Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 08:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jan 2019 19:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
https://arstechnica.com/science/2019/01 ... ing-pills/

Så der er tilsydenladende fundet en sammenhæng mellem læger der bliver betalt for at presse oxycodone på patienter, og mængden af opiat-afhængige i USA (shocker! :o ).

Er jeg den eneste der sidder med en "D'uh?" fornemmelse, blandet med endnu mere foragt for medicinmonopoler?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2019 20:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Nej, der er desværre INTET nyt i at der er så mange penge i medicin, at det bedste de kan opfinde er en medicin der ikke helbreder, men som kan bekæmpe symptomer.

Et fantastisk eksempel er SSRI'erne som skovler penge ind.

Deres kassetænkning kender ingen grænser. Da Cipramil patentet udløb kom der straks et "forbedret" produkt på hylden kaldet Cipralex. Det var naturligvis et KOMPLET tilfælde at det lige var klar da patentet udløb.

Medicinalfirmaer burde være statsejede, og arbejde non-profit. De nuværende har moral på niveau med våbenhandlere.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2019 20:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Undrer desværre ikke nogen efterhånden, men noget jeg engang fik fortalt og stadig studser lidt over, er hvordan jo mere press og forandringer vi udsættes for som samfund/art jo mere vil vi søge at ændre vores indtag for at øge resiliensen eller modsat begynde at bedøve os.
Der kan være magt i at tilbyde den sidste selvom jeg ikke tror det er en konspiration eller nogen som bevidst søger at bedøve masserne, men hvis vi er heldige skabes der en modtrend grundet alt elendigheden, men om den er stærk nok til at kunne bære alt den sociale og samfundsmæssige ødelæggelse som industrien/bedøvelsestrangen har forårsaget, er ikke til at sige.

Selv nogle darknetmarkeder er begyndt at fjerne Fentanyl + analoger fra udvalget, men det er stadigt en epidemi værre end opiumkrisen i Kina, og det er uden at nævne meth-krisen i store dele af Asien, samt crack-krisen i store dele af Sydamerika.

Dem som burde gøre noget i USA er enten så skæve de ikke magter det eller fanget i det dualistiske mindgame deres politik er blevet til, så ja på en eller anden måde er det måske det som skal til for at vi kan drysse lidt ned i antal.

Evolutionen i aktion sad but true, men når det nu er en læge under den Hippokratiske ed som i mange tilfælde har pushet folk ud i deres misbrug grundet bonusser eller lign. kan man godt blive en anelse harm..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2019 22:55 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Læbepomaden skrev:
https://arstechnica.com/science/2019/01/family-behind-oxycontin-called-addicts-criminals-while-pushing-pills/

Så der er tilsydenladende fundet en sammenhæng mellem læger der bliver betalt for at presse oxycodone på patienter, og mængden af opiat-afhængige i USA (shocker! :o ).

Er jeg den eneste der sidder med en "D'uh?" fornemmelse, blandet med endnu mere foragt for medicinmonopoler?


Hvor skriver de, at lægerne blev betalt for at presse oxycodon på patienter?
Uanset hvad har der ihvertfald været et svigt fra myndighedernes side. Og så kombineret med en ledelse, der har handlet helt forkert og amoralsk. Men det er langtfra noget enestående ved medicinalindustrien. Det finder man i alle store firmaer.

BluePill skrev:
Nej, der er desværre INTET nyt i at der er så mange penge i medicin, at det bedste de kan opfinde er en medicin der ikke helbreder, men som kan bekæmpe symptomer.


Hvad med vacciner og antibiotika?

BluePill skrev:
Medicinalfirmaer burde være statsejede, og arbejde non-profit. De nuværende har moral på niveau med våbenhandlere.

Hilsen BluePill


Jeg er enig i, det er den ideelle løsning. Men hvor skal pengene komme fra?
De nuværende (store) firmaer har moral på niveau med store firmaer i andre brancher. Det er en konsekvens af at være et stort firma. Ikke at det retfærdiggør amoralske beslutninger.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2019 23:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Imp skrev:

BluePill skrev:
Nej, der er desværre INTET nyt i at der er så mange penge i medicin, at det bedste de kan opfinde er en medicin der ikke helbreder, men som kan bekæmpe symptomer.


Hvad med vacciner og antibiotika?


Vacciner er åbenbart så ringe en forretning, at vi sælger statens vaccinefabrik (anslået værdi: 265 mio. kr) til en saudisk prins for 15 mio... :|

Der er blevet udviklet meget få nye antibiotika de senste 25 år. De lavthængende frugter er plukket, og nu gider ingen udvikle nye fordi det er for dyrt. Derfor står vi snart i den situation at der er omniresistente bakterier vi ikke kan slå ned. :|

jeg sætter min lid til at vi får udviklet videre på det glimrende arbejde Russerne / tidligere østblok-lande har lavet med bakteriofager.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2019 00:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
@ imp

Hmm har nok været forhastet i hvad jeg skrev, men husker tydeligt et klip med en salgsrepræsentant fra et selskab i USA der solgte fentanyl(klip fra John Oliver show), hvor de underdrev farerne ved stoffet, så måske ikke doktorene selv, men mere sælgere der har bildt dem ind at det her er et godt og ufarligt produkt. Det er det samme der er sket her. Så lægerne har fået armen vredet rundt på sig i nogle tilfælde, men tror også de er blevet fedtet godt op nogle af dem, men ren spekulation.

Man finder det i alle firmaer ja, men altså, ville da hellere købe en skid vaskemaskine end at få en afhængighedsabe på ryggen... Eller... Nej bare fax oxyer her egentlig.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2019 03:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg har links til nogle stensikre rapporter omkring hele opioidepidemien og dens udvikling. Det er fucking interessant, og det er ekstrem shady business de har gang i.

Medicine gone wrong as fuck. Finder det i morgen

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2019 05:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Ledte efter en dok jeg så om floridas "pain clinics" men kan ikke lige finde den.
Fandt dog en artikel fra The Palm Beach Post, der går mindst lige så meget i dybden..

https://heroin.palmbeachpost.com/how-fl ... s-america/

hvordan det nogensinde kunne lade sig gøre at pushe morfin lovligt fra "apoteker" er nok en af det mest hjernevridende aspekter af denne sag.

edit- fandt den dokumentar jeg omtalte The Oxycontin Express
fik blandet Vanguard sammen med PBS, begge fremragende dokumentar skaber.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2019 10:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
“hvordan det nogensinde kunne lade sig gøre at pushe morfin lovligt fra "apoteker" er nok en af det mest hjernevridende aspekter af denne sag.“

Næh det er da helt naturligt for verdens kapitalist land nr 1 - alt skal vækste også antal af opiod forbrugere for det er nemlig skidego forretning med folk som er afhængelig af ens shit, så kommer de nemlig igen.

Stop nu det der vækst vanvid vi ødelægge vores race og planet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2019 10:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
@Imp: Jeg vil ikke kopiere citater i en uendelighed :D , men med dette:

Citat:
Nej, der er desværre INTET nyt i at der er så mange penge i medicin, at det bedste de kan opfinde er en medicin der ikke helbreder, men som kan bekæmpe symptomer.


Mente jeg at det bedste de ved er at lave den slags produkter. Jeg siger ikke at der slet ikke findes den slags medicin.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2019 21:35 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Edward Coke skrev:
Imp skrev:

BluePill skrev:
Nej, der er desværre INTET nyt i at der er så mange penge i medicin, at det bedste de kan opfinde er en medicin der ikke helbreder, men som kan bekæmpe symptomer.


Hvad med vacciner og antibiotika?


Vacciner er åbenbart så ringe en forretning, at vi sælger statens vaccinefabrik (anslået værdi: 265 mio. kr) til en saudisk prins for 15 mio... :|

Der er blevet udviklet meget få nye antibiotika de senste 25 år. De lavthængende frugter er plukket, og nu gider ingen udvikle nye fordi det er for dyrt. Derfor står vi snart i den situation at der er omniresistente bakterier vi ikke kan slå ned. :|

jeg sætter min lid til at vi får udviklet videre på det glimrende arbejde Russerne / tidligere østblok-lande har lavet med bakteriofager.


Well, der er flere årsager til multiresistente bakterier. Det er et kompliceret problem, som især er blevet accelereret af overforbrug/misbrug af eksisterende antibiotika. Som jeg ser det, er der økonomisk incitament for at udvikle nyt antibiotika. Især når der er udsigt til resistens overfor eksisterende præparater.

Læbepomaden skrev:
@ imp

Hmm har nok været forhastet i hvad jeg skrev, men husker tydeligt et klip med en salgsrepræsentant fra et selskab i USA der solgte fentanyl(klip fra John Oliver show), hvor de underdrev farerne ved stoffet, så måske ikke doktorene selv, men mere sælgere der har bildt dem ind at det her er et godt og ufarligt produkt. Det er det samme der er sket her. Så lægerne har fået armen vredet rundt på sig i nogle tilfælde, men tror også de er blevet fedtet godt op nogle af dem, men ren spekulation.

Man finder det i alle firmaer ja, men altså, ville da hellere købe en skid vaskemaskine end at få en afhængighedsabe på ryggen... Eller... Nej bare fax oxyer her egentlig.


Der er ingen tvivl om, at der foregår noget pilråddent i USA, når det kommer til opioider udskrevet af læger. Og ansvaret findes både hos myndighederne og producenterne.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team