Has Oak..
Jeg vil lige sige at den her post er altså beregnet til at skrive hvad man oplever med hppd og ens historie omkring den - som jeg har forstået det
Jeg synes faktisk ikke at det går mig på mere som sagt.. ved det er der - og længere er den ikke..i starten lagde jeg bare MEGET mærke til det fordi jeg ingen anelse havde om hvad der skete med mig..havde ikke haft nogen specielt dårlige trips eller noget..bare stoppet med at ryge..
Det sker lige engang imellem at jeg fx ser nogle trails, og så kommer man jo automatisk til at tænke på det..og så griner jeg bare lidt af det eller ignorerer det..det har bare krævet lidt tid at komme til det punkt.. og så er jeg faktisk mere eller mindre ligeglad om det forsvinder (pånær angsten)
Men nogle har altså haft det i mange år, og synes det ødelægger deres liv med DP/DR osv. - og man skriver da også omkring HPPD at de kan få mennesker til at knæle - tror bare det er i ekstreme tilfælde for meget svage individer.. impo - eller måske for folk der har gået rundt og troet de var ved at blive sindsyge i flere år..
vil sige, det har hjulpet mig en del at kunne katerigorise "sygdommen", for lægen og alle andre omkring mig sagde det var helt normalt, selvom lægen ikke rigtig kunne nikke genkendende til det, men det nok skulle forsvinde efter nogle måneder..
det gjorde det ikke og så tror jeg for alvor jeg begyndte at blive bekymret..JEG oplevede jo de her ting som jeg aldrig havde oplevet før og vidste ik om det var halluer eller hvad det var..og så er der jo lige de universielle tegn på skizofreni jeg syntes jeg kunne passe mig ind på..
Citat:
Og ikke specielt rettet mod dig SSMA... Men stop nu det forpulede HPPD hysteri!! Altså, siden HPPD diagnosen kom frem for et par år siden, er alle der har eftervirkninger af et trip, pludseligt ramt af "HPPD".
For mig er HPPD bare en betegnelse for de her, tilsyneladende, stoffremkaldte synsforstyrrelser man har..i stedet for at kalde en hel masse spader for spader....og det handler vel i bund og grund om hvad man lægger i betegnelsen..der er ingen der siger at man skal sætte den op imod det værre..tror altså heller ikke der er en general opfattelse af at hppd er meget slemt..kun lige for de enkelte som føler det er det