Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 10:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Indlæg: 22 maj 2018 17:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Tilsyneladende var det hverken rottegift, PMMA eller noget helt 3. der var skyld i den unge mands tradgiske død, men drengenes dumdristighed og selektiv hørelse:

https://politiken.dk/indland/art6513113 ... e-ja%C2%AB
https://theworldnews.net/dk-news/vi-var ... at-sige-ja

Citat:
De to 15-årige drenge tog herefter til en skole i Haslev, hvor de sniffede nogle af de hvide MDMA-krystaller, de havde købt. Da virkningen udeblev, besluttede de sig for at blande det meste af det, der var tilbage i posen op med vand og drikke det i stedet. Adam indtog mest.


Det kan godt være de var dumme nok til at sige ja. Men de var også dumme nok til at tømme en hel poser MDMA på meget kort tid, efter de havde fået afvide at det var ekstra kræftigt.

Men ja, 15-årige er generelt dumme og gør dumme ting. Vi burde dog prøve at blive bedre til at infomerer unge menneske om en fornuftig omgang med rusmidler fremfor fy-fy pegefingeren, så kunne vi måske undgå lignende situationer i fremtiden. Dog tror jeg det bliver så godt som muligt at forhindre unge drenge i at være dumdristige.

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2018 18:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Kan man virkelig dø af 0,5 g MDMA? Det er dobbelt op af hvad jeg kunne finde på at tage over en hel aften, men troede der skulle omkring 1 gram til at man var i livsfare. Der har sikkert været mere i posen. Jeg kan selvfølgelig godt se at 0,5 g er virkelig voldsomt som dosering på omkring 20-30 minutter eller hvor længe de har ventet. Min kropstemperatur kan i hvert fald sagtens stige på det halve taget over dobbelt så lang tid.

Jeg har læst lidt forskellige bud på nettet nu og de siger alt fra 0,5 gram til at man skal op på 4 gram. Det er kommer selvfølgelig også an på hydration og kropsvægt, men er der nogen der har en kilde til noget ordentligt materiale omkring LD50?

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2018 18:28 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hector Salamanca skrev:
Kan man virkelig dø af 0,5 g MDMA? Det er dobbelt op af hvad jeg kunne finde på at tage over en hel aften, men troede der skulle omkring 1 gram til at man var i livsfare. Der har sikkert været mere i posen. Jeg kan selvfølgelig godt se at 0,5 g er virkelig voldsomt som dosering på omkring 20-30 minutter eller hvor længe de har ventet. Min kropstemperatur kan i hvert fald sagtens stige på det halve taget over dobbelt så lang tid.

Jeg har læst lidt forskellige bud på nettet nu og de siger alt fra 0,5 gram til at man skal op på 4 gram. Det er kommer selvfølgelig også an på hydration og kropsvægt, men er der nogen der har en kilde til noget ordentligt materiale omkring LD50?


Tænker at det ikke er urealistisk, især hvis det har været noget rent og potent MDMA oveni at han er en 15 årig lille knægt, som nok ikke har så meget at tage imod med. Kender da også folk der gerne tager 500-800mg mdma i en dose, men det er altså også hærdede folk, der har misbrugt stoffer i mange år, ham Adam her havde sikkert ikke prøvet det før. Udover det har de jo nok heller ikke vejet det af men bare hældt det op i drinks, så der er sikkert stor chance for at Adam har fået mere end hans ven, hvilket giver god mening, eftersom hans ven blev udskrevet relativt hurtigt. Kan sagtens forestille mig at deres eyeballing evner ikke er de bedste, så hans ven måske "kun" har fået 300mg og Adam har fået +600mg.
Nogle folk er også bare mere sensitive og reagerer voldsommere.
Sidste år var da jeg var DJ på en lokal klub, blev der også hentet en ung fyr, som angiveligt skulle have indtaget 2 gram MDMA, men så vidt jeg ved døde han ikke af det. Der har i hvert fald ikke været noget om det i medierne og jeg har heller ikke hørt nogen snakke om det.


LD50 kan imo ikke bruges til så meget udover at danne en lille ide om faren.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2018 19:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Hector Salamanca skrev:
Jeg har læst lidt forskellige bud på nettet nu og de siger alt fra 0,5 gram til at man skal op på 4 gram. Det er kommer selvfølgelig også an på hydration og kropsvægt, men er der nogen der har en kilde til noget ordentligt materiale omkring LD50?

Det kommer forhåbentligt aldrig noget ordenligt materiale omkring MDMAs LD50 for mennesker...
Det er også, som Buttkraken nævner, kun en statisktisk størrelse der ikke kan bruges til at vurdere om et specialtilfælde har været sandsynligt eller ej.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2018 19:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Skyggen skrev:
Hector Salamanca skrev:
Jeg har læst lidt forskellige bud på nettet nu og de siger alt fra 0,5 gram til at man skal op på 4 gram. Det er kommer selvfølgelig også an på hydration og kropsvægt, men er der nogen der har en kilde til noget ordentligt materiale omkring LD50?

Det kommer forhåbentligt aldrig noget ordenligt materiale omkring MDMAs LD50 for mennesker...
Det er også, som Buttkraken nævner, kun en statisktisk størrelse der ikke kan bruges til at vurdere om et specialtilfælde har været sandsynligt eller ej.


Jeg var ikke så specifik nej, men mente en LD50 for rotter i relation til en ca. LD50 for mennesker. Ved godt der er mange faktorer der spiller ind, som en LD50 umuligt kan tage højde for. Men det er stadig mere præcist end antagelser omkring doser, baseret på nogen man kendte der engang tog rigtig meget.

Nå men så længe jeg holder mig til min maks 200 mg fordelt over en aften med en halv liter vand, +- iforhold til lokationens temperatu, i timen, så er jeg vel forholdvis sikker i min 95 kg tunge krop :)

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2018 20:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Der er jo før sket flere gange, at helt unge mennesker på tragisk vis er døde af kun én (stor) dosis. Det lader til at være ret individuelt, hvor meget mdma folk kan holde til. Nogen mennesker kan jo tilsyneladende tage gigantiske doser uden dødelig udgang til følge. Men unge teenagere med lav kropsvægt ser ud til at være særligt udsatte for at dø af mdma overdosis.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 13:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Kan man være allergisk overfor MDMA?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 13:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Kan man være allergisk overfor MDMA?

Så vidt jeg lige ved kan man vidst være allergisk overfor alt der findes cirka. Mener fx at det er 0,1% af befolkningen der er allergisk overfor ketamin, men jeg har ikke lige nogen kilder på det.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 14:45 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Kørte lige en hurtig søgning på pubmed, det ser ikke ud til at der er mange tilfælde, men de har et fund her
Citat:
We report the unusual case of a death due to an apparent allergic reaction following ecstasy ingestion

https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... 0701320326

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 12:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg tror at hans dødsfald var forårsaget af en allergisk reaktion, selv om det er noget, der sjældent forekommer. 6-700 gram MDMA er normalt ikke nogen dødelig dosis, og det gik jo så hurtigt at han knap nok kunne nå at blive dehydreret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 13:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Mr. Gone skrev:
Buttkraken skrev:
Så vidt jeg lige ved kan man vidst være allergisk overfor alt der findes cirka. Mener fx at det er 0,1% af befolkningen der er allergisk overfor ketamin, men jeg har ikke lige nogen kilder på det.


Det lyder som et tal du har hevet ud af røven :P

Kan huske jeg læste det efter der havde været en tråd om en pige herinde som havde haft en allergisk reaktion på ketamin og var røget på skadestuen, men ja har ikke lige nogen kilder på det lige nu, men kan lige prøve at søge rundt

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 14:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=53093

Skørt.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 15:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Læbepomaden skrev:
https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=53093

Skørt.

Tak! sad lige og kiggede efter den!
Kan så se at det var 0,01% og ikke 0,1%

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 93 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team