Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 mar 2018 18:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
https://dk.newsner.com/nyheder/72-arige ... -hver-dag/

Citat:
Mange danskere lever med kroniske eller uhelbredelige sygdomme, som påvirker deres hverdag i større og mindre grad. I efterhånden mange år har der været tale om cannabis som et lindrende eller ligefrem kurerende middel mod mange sygdomme og lidelser, men stoffet har altid været omgærdet af mystik og tankerne henledt på det ulovlige og euforiserende.

Men sommetider hører vi om historier fra det danske samfund, hvor patienter benytter cannabis til at lindre smerter og få det bedre.

72-årige Grethe Munk er en af de patienter, som virkelig har oplevet de positive effekter af cannabis. Hun lever med uhelbredelig kræft, en diagnose hun fik stillet for over et år siden i marts 2016 – men da hun opdagede effekterne af cannabis og cannabisolie, skete der noget.
Del
Tweet


Grethe Munk er blevet henvist til Diakonissestiftelsens Hospice på Frederiksberg, hvor hun ikke er indlagt, men kommer til konsultationer hos sin læge, der ordinerer hende cannabis-olie.

– Jeg tager syv-otte dråber om dagen. Den hjælper på min kvalme og min madlede og på at få det bedre generelt. For mig er det vigtigt, at man har en god tid, siger Grethe Munk til DR Nyheder.

Før hun blev henvist til hospice og lovligt fik cannabisolie lægeordineret, tog hun ulovlige midler i brug. Hendes børn hentede cannabisolie til hende, som de havde skaffet på Christiania:

– Det var jo ikke rart at skulle være kriminel for at få det bedre, og så var der den kæmpe bivirkning, at jeg blev skæv af det. Det var svært at dosere, og det brød jeg mig ikke om, fortæller Grethe Munk til DR Nyheder.

Nu tager hun cannabisolien under ordentlige forhold og hendes læge forklarer, hvordan hun ikke har brug for anden medicin ved siden af den cannabisolie, som hun får fra apoteket. Lægen anbefaler desuden andre patienter at prøve cannabisolien.

Men ikke alle synes, det er en god ide, fordi cannabisolie ikke er godkendt i Danmark.

– Cannabisolie er ikke et godkendt lægemiddel i Danmark, fordi der mangler dokumentation for, at det har en god og gavnlig virkning i forhold til patienterne, siger Bodil Abild Jespersen, som er formand for Dansk Selskab for Palliativ Medicin.

Der er dog ingen tvivl hos Grethe Munk, hun vil ikke undvære sine dråber, som hjælper mod den uhelbredelige kræft.

– Jeg kunne ikke have haft det så godt uden mine dråber, siger hun til DR Nyheder.

Det er utroligt, hvordan visse patienter med svære sygdomme kan have så meget gavn af medicinsk cannabis. Men hvad synes du om at bruge cannabis mod uhelbredelie sygdomme?

Del gerne artiklen, så flere kan opdage effekterne og komme med deres mening.


Der er også en video hvis i klikker jer ind :)

_________________
http://Lucipher.dk/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team