Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 okt 2020 09:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
Sidder lige og lytter til P1 :)
Citat:
Tusindvis af danskere spiser små doser af LSD og svampe i hverdagene - mikrodoser kaldes det. Doserne er så små, at der ikke er nogen direkte effekt - man bliver altså ikke skæv af dem. Men spørger man brugerne, hjælper mikrodoserne dem til at fokusere, blive mere kreative og alt muligt andet. Men virker det? Hvordan kan stoffer, man ikke kan mærke overhovedet gøre en forskel? Sygt nok tager et trip ind i en verden af svampedyrkning, frimærker og en hel del placebo.
Medvirkende:
David Erritzøe, læge og klinisk forsker i psykedeliske stoffer ved Imperial College London.
Margit Anne Petersen, lektor ved Center for Rusmiddelforskning, Aarhus Universitet.
Martin Kufahl, formand for Psykedelisk Samfund.
Vært: Maja Thiele, læge og forsker.
Producer: Søren Bjørn-Hansen.
Hør udsendelsen her!

_________________
http://Lucipher.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2020 11:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tusindvis, ligefrem..

Spændende!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2020 13:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
spaffeh skrev:
Tusindvis, ligefrem..

Spændende!


Ja hvor mon de har den statistik fra? Der er nok nogen facebook grupper med et par tusinde medlemmer som omhandler mikrodosering, men min klare indtryk af de grupper er at langt fra alle mikrodosere i hver dagen, samt ca. højst 1% der har en tilgang der kan kaldes systematisk. F.eks. er jeg medlem af sådan en gruppe og jeg mikrodoserer meget sporadisk (måske en gang hver anden månede). Jeg gør det ikke for at optimere min hverdag eller for at kurere depression. Jeg gør det rekreativt svarende til at ryge 3 sug på pot joint. Ikke fordi jeg ryger på trip af 0.2 g svamp, men det giver nogen milde kropslige fornemmelser jeg godt kan lide og en lille boost til min glæde for gåtur og/eller musik. Jeg tror ikke jeg er alene om at mikrodosere sådan og især ikke i de grupper der, og det er jo egentlig ikke sådan metoden skal bruges hvis man skal integrere det i sit arbejdsliv eller behandle en depression.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team