Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 mar 2018 01:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Den 22/3-2018 blev det med et massivt flertal i Borgerrepræsentationen besluttet, at der skal startes et pilotprojekt om tilbud om anonym stoftest i det københavnske natteliv op.

Det er politikere fra Radikale Venstre og Liberal Alliance, der står bag forslaget og benarbejdet.

https://www.kk.dk/indhold/borgerrepraes ... 9617c7c6f3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 08:38 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Fedt at nogen trods alt kan se igennem det udokumenterede lobbyarbejde SST har været ude med.

Det er fremskridt der rykker noget, det her :)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 12:32 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Sådan! Kan det kun gå for langsomt med at få det udbredt til resten af landet.

I den ideelle verden burde man kunne sende stoffet ind med brev hvor man kunne få svar tilbage på email. Men nu bliver jeg måske for overivrig. Det er i hvert fald noget af et fremskridt alt andet lige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 19:14 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er fandme gode nyheder! Et kæmpe skridt i den rigtige retning!

Billede

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2018 20:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
B-R skrev:
Sådan! Kan det kun gå for langsomt med at få det udbredt til resten af landet.

I den ideelle verden burde man kunne sende stoffet ind med brev hvor man kunne få svar tilbage på email. Men nu bliver jeg måske for overivrig. Det er i hvert fald noget af et fremskridt alt andet lige.


Det kører de med i England og bare vent, det skal også nok finde vej til Danmark på et tidsounkt...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2018 00:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
Er bestemt et redskab der også kan bruges af dealer. tror gutten (og andre der sælger) der solgte MDMA til de 2 teenager med meget stærkere MDMA ville benytte sig at et sådan tilbud.
Det er jo en forretning så dealer vil vel gerne have tilfredse (og levende) kunder.
set flere og flere steder der bliver opgivet renhedsgrad af MDMA - VED IKKE HVOR MEGET JEG SKAL LÆGGE I DET?
håber næsten test-enheden kommer med et kvalitets stempel:) - MDMA renhed valideret af - testenhed kbh:)

og at vi kunne komme med en kampagne som i England... hvor de ikke belære men opfordre folk at tage en smule vente på virkning og derefter vurdere hvor meget man skal tage.. der er et slogan jeg ikke kan huske noget med TASTE IT / WAIT IT...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2018 00:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej! :)
Måske -If it is bitter, its a spitter! (?)
velkommen til :hjerte:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2018 01:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
der var den:)
Synes nu alle piller med MDMA er utrolig risikofuldt.
Er selv farmaceut og er taknemmelig over MDMA tit fås i krystal da det er nemmere at dosere.. fik sidst 90% ren MDMA tog mindre en halv knappenål og var total høj i 5 timer. hvis det var blandet i en pille med bare lidt fyldstof og bindemiddel var det gået totalt galt.

så hvis der bliver et sted piller kan testes er jeg all for it. problemet er dog så at dem der blander og trykker pillerne har ordentlig blandingsmaskine så stoffet bliver fordelt ligeligt i pillen hvilket ikke er så nemt som man tror..

ps dette er selvfølge bare en opdigtet historie da jeg skriver fra sporbar browser..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2018 11:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
ahelbo skrev:
Det er jo en forretning så dealer vil vel gerne have tilfredse (og levende) kunder.

Det passer desværre ikke altid. Så et dokumentar program, hvor de sad med en heroinpusher, der snakker om, hvordan de med vilje cutter for meget fentanyl i nogle batches for at dræbe et par kunder, for så kommer alle de andre junkier efter "the strong shit" :?

ahelbo skrev:
der var den:)
Synes nu alle piller med MDMA er utrolig risikofuldt.
Er selv farmaceut og er taknemmelig over MDMA tit fås i krystal da det er nemmere at dosere.. fik sidst 90% ren MDMA tog mindre en halv knappenål og var total høj i 5 timer. hvis det var blandet i en pille med bare lidt fyldstof og bindemiddel var det gået totalt galt.

Hvorfor mener du at MDMA piller er mere risikofyldte? De er godt nok en lille smule sværere at dosere, men de sidste år har der altså været rigtigt gode piller på markedet med et højt indhold af ren MDMA og ikke alt mulig andet.
Kan ikke se hvorfor lidt fyldstof og bindemiddel skulle få det til at gå totalt galt, så længe man er ops på sin dosering.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2018 11:43 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Er det ikke "crush - dab - wait" du tænker på? :)

ahelbo skrev:
Synes nu alle piller med MDMA er utrolig risikofuldt.
Er selv farmaceut og er taknemmelig over MDMA tit fås i krystal da det er nemmere at dosere.. fik sidst 90% ren MDMA tog mindre en halv knappenål og var total høj i 5 timer. hvis det var blandet i en pille med bare lidt fyldstof og bindemiddel var det gået totalt galt.


Det er en udbredt misforståelse, at mdma er mere sikkert at indtage, bare fordi det kommer som krystaller. For det første kan det sagtens være alt muligt andet end mdma. Det er ikke nogen særlig egenskab ved mdma, at det er krystallinsk. I øvrigt er det meste mdma "krystaller" ikke egentlige krystaller, men "sten" lavet af mindre krystaller, som er smeltet sammen. I denne process er det også muligt at blande det med noget andet. Jeg er flere gange stødt på mdma, som er egentlige store krystaller eller uniforme små krystaller. Men de her mdma "sten", som nok er det mest udbredte mdma, er ikke et homogent krystallinsk produkt.

Billede

Billede

Faktisk er det slet ikke mdma, der er på det sidste billede. Det viste sig at være et syntetisk cannabinoid. Jeg ville hævde, at det i disse tider er mere sandsynligt at få mdma, når du køber en ecstasypille, end når du køber "krystaller". Der er så mange krystallinske stoffer på markedet for tiden. Til gengæld viser analyser af ecstasypiller i Europa, at de fleste kun indeholder mdma.
https://www.ecstasydata.org/results.php ... n&s=vienna
https://www.ecstasydata.org/results.php ... ion&s=Bern

Velkommen til i øvrigt :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2018 17:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
Ved ikke helt hvordan jeg linker til tidligere indlæg..

Pointen med mit indlæg om krystaller i stedet for piller var ikke valideringen af renhed, men den simple fact at det ligger naturligt at tage mindre del af en pose end at tage en mindre del af en pille.
En pilles renhedsgrad/mængde af MDMA kan i princippet være fra 0% (bare fyldstof) til næsten 100% ren MDMA. Det samme i en pose. Volumen ca. det samme - ser sjældent folk tømme en pose MDMA krystaller men tit tage en pille.
Sikkert mange herinde der ved bedre end mig hvad den almindelige mængde MDMA der bruges i en pille men tænker ikke det almindeligvis er 1 g 80 %MDMA som man kan få i poser (koster jo også mere end én pille almindeligvis)

og en anden note, så ved jeg man allerede tester renheden af stoffer i kbh anonymt så ved ikke om det er dette projekt der allerede er gået i gang?

og tak for konstruktiv dialog


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2018 17:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
og jo det var "crush - dab - wait"

knus tablettet.. tag ca 100mg af den.. og vent en time eller to for at mærke hvor rent det er..

tænker det understreger min pointe at dette er nemmere og mere umiddelbart at gøre ved krystaller / pulver


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 12:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
En sådan stoftest ville ikke kunne redde den 15-årige dreng, der døde for et par måneder siden. Hvis man tager 6-700 mg., så dør man ikke fordi det er usædvanlig rent MDMA man har fået fat i, men fordi man har taget en overdosis. Det er simpelthen alt for meget, uanset om det er rent eller ikke rent MDMA. Derfor synes jeg det er vigtigt samtidig at informere brugerne om den rette dosis. De skal også have at vide at det kan tage op til en time før MDMA'en begynder at virke, så de ikke bare tager en hel masse efter et kvarter for at få gang i den. Det var netop hvad der skete for den 15-årige.


Senest rettet af Enspænderen 31 maj 2018 14:24, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 12:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Enspænderen skrev:
En sådan stoftest ville ikke kunne redde den 15-årige dreng, der døde for et par måneder siden. Hvis man tager 6-700 gram, så dør man ikke fordi det er usædvanlig rent MDMA man har fået fat i, men fordi man har taget en overdosis. Det er simpelthen alt for meget, uanset om det er rent eller ikke rent MDMA. Derfor synes jeg det er vigtigt samtidig at informere brugerne om den rette dosis. De skal også have at vide at det kan tage op til en time før MDMA'en begynder at virke, så de ikke bare tager en hel masse efter et kvarter for at få gang i den. Det var netop hvad der skete for den 15-årige.


Ja den med hvor lang tid det tager før det virker, er nok det farligste lige ved MDMA. Også fordi rusen imo ikke bliver bygget op. Men bare slår ind lige pludselig. Jeg har personligt prøvet MDMA der virkede efter 10-20 minutter og MDMA der virkede efter 1,5 time. Kommer helt an på set og setting.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 14:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det kommer jo også an på om man sniffer eller tager det oralt

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 14:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
undskyld er denne tråd om optagelse?
farmaceuten i mig vil rigtig gerne komme ind på det emne men er det ikke et andet sted?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 14:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Meningen med stoftesten er at forhindre at brugerne dør eller lider skade af at tage ulovlige stoffer. Så må det vel også være tilladt at komme ind på manglerne ved stoftesten.

Når man modtager svaret på en stoftest, så vil jeg foreslå at testcenteret vedlægger et stykke papir, hvor der står nogle grundlæggende oplysninger om det pågældende stof.


Senest rettet af Enspænderen 31 maj 2018 14:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 14:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
og link mig gerne tråden til den snak:)

vil igen i denne tråd høre om nogen kender til stedet i kbh hvor man kan få testet renhed af købt stoff.

og med chancen for at gentage mig selv vil jeg mene en sådan service ville kunne have redet en 15 årig drengs dealer for at have forsaget en sådan tragedie, da han aldrig ville have solgt hele pille med så højt indhold af MDMA. Og her tænker jeg ikke på en kynisk udspekuleret dealer i USA. Men den hverdag der findes her i DK og hos mange der køber en servise der tilfældigvis ikke er lovlig..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 14:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Den 15-årige købte ikke piller, men MDMA-pulver. Derfor var det op til ham selv at dosere det rigtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 14:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
så enig.. tænker dog også en sådan en stærk statement kræver link .. vi er vel i et faglidt forum ..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team