Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 15:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 feb 2018 15:33 
Pointen er nok bare, at det muligvis ikke kun er MDMA. At gætte på at det f.eks. kunne være PMA, er lige så stor en røverhistorie indtilvidere.

Moderen er i hvert fald fortvivlet, hvilket er forståeligt.


Top
  
 
Indlæg: 23 feb 2018 15:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Når jeg hører om at der angiveligt skulle være rottegift i får mig til at
tænke på den artikel: https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9427270/ung-kvinde-doede-af-ecstasy-politiet-udelukker-rottegift/

Jeg faldt over en anden artikel fra 2009 fra the Daily telegraph http://www.bluelight.org/vb/threads/424734-AU-Ecstasy-riddled-with-rat-poison-other-chemicals

"In a major alert to parents, concerned police say teenagers are "dicing with death" and risking permanent brain damage"

""One of the biggest problems with consuming tablets being sold as ecstasy is that you never know what you are actually taking, it is more like playing Russian roulette," AFP border and international manager Assistant Commissioner Tim Morris said."

Det er vildt at se retorikken. Den er nærmest direkte oversat.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 15:50 
Mr. Gone skrev:
BasicReality skrev:

At det bogstavelig talt skulle være rottegift lyder sgu som noget af en røverhistorie.


Lyder det ikke også som en røverhistorie at kokain er fyldt med ormemiddel til dyr? :)


+1 :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 23 feb 2018 16:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Mr. Gone skrev:
BasicReality skrev:

At det bogstavelig talt skulle være rottegift lyder sgu som noget af en røverhistorie.


Lyder det ikke også som en røverhistorie at kokain er fyldt med ormemiddel til dyr? :)

Point taken men syntes nu alligevel ikke det kan sammenlignes selvom det selvfølgelig er slemt nok i sig selv.

Forskellen er lidt at der skal temmelig meget levamisol til før det reelt er skadeligt for dig, der skal ganske lidt rottegift til at gøre alvorligt skade på et menneske.

Hvor meget præcedens har vi reelt set for at der er fundet rottegift i stoffer? Her taler jeg ikke om en eller anden random betjent eller politiker udtale sig men en retskemisk undersøgelse der har bekræftet det var tilfældet?

Det klart, er der noget jeg ikke ved her ligger jeg mig gerne fladt ned.

Tilføjelse: Her er en artikel fra sidste år hvor udmelding også først var rottegift, men det viste sig ikke at være tilfældet alligevel da stoffet først blev undersøgt: https://www.fyens.dk/indland/Ung-kvinde ... el/3131062


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2018 17:38 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg har set et interview, hvor hamilton morris selv fortæller at han har været vidne til at der blev blandet rottegift i stoffer, det var dog i afrika så vidt jeg husker. Så man skal aldrig helt udelukke det, selvom det er virkeligt langt ude!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2018 09:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2018 08:46
Indlæg: 4
Kendte begge drenge, nu kun den ene. :/

Det var MDMA de havde indtaget, dog super meget af det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2018 14:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2011 20:38
Indlæg: 145
Jeg bliver helt dårlig af at kigge på debatten på GO'aften Danmark's Facebook side...
Det virker meget som den samme type folk der skriver derinde, meget følelsesmæssige, bekymrede og forarvede :\
Men også bare selve programmet, ingen HR OVERHOVEDET og kun stereotypiske spørgsmål fra Seerne.

_________________
Dont push the River, it flows by itself~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2018 15:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvor meget MDMA havde de taget, Poseidonz? De må vide hvor meget de havde købt. Gider du spørge din ven næste gang du ser ham?


Senest rettet af Enspænderen 24 feb 2018 17:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2018 15:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg fik lige en god HR-idé: Lad os få lavet tusindvis af små plastik-måleskeer, som kan rumme 125 mg. MDMA-pulver. På håndtaget skriver vi "1 dosis MDMA". Dem deler vi så ud til de unge, så de kan undgå at overdosere.


Senest rettet af Enspænderen 24 feb 2018 17:16, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2018 21:53 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Enspænderen skrev:
Jeg fik lige en god HR-idé: Lad os få lavet tusindvis af små plastik-måleskeer, som kan rumme 125 mg. MDMA-pulver. På håndtaget skriver vi "1 dosis MDMA". Dem deler vi så ud til de unge, så de kan undgå at overdosere.


I princippet en god ide, men det kommer desværre ikke til at virke i praksis. Et stof skal laves under meget kontrollerede og konsistente forhold for at ramme den samme densitet hver gang. Når du f.eks. kan dosere vaskepulver med en ske, så er det fordi der går omfattende procesteknisk udvikling bag produktet. Små forskelle i produktionen et fast stof kan give dramatiske forskelle i densiteten og morfologien af det endelige produkt. Med stoffer på det sorte marked kan man ikke engang regne med, at densiteten er konsistent gennem et enkelt batch. Ja, man kan ikke engang gå ud fra, at et enkelt "batch" faktisk kun består af et batch.

Hvad angår hele diskussionen om rottegift: Mig bekendt er stryknin aldrig blevet påvist i ecstasypiller i Danmark. Måske endda heller ikke i Europa. Prove me wrong, people :D

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2018 22:20 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Denne side giver et godt indblik i hvilke andre stoffer der til tider bliver blandet op i MDMA før det bliver solgt til slut brugeren.

https://www.ecstasydata.org

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2018 10:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Hvis det skulle have interesse, så køre jeg som sagt fra Jylland(Aarhus), hvis der er nogen der kunne tænke sig at komme med. :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2018 13:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Imp skrev:
Enspænderen skrev:
Jeg fik lige en god HR-idé: Lad os få lavet tusindvis af små plastik-måleskeer, som kan rumme 125 mg. MDMA-pulver. På håndtaget skriver vi "1 dosis MDMA". Dem deler vi så ud til de unge, så de kan undgå at overdosere.


I princippet en god ide, men det kommer desværre ikke til at virke i praksis. Et stof skal laves under meget kontrollerede og konsistente forhold for at ramme den samme densitet hver gang. Når du f.eks. kan dosere vaskepulver med en ske, så er det fordi der går omfattende procesteknisk udvikling bag produktet. Små forskelle i produktionen et fast stof kan give dramatiske forskelle i densiteten og morfologien af det endelige produkt. Med stoffer på det sorte marked kan man ikke engang regne med, at densiteten er konsistent gennem et enkelt batch. Ja, man kan ikke engang gå ud fra, at et enkelt "batch" faktisk kun består af et batch.

Jeg vil føje: Hvis folk står med nogle knuste sten, så fylder de mere end når det er pulver, fordi der er hulrum ind imellem. Men måleskeen giver dog et vist indtryk af størrelsesordenen. De kan straks se at ½ gram er alt for meget. Hvis bare de kommer ned i nærheden af 125 mg., så vil det være fint.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2018 00:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Imp skrev:
Enspænderen skrev:
Jeg fik lige en god HR-idé: Lad os få lavet tusindvis af små plastik-måleskeer, som kan rumme 125 mg. MDMA-pulver. På håndtaget skriver vi "1 dosis MDMA". Dem deler vi så ud til de unge, så de kan undgå at overdosere.


I princippet en god ide, men det kommer desværre ikke til at virke i praksis. Et stof skal laves under meget kontrollerede og konsistente forhold for at ramme den samme densitet hver gang. Når du f.eks. kan dosere vaskepulver med en ske, så er det fordi der går omfattende procesteknisk udvikling bag produktet. Små forskelle i produktionen et fast stof kan give dramatiske forskelle i densiteten og morfologien af det endelige produkt. Med stoffer på det sorte marked kan man ikke engang regne med, at densiteten er konsistent gennem et enkelt batch. Ja, man kan ikke engang gå ud fra, at et enkelt "batch" faktisk kun består af et batch.

Jeg vil føje: Hvis folk står med nogle knuste sten, så fylder de mere end når det er pulver, fordi der er hulrum ind imellem. Men måleskeen giver dog et vist indtryk af størrelsesordenen. De kan straks se at ½ gram er alt for meget. Hvis bare de kommer ned i nærheden af 125 mg., så vil det være fint.


1. Pulver er jo knuste sten. Så det giver ikke lige mening for mig.

2. Det er altså virkeligt farligt en farlig ide i teorien. Lad også sige at densiteten giver et udsving på bare 50mg. Så svinger det pludseligt fra 75mg til 175mg og så bliver det altså hurtigt farligt. Tænk hvis en person kom til at tage næsten 200mg og var sensitiv. Så ville vi pludseligt stå med alt balladen. Det er derfor man skal bruge en vægt og ikke bedømme det visuelt.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2018 13:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Folk går bare ikke i byen med en vægt, så alternativet er at de tager MDMA på øjemål, eller sluger alt hvad de har købt. Det er langt værre end at bruge en måleske. Hvis vi kunne få alle ned under 175 mg., så ville meget være vundet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2018 19:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Folk går bare ikke i byen med en vægt, så alternativet er at de tager MDMA på øjemål, eller sluger alt hvad de har købt. Det er langt værre end at bruge en måleske. Hvis vi kunne få alle ned under 175 mg., så ville meget være vundet.

Et andet alternativ var at de vejede det op hjemmefra. Det kender jeg mange der gør.

Hvor mange tager lige en narko-måle-ske med i byen?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2018 09:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Hvorfor? Det mest præcise mål du overhovedet kan bruge er sgu da øjet, så længe man ikke er påvirket i det mindste?
Lig 1024mg op, og halve så bunkerne, til du har en den ønskede mængde.
Synes det er nemmest da jeg programmere og arbejder med bytes..
gode gamle Fi :gud:

Eller opløs dit dope i vand(helst deminraliseret, eller alkohol så det ikke reagere med Klorinen og put det i en næsespray du kender dosen på.

Så lange man ikke leger med livet og andres helbred vel og mærket.
Er jeg den eneste der mener at der er bedre at tage "formeget", end det er at tage for lidt?
Det hele kommer self an på set og setting som altid!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2018 10:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Herminator skrev:
Hvorfor? Det mest præcise mål du overhovedet kan bruge er sgu da øjet, så længe man ikke er påvirket i det mindste?

Hvad er øjet mere præcist end, siger du? En vægt? :roll:

Herminator skrev:
Lig 1024mg op, og halve så bunkerne, til du har en den ønskede mængde.
Synes det er nemmest da jeg programmere og arbejder med bytes..

Hvis du kan veje 1024 mg. op, er det så ikke fordi du har en vægt til stede? Og hvorfor så gå igang med at eyeballe for resten af pengene?

Herminator skrev:
Så lange man ikke leger med livet og andres helbred vel og mærket.
Er jeg den eneste der mener at der er bedre at tage "formeget", end det er at tage for lidt?

Hvad er 'for meget'? Set fra et HR-perspektiv er det ikke bedre at tage 'for meget', og i øvrigt er det ret unuanceret sagt.. Hvad er 'for meget'?

:eyes:

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2018 18:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Herminator skrev:
Hvorfor? Det mest præcise mål du overhovedet kan bruge er sgu da øjet, så længe man ikke er påvirket i det mindste?

Nej, det er det ikke.

Herminator skrev:
Er jeg den eneste der mener at der er bedre at tage "formeget", end det er at tage for lidt?

Ja.

Herminator skrev:
Det hele kommer self an på set og setting som altid!

Ikke hvis du od'er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2018 15:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... et/7056033

"
3 0
Flere unge dør om måneden: Overlæge kritiserer politiet
Myndigheder og forældre bør anerkende, at unge eksperimenterer med stoffer, og oplyse ud fra det. Kun sådan kan vi forhindre dødsfald, mener en misbrugsekspert og en journalist med ekspertise i narkotika-politik

Henrik Rindom er misbrugsekspert og overlæge i psykiatri på Hvidovre Hospital. Han mener debatten om stoffet MDMA er kørt helt af sporet. Der har været stort fokus på MDMA efter at både en 15-årig dreng og en 32-årig mand for nyligt døde af det, politiet formoder er MDMA. To teenagerpiger blev også indlagt til intensiv behandling tidligere på måneden - angiveligt af samme årsag. Foto: Tobias Selnæs Markussen
Henrik Rindom er misbrugsekspert og overlæge i psykiatri på Hvidovre Hospital. Han mener debatten om stoffet MDMA er kørt helt af sporet. Der har været stort fokus på MDMA efter at både en 15-årig dreng og en 32-årig mand for nyligt døde af det, politiet formoder er MDMA. To teenagerpiger blev også indlagt til intensiv behandling tidligere på måneden - angiveligt af samme årsag. Foto: Tobias Selnæs Markussen

Af: Sofie Nepper-Christensen
Misbrugsekspert og overlæge i psykiatri Henrik Rindom mener, at vi skal have langt mere fokus på oplysning i forhold til unges brug af stoffer.

Særligt det kemiske stof MDMA er der blevet skrevet meget om. Det sker blandet andet i kølvandet på, at en 15-årige dreng mistede livet 15. februar februar - angiveligt efter indtagelse af stoffet.

Socialarbejder og journalist med ekspertise i narkotika-politik Michelle Færch fremhæver også over for Ekstra Bladet, at der er alt for meget forvirring i den offentlige debat om stoffer.

- Troede den 15-årige dreng, at han tog amfetamin? Har han taget coke samtidig og drukket sig ned i alkohol? Andre faktorer har rigtig meget at sige for årsagen til døden, og vi ved det bare ikke endnu, siger Michelle Færch.





Forældre ved ufattelig lidt om stoffer
Henrik Rindom hilser den generelle debat om stoffer velkommen, men han mener at debatten om MDMA er kørt helt af sporet.

Han er af den overbevisning, at hvis man tager MDMA i den rette dosering, og kender kvaliteten, så er det et ganske fredeligt stof sammenlignet med mange andre rusmidler.

Han forklarer også, at vi ser et dødsfald om ugen blandt unge under 30 år på grund af stoffer, men det sker typisk, fordi en person har flere stoffer i blodet. Mellem to og fire, siger han.

- Lad os nu i stedet for de mange gisninger fokusere på, hvordan vi laver et bedre forebyggende arbejde overfor vores unge. Det gør vi ved, at forældrene begynder at interessere sig for, hvad det er for en rusmiddelkultur deres børn vokser op i, siger Henrik Rindom.

- Det er ufatteligt, så lidt forældrene forstår eller kender til den aktuelle kontakt, som deres børn har til rusmidler.

Der skal gives bedre vejledning
Michelle Færch mener, at det er uansvarligt at myndigheder og politi kun forholder sig til, at stoffer er farlige og noget, der er sendt fra helvede, hvis ikke det bliver fulgt op af konkret rådgivning om stoffer.

Hun forholder sig ikke til, om det er godt eller dårligt, at unge eksperimenterer, men anerkender, at det er noget, der foregår blandt de unge.

Derfor mener hun også, at Sundhedsstyrelsen skal bruge den viden, der findes om stoffer, til rent faktisk at oplyse om dem, i stedet for at tilbageholde konstruktiv information.

- Og det er ikke en opfordring til at tage stoffer, hvis myndighederne oplyser om, hvordan det skader de unge at tage det. Det handler om at oplyse om, hvor meget de så skal tage, hvordan de skal gøre det, og hvad de gør, hvis uheldet er ude, fordi det er det, der redder liv og minimerer skader - også selvom vi ikke mener, de unge skal tage stoffer.

- Når vi bare kører den her 'just say no'-politik, så lukker vi ned for dialogen med de unge, fordi det er så langt fra den virkelighed, de er i. Vi skubber dem længere væk, og det er her, det bliver farligt, tilføjer hun.

Hvad er MDMA?

MDMA står for Metylendioxymetamfetamin men kaldes ofte 'Emma'.

Henrik Rindom mener i sig selv det er et problem, at vi i offentligheden tror, at der er forskel på ecstasy og MDMA.

MDMA er den kemiske betegnelse for ecstasy. Ifølge Henrik Rindom forstår vi ofte ecstasy som tabletter hvorimod MDMA er krystallinsk, det vil sige pulverform.

Ifølge overlægen er det let at genkende MDMA. Det er lysebrune krystaller, og er derfor svært at blande med noget andet.

Ifølge en graduering over 20 forskellige stoffer og deres skadelighed, udarbejdet af den engelske overlæge David Nott, ligger MDMA/Esctasy fjerde-lavest på skalaen. Alkohol ligger nummer et på listen lige før heroin og crack kokain.

De unge er risikovillige
Henrik Rindom mener også det er problematisk, at politiinspektør ved Sydsjællands og Lolland-Falster Politi, Kim Kliiver, har udtalt, at man spiller roulette med sit liv, og kan man i værste tilfælde kan dø ved indtagelse af MDMA.

- Vi er nødt til at møde de unge på en helt anden måde. De er langt mere risikovillige, og kan ikke forholde sig til, at de kan dø af det her.

- Men jeg forstår ikke, om du taler for, at forældrene skal fortælle deres børn, at hvis de på et tidspunkt skal tage stoffer, så skal de vejlede dem i hvordan de gør det?

- Det er ikke det, jeg siger. Jeg siger, at forældrene skal rådgive deres børn omkring, hvad det er for nogle stoffer, de kan risikere at møde ude i det virkelige liv.

Stoffers udbredelse i Danmark blandt unge under 25 år

Ifølge Sundhedsstyrelsen er det blandt de unge, at udbredelsen af stoffer er størst.

11 procent i samme aldersgruppe oplyser i undersøgelsen, at de har prøvet andre illegale stoffer end hash.

Overordnet set er det ikke en voksende tendens i befolkningen siden 2000. Det gælder både for hash og andre stoffer.

Resultatet af Sundhedsstyrelsens undersøgelse fra 201 viser at der blandt 15-16 årige er et fald i eksperimenterende brug af illegale stoffer.

Hvordan ser stoffer ud?
Henrik Rindom foreslår at man spørger sine børn ind til, om de kender lugten af hash, eller ved hvordan de forskellige stoffer ser ud. Der skal tales om det, på samme måde, som forældre taler med deres børn om alkohol.

- Forældre kører typisk en politik overfor deres børn i forhold til alkohol, som lyder på, at barnet ikke må drikke sig fuld, men får tre øl med. På den ene side må de ikke drikke sig fulde, men skulle det ske, skal de ringe hjem, og det er den samme strategi forældre bør bruge i forhold til stoffer.

Michelle Færch er enig i, at forældre skal være åbne overfor snakken om stoffer med deres børn. De skal tale med deres børn om det, ud fra en anerkendelse af, at deres børn kan komme i kontakt med stoffer.

- Også selvom man død og pine ikke vil have det som forældre. Det foregår der ude, der er stoffer alle steder i København og i provinsen, som unge kan man blive fristet af, og det skal forældre til teenagere forholde sig til, siger hun.


Overlægens råd til forældre med teenagere

Overlægen kommer med tre konkrete bud på, hvad forældre med teenagere skal være opmærksomme på, når de skal tale med deres børn om stoffer.

1: - Det mest simple du kan sige, er 'Du tager aldrig rusmidler, uden at du er sammen med nogle venner, der gør det eller har prøvet det før'.

2: - Du tager meget mindre end de andre gør.

3: - Lad være med at blande stoffer med andre rusmidler.

Henrik Rindom understreger gentagne gange over for Ekstra Bladet, at unge ikke bør tage stoffer. De skal vide, at de udsætter sig selv for en risiko. Overlægen argumenterer blot for at vi er nødt til at se pragmatisk på debatten, hvis vi skal undgå de tragiske hændelser med stoffer."

En fornuftig mand ham Henrik


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team