Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
harnz skrev:
I gamle dage åd vi da bare klumperne hvis vi ikke gad ryge. Hvad er problemet?

"Det værste der kan ske er, at du ikke bliver skæv" Citat fra en Admin. :D

For at øge biotilgængeligheden, så skal THC´en først "aktiveres", vha. varme (og opløsning i fedtstof).
Hvis du bliver skæv af blot at æde ½g klump, kan du være forberedt på den ondeste skævert af den samme mængde, hvis blot det er veltilberedt!
Men det er der skrevet stolpe op og stolpe ned om. Åben øjnene :wink:

Titel:
Relativistisk båthorn

Treasure skrev:
fordi virkningen først kommer efter 1 time eller mere. Desuden kan man nemt få for meget fordi man tror 1g ikke er særlig meget at ryge normalt, men det er altså meget at spise/drikke!

Ja, lige præcis :) Den fejl har jeg selv lavet et par gange. Spiser og spiser... "der sker jo ikke en skid??!"... flere timer og 5-6 gram senere: slammelam, og så må man ellers bare ride med på bølgen :roll:
Hash er dog rimeligt tilgivende, men personligt ka' jeg bedst li' at ryge det når jeg ikke vil hamre vildt igennem på det, og så kun spise det når jeg vil ha' en lang-varig dyb påvirkning (det kommer nok også lidt an på hvor vandt (eller tilvænnet) man er til det vil jeg tro)
Anyway, man ka' jo bruge det som man selv har mest lyst og foretrækker det :) Dét er jo det dejlige ved personlig frihed ;)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Når jeg spiser hashkager er 0,2 g mere end rigeligt :P .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Treasure skrev:
Hash kan opløses i fedtstof, dvs. smør, olie osv. Herfra kan du bage kager/småkager, lave kakao, sovs eller hvad du nu vil putte hash i. Brun hash-sovs må være godt til kartofler og flæskesteg :D

Er sikker på at følgende information jeg vil give sikkert allerede står et eller andet sted her på siden. Men jeg er på amf, og min kammerat gad ikk høre på mig længere og er skredet i seng, så nu sidder jeg her uden andet at lave og får en ustyrlig lyst til at dele ud af min bedrevidenhed til folket, haha :D

Ved oral indtagelse af hash er det meget vigtigt at hashen opløses i fedtstof før indtagelse for at få en optimal effekt af det... THC binder sig nemlig til fedtmolekylerne og optages denne vej af kroppen bundet til disse molekyler... Det er nok bare lige at varme en dl mælk, eller noget med et gram tjald, til det hele er opløst, så det er ikke fordi det er store mængder fedt der skal til!
Man får også en effekt ved at indtage det oralt uden at det er opløst i fedtstof først, men denne effekt er minimal, og langt det meste af THC'en vil ryge ud i den anden ende, og det jo helst ikk det man vil opnå... Problemet er her at THC'en, skal finde fedtstoffer i mavesyren og binde sig til dem, for at kunne komme i omløb i kroppen... Noget af det vil binde sig og optages, men langt det meste når aldrig så langt og ryger ud af kroppen ved næste skyl...

Engang slugte jeg 5-6 gram god galar oralt, da jeg hurtigt skulle af med det, og ikke så nogen anden udvej, hehe... Det virkede skam, men i forhold til at det var en så stor mængde skulle man jo tro at jeg ville være faldet i søvn, og have sovet den ud på et døgn eller noget, men tværtimod... Var som at have røget sig mellem-skæv på en god ryger...

Peace out, fra et bonghovede der p.t. røvkeder sig ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]