Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Det kunne være meget interessant at vide hvor udbredt flashback/hppd er blandt narkobrugere herinde.

Fortæl din historie! Hvordan, hvad og hvilken substans udløste flashbacks?

Senest rettet af Periwinkle 04 okt 2006 03:22, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Flueknepper kongen

Æhh... Jeg har ikke oplevet flashbacks. Måske dog en mild form for HPPD.

Hvis jeg stener og kigger ned på mit gulvtæppe i lang tid (20 sek ca.) kan jeg se de samme mønstre jeg kan på LSD. Dog meget svagere. Det gør mig virkelig ingenting. Og det er ikke blevet værre af at tage mere psykedelika.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Om det er rigtig HPPD ved jeg ikke, men hvis jeg lukker øjnene et par sekunder sker det tit at jeg bliver mødt af noget i denne her stil.
Det er noget der er opstået inden for de sidste 3 måneder. Det kommer dog kun hvis jeg er lidt træt og ikke tænker på det. Desuden forsvinder det så snart jeg prøver at fokusere på det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dengang jeg røg tjald hver dag, oplevede jeg en mild form HPPD - slør i kanten af mit synsfelt, stjerner fik tracers og få gange har jeg set tusindvis af knitrende gnister i sommersolen. Det er ikke noget der har irriteret mig, tværtimod har det været et underholdende indslag i dagligdagen :)

Desuden forsvandt det, da jeg gik fra at ryge dagligt, til en gang om måneden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Levose skrev:
Æhh... Jeg har ikke oplevet flashbacks. Måske dog en mild form for HPPD.

Hvis jeg stener og kigger ned på mit gulvtæppe i lang tid (20 sek ca.) kan jeg se de samme mønstre jeg kan på LSD. Dog meget svagere. Det gør mig virkelig ingenting. Og det er ikke blevet værre af at tage mere psykedelika.

Hehe vildt.. har det på præcis samme måde.. Det er sådan et hvidt blåt ternet jeg har.. når jeg kigger på det kommer der streger på kryds og tværs. og til sidst bliver det til et underligt mønster.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg har en enkelt gang haft et flashback.
jeg havde haft et lsd-trip med 2 gutter, der endte i et bizzart ubekvemt leje.
Det blev et trip med forbindelse til oprindelse/løsningsmodeller til nogle problemer jeg døjer/døjede med - da jeg havde taget meth samtidig, og ikke kunne sove i døgn, blev det en forfærdelig tur.
da jeg en 14 dages tid senere var ude og køre en tur (jeg havde røget en pind datgen før) så jeg et flot skydække, hvor aftensolen stod rød/orange i baggrunden... pludselig blev himlen meget levende, og nogle skyer dannede en indgang til en grotte, dekoreret som et trolde- eller Grimlingehovede.
Grottens "underkæbe" lå ved en strandkant, hvor bølger (nogle andre skyer) skyllede ind og ud af grotten.
det lyder måske meget idyllisk, men der var en dyster temning over det, og det gav mig en fornemmelse af at jeg var nødsaget til at gøre noget drastisk for at "overleve"

ang. HPPD har jeg tit set tapeter og tæpper lave de her sjove vride- og 3d mønstre som man kender det fra meget psychedelika, men kun når jeg har røget hash inden for de sidste 2-3 dage... dette har dog altid været hyggeligt.

ja, måske skal tilføjes at jeg nok havde taget lidt mere end hvad godt var det år... den havde vel stået på 15-20 trips hvor en del var blandingstrips.
derudover en bunke hash og drukmisbrug...

Senest rettet af TATP 22 aug 2006 22:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Et par dage efter et svampetrip, fik jeg et underligt "flashback", som jeg nærmest vil beskrive som en mental bøvs!? Altså et slags opstød i hjernen, som både involverede tanker smag og lugtesans, og for et kort øjeblik bragte mig tilbage i en ruslignende tilstand. Udover det, intet af betydning.

En idé til forbedring af denne tråd: hvis folk også lige gad skrive deres omtrentlige narkoforbrug: hvor mange trips man har under bæltet ca (bare ca :wink:) over x antal år.

for mit vedkommende: ca 10 moderate trips (primært svampe) over 1 år.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Kopfka Phutzki skrev:
en mental bøvs...

:lol:

Det eneste jeg har oplevet er noget som minder meget om lallehat´s.
Figurer som skifter fra små til store, eller bytter plads rigtig hurtigt, når jeg har lukket mine øjne.
Har ca 40 gode trips fordelt over 5 år bag mig. Svampe, mdma, 2cl og lidt coke. Har iøvrigt aldrig haft et "dårligt" trip.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Jeg tror jeg fik hppd i forbindelse med hashrygestop eller mdma trip..(har skrevet i "ungdom på stoffer" i bagsiden af medaljen hvor meget)..

Har en smule "static" når det er mørk...
"floaters" hele tiden hvis jeg fx stirrer op på himlen..
"trailers" efter ting jeg kører forbi nogle gange..fx træer eller skilte der står for sig selv - har også oplevet et par gange at der har været det efter mine arme når jeg har bevæget dem foran mine øjne i forbindelse med lige at være stået op og stadig i halv sove-mode..
nogle gange, nu om dage meget sjældent, ser jeg lige en geometrisk figur eller to og lidt afterimages...
også prøvet det der med at opleve se figurer når jeg lukker mine øjne, men det lægger jeg ikke mærke til mere..
har stadig en del ikke-eksisterende bevægelser i øjenkrogene hvis jeg fx stener på noget hvor der er mønster eller bare små ting eller andre ujævheder på..
men stille og rolig..ikke noget der bekymrer mig eller irriterer mig ret meget noget af det..kun lige den med static'en kan være lidt irriterende hvis man skal finde vej i et mørkt rum :lol:

Det eneste jeg synes er neder er den umotiverede angst/uro jeg oplever engang imellem..ved ikke om den har noget med hppd'en at gøre, men har bare læst om mange andre hppd-ramte som ihvertfald også har umotiveret angst..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
SSMA du vælger også at fokusere helt vildt på det. Eller det er det umiddelbare indtryk man får af at læse dine poster. Altså det er jo ikke sådan, at du ikke kan se for bare visuals.

HPPD diagnosen er vist stadigvæk ret omstridt. Mon ikke dine symptomer forsvinder på et tidspunkt? Især hvis du lader være med at fokusere så meget på dem?

De fleste mennesker har "floaters" når de glor op i himlen, jeg mener det sker når øjet opfanger blodceller der passerer retinaen (eller noget i den retning). Meget normalt fænomen. Jeg får også "tracers" i sær når jeg er træt. Havde dem også før jeg indtog nogle former for psykedeliske stoffer.

Hjernen laver hele tiden fortolkninger på hvad der sker i synsperiferien, måske er du bare blevet for opmærksom på dem?

Og ikke specielt rettet mod dig SSMA... Men stop nu det forpulede HPPD hysteri!! Altså, siden HPPD diagnosen kom frem for et par år siden, er alle der har eftervirkninger af et trip, pludseligt ramt af "HPPD".

IMO er diagnoser ofte noget lort, selvgjort eller ej, da de oftest medfører en forstærkning af symptomerne. Kender det udemærket fra mig selv da jeg blev overbevist om jeg havde hjerteproblemer, pludselig kunne jeg mærke alt muligt i venstre arm og hånd. Gik rundt med det i et stykke tid og var rimeligt nervøs, tog mig sammen og besøgte lægen. Efter en enkelt konsultation hvor han konkluderede at intet var galt, forsvandt samtlige symptomer.

Konklusionen af denne post er dog ikke, at psykedeliske stoffer er harmløse.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Has Oak..

Jeg vil lige sige at den her post er altså beregnet til at skrive hvad man oplever med hppd og ens historie omkring den - som jeg har forstået det :wink:

Jeg synes faktisk ikke at det går mig på mere som sagt.. ved det er der - og længere er den ikke..i starten lagde jeg bare MEGET mærke til det fordi jeg ingen anelse havde om hvad der skete med mig..havde ikke haft nogen specielt dårlige trips eller noget..bare stoppet med at ryge..

Det sker lige engang imellem at jeg fx ser nogle trails, og så kommer man jo automatisk til at tænke på det..og så griner jeg bare lidt af det eller ignorerer det..det har bare krævet lidt tid at komme til det punkt.. og så er jeg faktisk mere eller mindre ligeglad om det forsvinder (pånær angsten)

Men nogle har altså haft det i mange år, og synes det ødelægger deres liv med DP/DR osv. - og man skriver da også omkring HPPD at de kan få mennesker til at knæle - tror bare det er i ekstreme tilfælde for meget svage individer.. impo - eller måske for folk der har gået rundt og troet de var ved at blive sindsyge i flere år..

vil sige, det har hjulpet mig en del at kunne katerigorise "sygdommen", for lægen og alle andre omkring mig sagde det var helt normalt, selvom lægen ikke rigtig kunne nikke genkendende til det, men det nok skulle forsvinde efter nogle måneder..
det gjorde det ikke og så tror jeg for alvor jeg begyndte at blive bekymret..JEG oplevede jo de her ting som jeg aldrig havde oplevet før og vidste ik om det var halluer eller hvad det var..og så er der jo lige de universielle tegn på skizofreni jeg syntes jeg kunne passe mig ind på..

Citat:
Og ikke specielt rettet mod dig SSMA... Men stop nu det forpulede HPPD hysteri!! Altså, siden HPPD diagnosen kom frem for et par år siden, er alle der har eftervirkninger af et trip, pludseligt ramt af "HPPD".

For mig er HPPD bare en betegnelse for de her, tilsyneladende, stoffremkaldte synsforstyrrelser man har..i stedet for at kalde en hel masse spader for spader....og det handler vel i bund og grund om hvad man lægger i betegnelsen..der er ingen der siger at man skal sætte den op imod det værre..tror altså heller ikke der er en general opfattelse af at hppd er meget slemt..kun lige for de enkelte som føler det er det :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Korte af det lange...

Har taget psykedelika i 8 år, fik HPPD efter en 4-5 år, præcis samme periode som jeg begyndte at opdage mit spirituelle jeg.

Jeg bemærkede at jo mere fokus der var på HPPD'en, jo kraftigere blev den. Men efter en kort periode forsvandt det og jeg er et bedre menneske...

:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Hva står det for HPPD?

Titel:
Flueknepper kongen

MethylOle aka bling bling skrev:
Hva står det for HPPD?

hallucinogen persistent perceptive disorder =
blivende opfattelsesforstyrrelse pga hallucinogener