insane psychedelia user!

Lilleso skrev:
Nu er jeg sgu forvirret, selvom det lyder som om du i den grad har styr på det. Den må jeg tage på min kappe, har ellers lige udført et forsøg hvor vi skulle fremstille acetylsalicylsyre, og jeg har også kigget lidt rundt på nettet. Forvirrende. Fandt det her, i et dokument fra Lægemiddelstyrelsen:

Citat:
Acetylsalicylsyre hydrolyseres hovedsagelig i leveren af esteraser til den aktive metabolit salicylsyre. Hydrolysen forekommer også i tarm og plasma samt i erythrocytter og i mindre grad i synovialvæske.

Er det det du mener?

Ja... altså: Salicylsyre findes i pilebark esterbundet som Salicin. Men salicylsyre og salicin er ikke særlig fedtopløselige, så man har fundet på den smarte idé at lade salicylsyre reagere med eddikesyreanhydrid og dermed acetylere SA og danne ASA (acetylsalicylsyre), som gør det langt mere fedtopløseligt. Så du har acetyl-gruppen som "hjælpe-gruppe" og når stoffet er transporteret over mave-tarm-kanalen ryger det igennem leveren og bliver hydrolyseret til salicylsyre, som er dét der blokerer COX-1 og COX-2 enzymerne som danner de prostaglandiner, der er mediatorer for smertestimuli af noiceptorer. Som der står i det du har fundet fra Lægemiddelstyrelsen sker hydrolysen ikke kun i leveren, men også i blodet, af enzymer der flyder rundt.

Dr. Phibes -> Flueknepperi? :roll: :roll: :roll:

Titel:
Flueknepper kongen

Nu acetyleredes salicylsyre så også, fordi salicylsyre er en syre, og man får ret så ondt i mavsen af ren salicylsyre. Så den kære hr. Felix acetylerede det for at gøre det mildere mod maven. Det var det oprindelige formål.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
ja skulle have den lavet men nu er det endnu værre :S

det dunker hele tiden osv...

har desværre ingen pilekvist i nærheden :/

ja det er vidst tandrodsbetændelse jeg har, tror ejg nok :) var pænt forvirret efter de havde givet mig bedøvelse så fattet ikk lige så meget af det hun sagde, kun at det kunne godt være det gjorde ondt i en ugen men så skulle det osse gerne aftage!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]