Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 maj 2019 00:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
https://ekstrabladet.dk/112/herning-dre ... ng/7642389

Ekstrabladet her til aften:

Retsmedicinernes foreløbige konklusion om dobbelt-dødsfaldet i en lejlighed i Olufsgade i det centrale Herning torsdag 9. maj er stærke sager for de pårørende og den del af omverdenen, som med gru har læst om sagen i Ekstra Bladet og andre medier.

Men som om det ikke er forfærdeligt nok i sig selv, at de to drenge på 17 og 18 år døde efter at have indtaget en overdosis narko, så fastslås det i retsmedicinernes erklæring fra i torsdags, at drengene døde som følge af, at de blev kvalt i deres eget opkast.

- Det er en barsk viden at få for de pårørende, men det er desværre det, der ofte sker, når mennesker indtager en overdosis, uden at der er andre til stede, som kan hjælpe dem ved at ringe 112 og lægge den eller de hjælpeløse i aflåst sideleje, siger Henning Præstegaard, politikommissær og efterforskningsleder hos Midt- og Vestjyllands Politi, til Ekstra Bladet.

Midt- og Vestjyllands Politi har underrettet de pårørende om obduktionserklæringens foreløbige konklusion.

Den 17-åriges lejlighed bar på ingen måde præg af, at der var sket en forbrydelse forud for drengenes død, og der blev ifølge Henning Præstegaard fundet piller og narko-remedier, da politiet undersøgte stedet, efter at kammerater havde ringet 112 ud på aftenen for knap to uger siden.

Ved ikke hvilken narkotika

De to drenge har ifølge politiet færdedes i misbrugsmiljøet i Herning. Den 17-årige var kendt for 'små-kriminalitet', mens den 18-årige kammerat ikke havde figureret i politiets kriminalitetsregistre.

En umiddelbar bekymring for, at livsfarlig narkotika kunne være i omløb i Herning-området efter dobbelt-tragedien, viste sig ifølge politiet at være ubegrundet.

- Enten har de indtaget et stof, der var stærkere, end de regnede med, eller også har de formentlig indtaget for meget på én gang, siger Henning Præstegaard.

Først om nogle uger foreligger en analyse fra Retsmedicinsk Institut på baggrund af obduktionerne, som med sikkerhed kan fastslå, hvilken form for narkotika de to unge mænd indtog på en måde eller i en mængde, så de så skæbnesvangert mistede bevidstheden.

Ingen mistanke om forbrydelse

Da Midt- og Vestjyllands Politi kom til lejligheden klokken 21.36 torsdag 9. maj, lå de to kammerater livløse, og deres liv stod ikke til at redde. I de første timer efter det frygtelige fund, som fulgte i kølvandet af kammeraters undren over ikke at kunne komme i kontakt med de to, efterforskede politiet rutinemæssigt sagen med det brede perspektiv.

- Når vi finder døde mennesker på denne måde, foretager vi altid en findesteds-undersøgelse og et ligsyn hurtigst muligt, og det gjorde vi også i dette tilfælde. Ingen af delene har givet os andet end anledning til at tro, at de to drenge døde som følge af en overdosis narkotika, og at der ikke var sket en forbrydelse forud for dødsfaldene, sagde politikommissær og efterforskningsleder hos Midt- og Vestjyllands Politi, Henning Præstegaard, til Ekstra Bladet for en uge siden.

Han uddybede:

- Der var så at sige så meget orden i rodet på stedet, hvor vi fandt drengene, at vi ikke har haft nogen grund til at tro, at en forbrydelse gik forud for dødsfaldene.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2019 06:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Falske oxy'er med fentanyl er mit bud, passer også lige med man kunne dele en stærk bølle på "80 mg", hvilket måske kunne have været et kvart fentanyl plaster hvert. Svært at sige og virkelig ærgerlig hændelse.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2019 09:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
det er sku tragisk! stakkels familier

måske et RC.. men vi gætter det jo ikk
Læbepomade: er der da 80ere med fent. i omløb?

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2019 10:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Altså så en post for et ukendt antal måneder siden, hvor der var billeder af blå(mener jeg) OC 80'er der var presset fentanyl, men aner ikke hvor lang tid siden præcist. Altid få dine piller i original indpakning er nok også et godt råd at få smidt rundt I guess?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team