Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 16:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 nov 2023 02:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
Til hvor kragerne vender, og hvor TV2 altid sender, her er en besked, til alle mine venner.

TV2 har igangsat en ny dokumentar, "Det sindssyge eksperiment" som omhandler danmarks LSD-skandale i 1960.

Citat:
Om Det sindssyge eksperiment:
Søren Pilmark og Amalie Dollerup spiller hovedrollerne i dramadokumentaren i fire afsnit, der blotlægger en af danmarkshistoriens mest bizarre psykiatriskandaler. Et lægehold blev frifundet for at udsætte flere hundrede danske patienter for forsøg med LSD. Men nu er et hemmeligt arkiv dukket op.

Jeg tænkte at hvis nogen havde kommentare til udsendelsen, så kunne man gøre dette her.
Men er dette ikke også bare en ekstra genvej til min tråd om mit krav af ændring af psykiatriloven?
Jo det er det! Læs tråden her!

_________________
http://Lucipher.dk/


Senest rettet af visias 12 nov 2023 03:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2023 10:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
I tider hvor psykedelisk medicin virkelig er under fremskridt og endelig begynder at få lidt fodfæste rundt om i verden, vælger tv2 simpelthen at producere en skræmmekampagne for netop dette.
Bare ud fra titlen, kan vi hurtigt konkludere hvor unuanceret et billede der bliver malet.
Jeg har set de første to afsnit og jeg kommer også til at se de to sidste, udelukkende for at få bekræftet at det forbliver unuanceret hele vejen igennem.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2023 10:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Søren Pilmark ser mega ond ud i kittel, godt valg. Vi har snakket lidt om det i NH tråden, men der var jeg så ikke klar over at det er en drama serie, herre gud, det er da spændende hvad der skete dengang. I det hele taget er der godt med kød på dansk psykiatri historie på godt og ondt, vi var feks forsøgsland for det hvide snit som først blev afskaffet i 70erne og vi er det land der har gjort det på flest pr indbygger (så det var med at opføre sig ordentligt). Ja medicinal industrien har altid været rådden i kanterne.

Må lige få det set.

Edit: der er heller ikke ret meget nyt at sige om psykedeliske forskning, der er mange forsøg med depression, angst og misbrug og det virker ret godt, og der kommer flere og flere af dem selv i Danmark. Nu er det så aktuelt at prøve mod hortons hovedpine, hvilket er fedt fordi jeg har ikke haft migræne i over 10 år siden jeg prøvede svampe. Derudover er det nu også svær OCD svjv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2023 12:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Kender faktisk 1 som sværger til svampe i forhold til Hortons hovedpinen så spændende!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2023 12:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
Det er da spændende og en interessant affære.
Der jeg gerne vil hen, er at programmet stikker folk blår i øjnene. Der mangler refleksion i en moderne kontekst. Den almene dansker uden kendskab til psykedelika vil se programmet og komme ud med en modstand mod psykedelisk behandling, er min tanke.
Min kritik er farvet, da jeg i forvejen har store problemer med tv2. Der mangler også stadig to afsnit og hvordan kan man overhovedet kritisere et produkt, man kun har erfaring med halvdelen af?

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2023 13:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Hvis man kigger på det aktive stofs molekylær struktur i sumatriptan, som er medicin imod migræne, så ligner det faktisk meget psilosybin, så der er nok også gamle forsøg som er blevet skrottet, og man har så lavet noget der ligner. Ca. Det er jeg ikke så skarp på.

@silvio jeg ender nok med at sidde med samme følelse.

Jeg har det nok lidt sådan med psykedelika, at mange ikke engang ville ændre holding om de så stod med 20 gode studier foran sig. Det er som at argumentere om a kraft med en der levede under tjenobyl ulykken.

Så længe forskningen går fremad og breder sig. Mange folk skal jo bare igennem deres følelser altså, man behøver ikke rationalisere hele sit liv for at blive rask. Tror jeg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2023 21:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
Nu hvor sidste afsnit er blevet sendt ville jeg da lige lave en konklusion.

Først og fremmest vil jeg sige at det er en god dokumentar. Det er kun godt at det bliver taget op, da sandheden om at det direkte har været tvangs-forsøg, har været skjult for at undslippe straf.

Jeg mener bestemt også at det er godt der kommer mere fokus på unødig tvang i psykiatrien, da dette stadig foregård. Medikamenterne er bare nogle andre, bivirkningerne på de nye medikamenter er jo også fatale, her snakker vi bla.a impotens, nedsat frugtbarhed, pludseligt besvimelse og misbrugspotentiale. Bivirkninger, som LSD ikke har.

Silvio Berlusconi skrev:
I tider hvor psykedelisk medicin virkelig er under fremskridt og endelig begynder at få lidt fodfæste rundt om i verden, vælger tv2 simpelthen at producere en skræmmekampagne for netop dette.
Bare ud fra titlen, kan vi hurtigt konkludere hvor unuanceret et billede der bliver malet.
Jeg har set de første to afsnit og jeg kommer også til at se de to sidste, udelukkende for at få bekræftet at det forbliver unuanceret hele vejen igennem.

Jeg synes ikke det virker som skræmmekampagne, du vil aldrig kunne få et nuanceret billede, nu hvor det handler om hvordan det kan gå max galt.
Jeg har selv oplevet "fear-flashbacks" efter et candyflip hvor MDMA'en holdt op med at virke. MDMA nedtur plus at LSD frygt-scenariet blev ved med at virke, det er ikke ligefrem noget jeg vil kaste mig ud i igen. Jeg var heldigvis god til at styre det, trods min erfaring med andre psykedelika. Så dette er jo ingenting i forhold til de oplevelser de må have haft på Frederiksberg Hospital, især de hovedløse doser og tvangsforhold taget i betragtning.

Jeg ser ikke LSD, som et værktøj inden for psykiatrien. Psilocybin & MDMA tilgengæld egner sig langt bedre under rette forhold.

_________________
http://Lucipher.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2023 21:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 nov 2023 14:44
Indlæg: 1
Tja selvfølgelig ....Har godt nok ikke set programmet (ser ikke tv)MEN kan næsten forstille mig hvad der sker her ! . det er jo begyndelsen til ,at vores forældede magtstruktur som vi kender den, kan kollapse og sund anarkisme kan /vil opstå ud af dette ?Det er højt upassende i kapitalens navn og disse tilhænger af denne form som ingen logisk fremtid har .Kampen mellen kapitalisme og konservationisme ,økologisk bevidsthed for kloden. El. af værdier der ikke placerer markedsværdier i 1. prioritering...osv..Jeg personligt er overbevidst anarkist i den forstand at jeg tror mere på mennesker end på abstraktion el. institutioner og magtstrukturer der bliver stukket ned i halsen på mig .

Nå ! Med dette sagt ,vil jeg hermed tilbyde ....til evt. interesserede i dette(?)en opskrift på hvordan du kan bikse din egen Ayahuasca ligene brøk sammen :
1) brug "Desmanthus Illinoensis" (kaldes os : "the Illinois bundle weed/flower) Tør rødderne og skrab den ydre rodbark af (denne er rød farvet af DMT)lav et afkog/simre , af barken !
ELLER brug
: 2) "Arundo Donax " ( på dansk : "Pælerør/Kæmperør ") (Denne plante har den største kendte koncentration af DMT, blandt planter) Lav et afkog/simre koge..af rødderne
Både ved brug af 1 og 2 valg, skal det efterfølgende ske!
3) Der skal tilsættesMAO : Mahoaminoxidase hæmmer, til det færdige afkog fra valg :1 og 2. Hertil kan bruges frø fra
: "Peganum Harmala " ( "wild rue", især den syriske/iranske og "Banisteriopsis caapi") (Harmin er en BETA carbeline og en Harmala alkaloid !)
Frøene kan oftest købes hos alle alm. Arabiske fødevareforhandler/butikker /markedspladsen osv.
Af disse frø skal MAX. bruges 2g. som Knuses/males og blandes /røres godt med lunt vand, og blandes herefter sammen med dit afkog fra nr. 1. eller nr. 2. valg.
Klar .
Lige et tip til folk som er interesseret i trip ved brug af "Heavely Blue Morning glory" (den eneste af arten som er potent til dette!) Dyrk selv planten ,meget nemt! Tør frøskallerne, efter afblomstringen , og efter at blomsten selv er faldet ned fra planten . bank frøene ud af skallerne ved ligge dem i en papirpose og bank denne . SPIS IKKE FRØ KØBT DIREKTE FRA FRØHANDEL, De er behandlet med et svampemiddel som du bliver syg af !! (Dosis er 4-5 frø)
Sådan Johan ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team