Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da denne tråd både hører til i vores psilocybinsvampe- og cannabis fora, havde jeg svært ved at placere den ét bestem sted. Så derfor har jeg valgt at smide den her. Jeg håber, det er i orden. :)

Ja, så har jeg endelig fået taget et billede af mit grorum. Jeg vil dyrke psilocybinsvampe og cannabis i samme rum, da de kan klare nogenlunde samme temperatur. Men hertil har jeg lige et spørgsmål: Kan det godt lade sig gøre?

Billede

Det røde felt er til psilocybinsvampe og det grønne felt er til cannabis. Det blå felt er der, hvor jeg har tænkt mig at hænge en 250w HPS lampe til cannabis (den vil blive sat fast i nogle rør i loftet). Hele rummet er af beton (og er omtrent 25 grader varmt). Der er én dør af træ.

Nogle der kan hjælpe mig med indretning? Her tænker jeg på udluftning (måske via nøglehullet? :P).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Du skal være opmærksom på at svampe har behov for meget sterile omgivelser, også tror jeg også at varmeudviklingen fra el-pæren bestemt ikke ville gøre det nemmere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Du skal være opmærksom på at svampe har behov for meget sterile omgivelser, også tror jeg også at varmeudviklingen fra el-pæren bestemt ikke ville gøre det nemmere.

Mine svampe skal jo gro i de bedroller-boxes, som der står på den øverste hylde i rummet. Efter hvad jeg har forstået, skulle det ikke have noget at sige, om der eksempelvis er et cannabisgrow nedenunder i og med, at kagerne ikke står fremme i rummet, men er "pakket" ind?

Varmeudvikling fra HPS-lampe har jeg tænkt på. Jeg vil købe nogle blæsere ind til at køle rummet ned med.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Kjær skrev:
eedeolla skrev:

Mine svampe skal jo gro i de bedroller-boxes, som der står på den øverste hylde i rummet. Efter hvad jeg har forstået, skulle det ikke have noget at sige, om der eksempelvis er et cannabisgrow nedenunder i og med, at kagerne ikke står fremme i rummet, men er "pakket" ind?

Varmeudvikling fra HPS-lampe har jeg tænkt på. Jeg vil købe nogle blæsere ind til at køle rummet ned med.

Jeg tror du har ret, vi havde hvertfald bare vores bedrolleres stående i stuen da vi dyrkede. Det skete der ikke noget ved.

Ja og blæsere ville være en god idé, især også til at "stresse" planterne. Men det er da nogen små planter du har tænkt dig at dyrke, der er da ikke meget plads, eller er det bare bedrag?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Men det er da nogen små planter du har tænkt dig at dyrke, der er da ikke meget plads, eller er det bare bedrag?

Rummet har et areal på 1,08m2. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]