Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 dec 2018 18:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
[..] Om 16-årige Marcus vidste, at han drak sodavand med mdma i, vil blive et tema i retssagen, siger anklager. [..]

[..] Og sagen kommer for retten. For anklagemyndigheden har rejst tiltalte mod den 18-årige mand for uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder. [..]

https://www.bt.dk/krimi/et-gram-mdma-i-sodavand-draebte-marcus-i-dianalund


Det er godt nok en trist sag, for alle parter.
Henrik Rindoms stemme er ikke nok, til at få råbt alle de unge op mht. de hjernedøde doseringer de roder med. Det virker lidt som om han (og vi) skovler sne i en snestorm.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2018 16:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Halose skrev:
[..] Om 16-årige Marcus vidste, at han drak sodavand med mdma i, vil blive et tema i retssagen, siger anklager. [..]

[..] Og sagen kommer for retten. For anklagemyndigheden har rejst tiltalte mod den 18-årige mand for uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder. [..]

https://www.bt.dk/krimi/et-gram-mdma-i-sodavand-draebte-marcus-i-dianalund


Det er godt nok en trist sag, for alle parter.
Henrik Rindoms stemme er ikke nok, til at få råbt alle de unge op mht. de hjernedøde doseringer de roder med. Det virker lidt som om han (og vi) skovler sne i en snestorm.


Kunne ikke være mere enig. Jeg undrer mig at han døde af 1 gram. Jeg troede at vi skulle op omkring 2,5gram før vi taler dødelig dosis? Har aldrig selv taget over 140mg, og normalt omkring 100. Hjernedødt af sælgeren at give ham et gram.

Har medierne forklaret noget om, om det var selve stoffet han død af, eller en bivirkning(varme, væsketab etc.)? Jeg har ikke kunnet finde det.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2018 22:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
BluePill skrev:
Halose skrev:
[..] Om 16-årige Marcus vidste, at han drak sodavand med mdma i, vil blive et tema i retssagen, siger anklager. [..]

[..] Og sagen kommer for retten. For anklagemyndigheden har rejst tiltalte mod den 18-årige mand for uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder. [..]

https://www.bt.dk/krimi/et-gram-mdma-i-sodavand-draebte-marcus-i-dianalund


Det er godt nok en trist sag, for alle parter.
Henrik Rindoms stemme er ikke nok, til at få råbt alle de unge op mht. de hjernedøde doseringer de roder med. Det virker lidt som om han (og vi) skovler sne i en snestorm.


Kunne ikke være mere enig. Jeg undrer mig at han døde af 1 gram. Jeg troede at vi skulle op omkring 2,5gram før vi taler dødelig dosis? Har aldrig selv taget over 140mg, og normalt omkring 100. Hjernedødt af sælgeren at give ham et gram.

Har medierne forklaret noget om, om det var selve stoffet han død af, eller en bivirkning(varme, væsketab etc.)? Jeg har ikke kunnet finde det.

Hilsen BluePill


Et gram MDMA (i en enkelt dose dog) kan sagtens slå ihjel. I starten af året døde en ung dreng, da ham og hans ven delte et gram.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2018 23:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Virkelig trist.
Må også være en ret brutal død - kan slet ikke forestille mig hvor langt man er fra den på 1 gram mdma. man må næsten kunne mærke ens synapser sprænge i luften af overload.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2018 15:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Takker Buttkraken - jeg må have misforstået noget.

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 22:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Er der nogen der ved hvorfor at de snakker om uagsomt manddrab under skærpede omstændigheder? Synes ikke umiddelbart at der er noget skærpende ved uagtsomt drab via et narkosalg. Det er da en formildende omstændighed at det forhåbentligt bare var tænkt som et narkosalg? Det er måske narkoen der gør det skærpet? :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 22:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Lille Rødhætte skrev:
Er der nogen der ved hvorfor at de snakker om uagsomt manddrab under skærpede omstændigheder? Synes ikke umiddelbart at der er noget skærpende ved uagtsomt drab via et narkosalg. Det er da en formildende omstændighed at det forhåbentligt bare var tænkt som et narkosalg? Det er måske narkoen der gør det skærpet? :?


Ham der solgte det havde blandet det i sodavanden.

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 22:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
BluePill skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Er der nogen der ved hvorfor at de snakker om uagsomt manddrab under skærpede omstændigheder? Synes ikke umiddelbart at der er noget skærpende ved uagtsomt drab via et narkosalg. Det er da en formildende omstændighed at det forhåbentligt bare var tænkt som et narkosalg? Det er måske narkoen der gør det skærpet? :?


Ham der solgte det havde blandet det i sodavanden.

Uden vidende eller hvordan? Synes ikke at sodavand i sig selv virker som en skærpende omstændighed :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 23:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Hvis han puttet et gram i og solgt det som værende dosen til en person, så synes jeg da klart det er en skærpende omstændighed. Hvis hans job er at sælge MDMA, så skal han som minimum være klar over hvor meget man kan indtage før det ender galt.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 04:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
For mig lyder det mere som om den unge dealer har eyeballet en dosis i en flaske hvor der i stedet for 1 gram, så har der været 2-3 gram (måske mere) fordi dealeren selv har været helt væk eller ville dele det på flere personer.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 13:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2015 20:47
Indlæg: 16
Det er godt nok en tragisk historie!
Anede ikke der var tale om doseringsfejl, eller hvad man skal kalde det.
Jeg har hele tiden troet, der var tale om et farligt stof i omløb, som blev solgt som MDMA og på den måde var skyld i de dødstilfælde, man har hørt om på det sidste. Altså et badge der var kikset i laboratoriet og på mystisk vis alligevel var endt på gaden, eller sådan noget?

Mine kammerater og jeg har ikke turde røre det stads - på grund af de rygter - i frygt for at vi skulle få fat i noget forkert og drætte om. Men har jeg forstået det rigtigt, at der ikke skulle være noget at frygte, så længe man ved hvor meget man indtager?

_________________
Peace out
Psycowboy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2018 14:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Politiets teknikere siger at det er rent MDMA, så det må vi stole på. Ved de andre dødsfald, der har været i de seneste par år, sagde politiet også at der var tale om rent MDMA. Medierne har en tendens til at dæmonisere MDMA, men det er kun farligt hvis man tager alt for store doser af det. Hvis man nøjes med at tage 100-150 mg., så er det ikke farligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 14:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
https://politiken.dk/indland/art6913797/18-årig-serverede-dødbringende-drik-Jeg-advarede-ham-om-fare

“18-årig serverede dødbringende drik: Jeg advarede ham om fare
En gruppe venner ville hygge sig med Playstation og stoffer, men en af dem endte ud på natten med at dø.
DANMARK12. DEC. 2018 KL. 12.39
Læs artiklen senere



Kopiér link
Artiklen fortsætter efter annoncen

Annonce
Det skulle være en hyggelig aften med madlavning og Playstation, da en gruppe unge den 26. oktober i år samledes hjemme hos en 18-årig mand i Dianalund på Sydvestsjælland.

Til at hjælpe stemningen på vej havde gruppen skaffet rigeligt med stoffer, og på et tidspunkt blandede den 18-årige vært stoffet MDMA i en sodavand.

Særligt den 16-årige Marcus Christensen drak af flasken, og ud på aftenen fik han det dårligt. Han blev bleg, stiv og begyndte at ryste. Og klokken 01.46 trak han vejret for sidste gang.

Ved Retten i Næstved er den 18-årige mand, der tilberedte drikken, tiltalt for uagtsomt manddrab. Han anklages også for af grov kådhed - altså med forsæt - at have bragt Marcus Christensens liv i fare.

I retten erkender den 18-årige at have opløst knap et gram af det farlige stof i en Faxe Kondi-flaske. Alligevel nægter han sig skyldig.

Læs også: Et gram mdma i sodavand dræbte Marcus i Dianalund
Artiklen fortsætter efter annoncen

Annonce
Det sker blandt andet med henvisning til, at han efter eget udsagn tydeligt advarede Marcus Christensen.

»Jeg siger til ham, at han skal passe på. 'Der er altså et gram i - det er farligt!' Jeg sagde, at han skulle tage små tåre«, siger den tiltalte.

Han forklarer, at den nu afdøde var meget ivrig efter at få mere at drikke.

»Han sidder lidt spændt og venter på virkningen. Så spørger han, om han må tage et par tåre mere. Han siger hvert femte minut 'må jeg ikke få noget mere, må jeg ikke få noget mere?'«, lyder forklaringen.

Forsøgte at få ham til at kaste op
Der gik dog ikke længe, før den 16-årige blev dårlig. Derfor tog en af kammeraterne ham med ned på tanken for at få noget luft. Da de to vendte tilbage, kunne Marcus Christensen ikke længere gå.

BORGEN INDEFRA
Nyhedsbrevet, der skraber nyhedsflimmeret væk og giver dig perspektiv på ugens politiske debat. Udsendes hver fredag.
Tilmeld
»Vi stikker to fingre i munden på ham for at få ham til at kaste op. Det fungerer ikke, så vi ringer til en ambulance«, siger den tiltalte.

I retten bekræfter en anden kammerat, at den 18-årige tydeligt advarede om flaskens stærke indhold.

»Jeg ved med 100 procents sikkerhed, at mig og Marcus sad i sofaen, mens advarslen blev givet«, siger vidnet.

Specialanklager Skipper Falsted er dog ikke overbevist. Han hæfter sig ved, at ingen andre af de tilstedeværende mener at have hørt advarslen.

Han fremhæver også, at Marcus Christensen angiveligt kun havde prøvet MDMA en enkelt gang tidligere. Omvendt er den tiltalte en erfaren bruger.

»Det er ikke nogen let sag. Men jeg opfordrer retten til at vise, at overdragelse af stoffer kan have meget store konsekvenser. For Marcus og hans familie har det fået de størst tænkelige konsekvenser«, siger specialanklageren.

Han anbefaler retten at straffe den 18-årige med fængsel i mindst et år.

Retten i Næstved ventes i eftermiddag at afsige dom i sagen.”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 15:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Han er lige blevet idømt 4 måneders betinget fængsel.
Det er da noget mindre end 1 års ubetinget som anklageren gik efter.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 15:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Pestilence skrev:
Han er lige blevet idømt 4 måneders betinget fængsel.
Det er da noget mindre end 1 års ubetinget som anklageren gik efter.


Det må man sige - det havde jeg ikke troet at han slap med, men uden at vide hvad dommen lægger vægt på er det svært at vurdere.

/BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2018 15:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Mr. Gone skrev:
Link??? Quote??? Jeg kan ikke se noget sagligt bevis på, at det er MDMA. Og det så jeg altså heller ikke i nogen af de andre sager. At poilitiet siger det er MDMA, er ikke nok. Jeg har ikke set noget, hvor politiets teknikere har udtalt sig. Prove me wrong, det ville da være fint at få på plads.

Ham, der blandede MDMA i sodavanden, er anklaget for at være i besiddelse af 40 gram MDMA med henblik på salg. Hvordan kan politiet anklage ham, hvis de ikke har undersøgt hvilket stof der er tale om?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2018 16:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
I kraft af, at der er forskel på at være anklaget og at være skyldig? Man kan jo netop godt anklage nogen for noget, som man ikke har bevis for at de har gjort sig skyldig i. Det gør det bare til en uholdbar sag.

Men jeg tror (håber) da også de har undersøgt det, i den konkrete sag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 00:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Synes faktisk at det er en meget fair dom, alt taget i betragtning. Han var alligevel uansvarlig nok med stofferne til at et menneske døde, der er det kun er fair med et rap over nallerne. I fraværet af fornuftig narkolovgivning må vi jo selv tage ansvar for hinanden :!: . Det havde ikke været fair at smide ham i fængsel i et år, da det trods alt kun var en fejlbedømmelse fra hans side. Fire måneders betinget tager man ikke skade af, men maner alligevel til eftertænksomhed i fremtiden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 01:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Mr. Gone skrev:
Link??? Quote??? Jeg kan ikke se noget sagligt bevis på, at det er MDMA. Og det så jeg altså heller ikke i nogen af de andre sager. At poilitiet siger det er MDMA, er ikke nok. Jeg har ikke set noget, hvor politiets teknikere har udtalt sig. Prove me wrong, det ville da være fint at få på plads.

Ham, der blandede MDMA i sodavanden, er anklaget for at være i besiddelse af 40 gram MDMA med henblik på salg. Hvordan kan politiet anklage ham, hvis de ikke har undersøgt hvilket stof der er tale om?

tror ikke nødvendigvis at man kan stole alt for meget på politiets viden om narko.
kan huske en bruger herinde som blev anklaget for at importere LSD, hvor det rent faktisk var et helt lovligt research chemical.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2018 15:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Mr. Gone skrev:
Var det ikke en anden, der var i besiddelse af 40g? En, de så som en bagmand til ham der blandede sodavanden?
Og hvis politiet nu fandt 20 gram af et stof på mig, og jeg siger "Det er MDMA", tror du så de ville bruge ressourcer på at undersøge om det rent faktisk er MDMA? Det tror jeg sgu ikke. Det er vel irrelevant for dem, for så længe det er et populært ulovligt stof (evt gruppe1) har de ingen grund til ikke at tro på mig?

Jeg tog fejl. Den 18-årige havde kun 10 gram på sig: www.bt.dk/krimi/et-gram-mdma-i-sodavand ... -dianalund. Men det gør ikke den store forskel. Jeg er overbevist om at politiet har undersøgt, hvilket stof der var tale om. Som minimum har de brugt et testkit, som vi andre bruger. Det er ikke dyrt. EZ-testkittet koster 40 kr.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team