Det kommer an på voldens karakter. Dommeren der tager sagen og en masse andre faktorer. Jeg har selv et par voldsdomme, hvor kun den ene var fortjent, og ironisk nok den jeg slap nemmest ud om.
Jeg tog hårdt fat i min daværende kæreste fordi at hun igennem længere tid havde kørt på mig og manipuleret mig. Jeg slog hende ikke men gik klart ud over grænserne for acceptabel opførsel. Men da ingen fysisik skade var sket, slap jeg ud med en betinget dom på 30 dage.
t et par år idligere havde jeg rykket to dumme bønder i brædderne for at ville starte et slagsmål med mig ved at smide øl på mig. De fik begge to så eftertrykkeligt på gummerne, at det blev set som virkeligt grov vold. Vidner kunne dog meddele at jeg ikke startede det men afsluttede det, og dommen blev derfor den samme.
Så min pointe er, det er aldrig til at vide hvad der sker. Jura har intet at gøre med retfærdighed, og den er ikke konsekvent eller konsistent. Hvis du kommer fra et godt hjem med klaver er der ofte ubetingede straffe, men hvis din far er en druksut ryger du ind, selvom du aldrig tidligere er straffet. osv...
held og lykke til.
|