Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Afkom af diverse indlæg om psykiatere/psykologer.
Kan du anbefale en/flere psykolog(er), som har Stanislav Grof med i bagagen, udover Jørgen Lumbye!?

Titel: inspirerende.
Junior medlem

Hvor sødt...

Jeg er sikker på alle står på pinde for dig.

Afkom... :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det ikke lige ved at tonen bliver for ubehagelig herinde? Alle ved udmærket hvad trådstarter mente, så der er ingen grund til at gøre sig til Kloge-Åge med rullende øjne.

Titel:
Dedikeret medlem

Finno tråd. Det ville da være rart med en eller anden form for liste med psykologer som har en faglig interesse og dygtighed udi at arbejde med mennesker der indtager stoffer. Eller med en generel alternativ holdning til mennesker og deres placering i tilværelsen. Psykologer er jo vitterligt meget forskellige, hvilket jo er ganske godt, da mennesker også er det.
Jeg vil se om jeg får tid til at undersøge sagen nærmere. Men ellers kan man se efter psykologer på Dansk Psykolog Forening http://www.dp.dk

@S: Mon ikke et retorikforum er et bedre sted at hænge ud hvis det handler om træde på folks evner til at formulere sig? Ikke alle brugere herinde er lige gode skriftligt, men det hjælper vitterligt ingen at træde på nogen der ligger ned. Hvis du vil spille smart på andres bekostning, så find et forum for ligesindede!

/laden

Titel:
Junior medlem

Jeg skammer mig...så... :oops:

Titel: psyk
Junior medlem

For at råde bod på mine "ubehageligheder"

holotropi@niels-bagge.dk

Han er uddannet af manden selv...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere over the rainbow
Her er der nogle mennesker der er uddannet i Stanislav Grofs metode. Holotropisk vejrtrækning er en metode han har udviklet som alternativ til lsd terapi. Lsd er skiftet ud med hyberventilation som efter sigende skulle kunne bringe een i en ændret bevidstheds tilstand og føre til nogle ret heftige oplevelser. Metoden er inspireret af gamle meditations teknikker og foregår med lukkede øjne og liggende.
Jeg synes ihvertilfælde at det lyder interessant.

http://www.holotropi.dk

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Queenbee skrev:
Her er der nogle mennesker der er uddannet i Stanislav Grofs metode. Holotropisk vejrtrækning er en metode han har udviklet som alternativ til lsd terapi. Lsd er skiftet ud med hyberventilation som efter sigende skulle kunne bringe een i en ændret bevidstheds tilstand og føre til nogle ret heftige oplevelser. Metoden er inspireret af gamle meditations teknikker og foregår med lukkede øjne og liggende.
Jeg synes ihvertilfælde at det lyder interessant.

Jeg har prøvet holotropi 2 gange nu (sidste gang i lørdags, og i øvrigt hos Niels Bagge, som S nævner). Det er en rigtig spændende teknik, og kan vitterligt føre til kraftige psykedeliske oplevelser samt kropslige tilstande hvor kroppen spontant skiller sig af med ellers ubevidste, dybtliggende spændinger. Det fører til at man bagefter er mere rolig, afslappet og i en behageligere sindstilstand end før sessionen.

Bevidsthedstilstanden man kommer ind i har i min oplevelse klare træk til fælles med svampes virkning, men alligevel er det noget andet, især fordi man selv løbende kan gøre oplevelsen kratigere eller svagere, fuldstændig som man selv ønsker, ved at bruge åndedrættet.

Hvis der er andre der har erfaring med metoden, har jeg tidligere oprettet et emne hvor man kan skrive om sine oplevelser: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=14062

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]